-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs
4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
r03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <8...@g...com>
<p4coo6q90ogn$.febaqevuqdc5$.dlg@40tude.net>
<5bffc36e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<h9gi41r8z2zh$.122fc3jw1ql4x.dlg@40tude.net>
<ptomp1$nmk$1@node1.news.atman.pl>
<zgjrdyitok70$.uh25cxy8d22d$.dlg@40tude.net>
<5bfff2a7$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<1ca883bqmzcy1$.1gnni09oswi8c$.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <1ca883bqmzcy1$.1gnni09oswi8c$.dlg@40tude.net>
Subject: Re: Autopilot
Date: Thu, 29 Nov 2018 16:57:30 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 63
Message-ID: <5c000c9f$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.19.15
X-Trace: 1543507103 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 499 83.26.19.15:58278
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3616
X-Received-Body-CRC: 751662000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644969
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1ca883bqmzcy1$.1gnni09oswi8c$.dlg@40tud
e.net...
Dnia Thu, 29 Nov 2018 15:06:42 +0100, J.F. napisał(a):
>> To zrob autopilota, ktory nie doprowadzi do przeciagniecia, jak mu
>> sie
>> zepsuje czujnik predkosci.
>Banalnie proste. Wystarczy wbudować redundancję w automatykę. Oprócz
>rurek Pitota można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem. Wystaczy
>porówywać pomiary i w przypadku jednego nieprawidłowego nie brać go
>pod
>uwagę.
A potem rurka podaje ci 800, GPS 1000, a radar 700.
I komu uwierzysz ?
Niestety - GPS sie nie nadaje, a radar bardzo kiepsko.
>A żeby cię pognębić, to pokaż mi pilota który wyląduje jak mu się
>skrzydło urwie :) Pewnie powiesz że skrzydła się nie urywają?
Byl taki jeden Zyd. Tzn Izraelczyk.
>No to ja
>ci powiem że druciki się nie przerywają. I tak sobie możemy do
>usranej
>śmierci ponieważ nie powołujemy się na statystyki. A statystyki są
>nieubłagane. Najmarniej 9 na 10 wypadków z kasacją płatowca, załogi i
>pasażerów ma za przyczynę błąd pilota.
Mysle, ze statystyki sa bardziej nieublagane i oblodzenie rurek Pitota
jest normalne, tzn czeste.
I na razie wymyslili, ze autopilot nalezy wylaczyc i przekazac wladze
pilotowi.
Tam ponos byla sprawa jeszcze ciekawsza - po drodze byl komputer,
"inteligentny" i jak piloci obnizali nos, to im mowil ze przeciagaja,
a jak podnosili, to przestawal mowic.
Bo tak interpretowal pomiary z tych oblodzonych rurek.
Jakby tak samo byl oprogramowany AP, to by spadli w tym samym miejscu
:-)
To "za duzo komputerow" tez spowodowalo pare wypadkow.
Airbus w Miluzie, drugi co lądowal bez paliwa, bo kapitan z
doswiadczenia wiedzial ze te komputery to tylko swietnie klamia :-)
Trzeci w Warszawie, gdzie komputer rewersow nie wlaczyl, bo pilot za
miekko usiadl, a komputer mial zabezpieczenie zeby nie wlaczyc ich w
powietrzu.
Co prawda dla rownowagi to pilotom sie zdarzalo wlaczac w powietrzu
swiadomie lub nie, i tez bylo nieszczescie :-)
P.S. Rosjanie kiedys stwierdzili, ze Tu-154 to bardzo bezpieczny
samolot i wszystkie wypadki byly z winy pilota.
Tak z ciekawosci sprawdzilem kilka i faktycznie - zawsze pilot.
No ale to jest dosc prosty samolot, i tylko przycisk Uchod nie zawsze
dziala :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.18 17:01 J.F.
- 29.11.18 17:04 J.F.
- 29.11.18 17:15 Jacek Maciejewski
- 29.11.18 17:40 J.F.
- 29.11.18 18:07 ToMasz
- 29.11.18 18:59 Budzik
- 29.11.18 19:29 Jacek Maciejewski
- 29.11.18 19:49 J.F.
- 29.11.18 20:16 Shrek
- 29.11.18 20:16 Bolko
- 29.11.18 20:21 Bolko
- 29.11.18 20:36 Irek.N.
- 29.11.18 21:09 J.F.
- 29.11.18 22:16 Cavallino
- 29.11.18 23:31 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu
- 2025-02-03 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security