  • Data: 2016-04-10 02:50:46
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:

    > No ale te przepisy robią ciche założenie że za kierownicą
    > 2 i 3 w konwoju jedzie człowiek który może się zagapić
    > czy mu noga na pedał gazu nadepnie...
    > Takie przepisy przestaną mieć sens gdy konwój jest połączony
    > ze sobą bezprzewodowo i odstępami steruje dokładnie automat.
    > A jak przepisy przestaną mieć sens to się je zmieni.

    Cytat z
    http://www.rp.pl/artykul/1085252-Jazda-na-zderzaku--
    jak-ocenic-czy-odleglosc-miedzy-pojazdami-jest-bezpi
    eczna.html#ap-2
    Kodeks drogowy w art. 19 określa obowiązki kierowcy. Ma on:- jechać z
    prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, zwracając uwagę na:
    rzeźbę terenu, stan i widoczność drogi, stan i ładunek pojazdu, warunki
    atmosferyczne i natężenie ruchu;- jechać z prędkością nieutrudniającą
    jazdy innym kierującym;- hamować w sposób niepowodujący zagrożenia
    bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;- utrzymywać odstęp niezbędny
    do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się
    poprzedzającego pojazdu;
    - poza obszarem zabudowanym, na szybkich drogach, kierując zespołem
    pojazdów powyżej 7 m, utrzymywać taki odstęp, aby inne wyprzedzające
    pojazdy mogły bezpiecznie wjechać w lukę utrzymywaną między tymi
    pojazdami;- poza obszarem zabudowanym w tunelach ponad 500 m zachować
    odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 50 m.

    > Na autostradzie? Na autostradzie kaszlakiem TIRa wyprzedzałeś? :-)))
    > Niezły zawodnik jesteś... uchylę kapelusz...

    Co w tym dziwnego? Mój malacz wyciągał ponad 120, silnik co kilka
    miesięcy przeglądany i poprawiany. A zdarzenie było na krajowej, wtedy
    nie było autostrad a najwyżej drogi szybkiego ruchu. Gdyby to była
    autostrada nie było by wzmianki o sznurku z naprzeciwka.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html