    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Date: Wed, 6 Apr 2016 23:22:20 +0200

    news:153pmual5ovof.56nts6c4azis$.dlg@40tude.net...

    > Windziarz liny sam nie ciagnie, wiec miejsce na usterki nadal jest.

    Zawsze jest...

    > Tylko o sterowanie mozna byc spokojnym - o ile windziarz nie zasnie,
    > nie upije sie czy nie posmakuje narkotykow.

    Nie inaczej, choć na to są wyłączniki krańcowe. A jak i to nie zadziała, to
    układ jest tak urządzony, że liny będą się ślizgać na bębnie.
    Miałem to szczęście, że na mojej centrali była też maszynownia windy. Długie
    godziny przegadałem z konserwatorem, brałem nawet udział, jako widz, w
    wymianie łożyska płaskiego, bo chyba było coś nieosiowo i łożysko to bardzo
    szybko się zużywało. Kilka razy też byłem na innych maszynowniach u siebie w
    pracy, to też i o zabezpieczeniach pogadaliśmy. Niestety, p. Jurek zmarł na
    zawał...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.