  • 61. Data: 2016-04-06 05:23:33
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
    news:ne1jlj$afg$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > na kałużę, to zwolni? Jak odróżni w upalny dzień kałużę od fatamorgany?
    > (odróżnienie wcale nie jest takie oczywiste, jak by się wydawało)
    > Chwalebne jest, że dąży się do wsparcia sterowania samochodem. Ale mam
    > wątpliwości, wobec bezkrytycznego zawierzania technologii. Zbyt wiele razy
    > przejechałem się na pewnikach, które jednak okazały się nie być
    > pewnikami... Jak ktoś chce, niech może to nazwie (przesadną) ostrożnością.
    > Mam nadzieję, że auta nie będą łączyły się ze światem? Wolałbym jednak nie
    > ryzykować, że jakiś członek męski zamierzy mi się włamać i dobrze, jeśli

    Czy jeśli chodzi o politykę, masz konserwatywne poglądy?
    Czy jesteś zwolennikiem PISu?

  • 62. Data: 2016-04-06 05:26:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To tylko minimalizuje ryzyko. Nie, nie panikuję. Obawy - potraktuj to,
    > jako ostrożność. Nic nie jest wieczne, a dowolne urządzenie ma to do
    > siebie, ze wbrew wszystkiemu może się zepsuć. Jak zdechnie starter, to
    > auto nie pojedzie i będzsie kosztować to może trochę nerwów. A jak komp
    > się zawiesi, to jak go zresetujesz w jadącym setką aucie?

    Jesteś zabawny. Pojęcie o sprzęcie embedded masz blade.

    > W _W_iśle... Ciekaw jestem, czym się te prace zakończą. Oby nie było jak w
    > Planecie Małp, gdzie ludziom odmówione zostało prawo do samodzielności,
    > w imię niby ich bezpieczeństwa, czy czego tam...

    Dowiedz się ile jest na polskich drogach rocznie wypadków śmiertelnych.
    I powiedz mi potem czy nie masz ochoty odebrać ludziom prawo do jazdy :-)

    > Tylko, że dość często takie moje wróżby się spełniały...

    Giełdę papierów wartościowych też umiesz przewidzieć?

  • 63. Data: 2016-04-06 05:27:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message
> [...]
    plains-how-its-autonomous-lexus-ran-into-a-bus-video

    > A tam kaczka, a ci rowerzyści z 25.17 szczególnie ten jadący pod prąd?
    > https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedde
    d&v=Uj-rK8V-rik#t=1517

    Pisałem o nich w akapicie tuż przed kaczką...
    Bo też na mnie (nawiasem mówiąc rowerzyście) zrobił ten
    fragment wrażenie i pomyślałem sobie że być może mniej
    rowerzystów ginęłoby na drodze gdyby auta miały automatykę
    i rowerzystów widziały jako zielone "płotki" wielościanów.

  • 64. Data: 2016-04-06 07:43:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 01:45, ACMM-033 pisze:

    > wiadomości news:ne1g7f$708$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Właśnie, będzie... Pierwszy i ostatni raz.

    No właśnie o tym piszę.

    > Poza tym, brak myślenia - nie
    > podoba mi się to.

    Tym bardziej powinieneś być za wyeliminowaniem human-kierowców.

    > Cały czas to komputer. Durny i głupi gomputer. Mój
    > laptop jest absolutnie durny, głupi, bezmyślny, i tak dalej. To maszyna,
    > realizuje sztywny program. Co z tego, że może monitoruje każdy
    > scalaczek, czy się nie przegrzewa. Ale jak mu powiem "tej, komputer,
    > smutno mi", to nie mając programu, który to zinterpretuje, najwyżej
    > zazgrzyta modemem i zrealizuje STOP 0x7F (0, 0, 0, 0), czyli błąd
    > dzielenia przez zero. Tak, ja wiem, że ludzie robią błędy. Kto ich nie
    > robi?

    Ja tu raczej widzę marne narzekanie "nie potrafię sobie wyobrazić, więc
    tak nie może być".

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2016-04-06 08:53:49
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 05:20, Pszemol pisze:

    > Prowadzenie samochodu to porażająco prymitywna
    > i nudna czynność. Dlatego większość ludzi nie ma
    > większych problemów aby w czasie jazdy rozmawiać
    > z pasażerem, sięgać po napoje czy zapalać papierosa
    > lub przestawiać stacje w radio.

