    Subject: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>
    Date: Wed, 6 Apr 2016 08:53:49 +0200

    W dniu 2016-04-06 o 05:20, Pszemol pisze:

    > Prowadzenie samochodu to porażająco prymitywna
    > i nudna czynność. Dlatego większość ludzi nie ma
    > większych problemów aby w czasie jazdy rozmawiać
    > z pasażerem, sięgać po napoje czy zapalać papierosa
    > lub przestawiać stacje w radio.

    Zależy gdzie, na jakiejś tam pustej drodze wojewódzkiej tak, ale na
    zatłoczonej dwupasmówce (nie ekspresówce) przy prędkości 100km/h trzeba
    już uważać bo orłów dla których dwa pasy = Vmax=160 nie brakuje. Strach
    zmienić pas by się nie nadziać na szybkiego wściekłego co właśnie
    wiosennego pierdolca dostał.
    Ja mimo wszystko staram się skupiać na drodze a nie na dupie Maryni, no
    może na pustej autostradzie mogę sobie pozwolić na luz. Kilka razy udało
    mi się uniknąć dzięki temu kolizji bo obserwowałem nie tylko czubek
    swojej maski, ale jeszcze to co się dzieje dookoła.
    Patrząc na wypadki na kanale youtube "Polskie drogi" to mam wrażenie że
    ci ludzie chyba skupiają się na wszystkim innym ale nie na prowadzeniu auta.
    Googlewóz uważam jednak za krok w dobrym kierunku, w większości
    przypadków zachowa się lepiej na drodze niż większość kierowców z
    "fantazją". Poza tym całe to oprzyrządowanie samochodu ma ogromną
    przewagę nad człowiekiem, bo widzi wszystko dookoła a nawet potrafi
    określić prędkość obiektów, dużo odpowiedniej dobierze siłę hamowania, w
    razie jakiejś awarii może się po prostu zatrzymać - nie ma co porównywać
    do samolotu, bo ten jak jest awaria to spada i tutaj czynnik białkowy
    może pomóc sprowadzić go bezpiecznie na ziemię.