    Zależy gdzie, na jakiejś tam pustej drodze wojewódzkiej tak, ale na
    zatłoczonej dwupasmówce (nie ekspresówce) przy prędkości 100km/h trzeba
    już uważać bo orłów dla których dwa pasy = Vmax=160 nie brakuje. Strach
    zmienić pas by się nie nadziać na szybkiego wściekłego co właśnie
    wiosennego pierdolca dostał.
    Ja mimo wszystko staram się skupiać na drodze a nie na dupie Maryni, no
    może na pustej autostradzie mogę sobie pozwolić na luz. Kilka razy udało
    mi się uniknąć dzięki temu kolizji bo obserwowałem nie tylko czubek
    swojej maski, ale jeszcze to co się dzieje dookoła.
    Patrząc na wypadki na kanale youtube "Polskie drogi" to mam wrażenie że
    ci ludzie chyba skupiają się na wszystkim innym ale nie na prowadzeniu auta.
    Googlewóz uważam jednak za krok w dobrym kierunku, w większości
    przypadków zachowa się lepiej na drodze niż większość kierowców z
    "fantazją". Poza tym całe to oprzyrządowanie samochodu ma ogromną
    przewagę nad człowiekiem, bo widzi wszystko dookoła a nawet potrafi
    określić prędkość obiektów, dużo odpowiedniej dobierze siłę hamowania, w
    razie jakiejś awarii może się po prostu zatrzymać - nie ma co porównywać
    do samolotu, bo ten jak jest awaria to spada i tutaj czynnik białkowy
    może pomóc sprowadzić go bezpiecznie na ziemię.

  • 66. Data: 2016-04-06 09:49:54
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 13:10, J.F. pisze:

    > Zauwaz, ze to czesciowo juz jest.
    > Mamy samochody samoczynnie parkujace i samoczynnie utrzymujace pas ruchu.
    >
    > Kiedy pojda dalej ... ciekawe, Europe trzeba pewnie bedzie przekonac, aby to
    dopuscic do ruchu.

    Jak te samochody już będą to w europie dawno będzie wprowadzony zakaz wychodzenia z
    domu
    żeby bezpiecznie się żyło.

  • 67. Data: 2016-04-06 10:08:37
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, April 5, 2016 at 1:19:06 PM UTC+10, A.L. wrote:

    > Mam nadzjeje ze nigdy. Podobnie jak bie do sprzedania bylo lokomotywa
    > Stephensona

    Naprawde? Ja tam nie moge sie na to doczekac. Napewno ulatwi mi to zycie.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 68. Data: 2016-04-06 10:30:04
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Czy jeśli chodzi o politykę, masz konserwatywne poglądy?
    > Czy jesteś zwolennikiem PISu?

    A co cię to obchodzi??
    Tutaj jestem zwolennikiem elektroniki. To wszystko w temacie.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 69. Data: 2016-04-06 10:32:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

> [...]
    > auto nie pojedzie i będzsie kosztować to może trochę nerwów. A jak komp
    > się zawiesi, to jak go zresetujesz w jadącym setką aucie?

    Serio nie chcę Ci podawać konkretnych rozwiązań na każde Twoje "ale" bo
    niektóre z tych rzeczy wręcz mnie przerażają że można wymyślić tak
    banalny problem ale podpowiem Ci jedną rzecz:
    Co robi Twój komputer gdy ma jakąś awarię? Sygnalizuje błąd, restartuje
    się i przechodzi w tryb awaryjny. Przełóż to teraz na samochód
    automatyczny, byle awaria któregokolwiek z komponentów odpowiedzialnego
    za bezpieczeństwo spowoduje zatrzymanie pojazdu w możliwie bezpieczny
    sposób.

    > W _W_iśle... Ciekaw jestem, czym się te prace zakończą. Oby nie było jak
    > w Planecie Małp, gdzie ludziom odmówione zostało prawo do
    > samodzielności, w imię niby ich bezpieczeństwa, czy czego tam...

    Odbieranie ludziom wolności i prawa wyboru dzieje się już od dawna i
    cały czas, walczysz z tym czy biernie się przyglądasz.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 70. Data: 2016-04-06 10:33:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "robot" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak te samochody już będą to w europie dawno będzie wprowadzony zakaz
    > wychodzenia z domu
    > żeby bezpiecznie się żyło.

    Planeta Małp, jako żywo. Rzeczona ileś-temu prezentacja nie ma tu nic do
    rzeczy.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.