  • Data: 2016-04-06 18:37:53
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.04.2016 10:43, ACMM-033 wrote:

    > wiadomości news:ne27lj$sbs$1@node2.news.atman.pl...

    > Yyy... nie znam tego terminu...

    > Doskonale potrafię sobie wyobrazić. Może mam kłopot z wyczuciem
    > proporcji, ale prowadzącą auto maszynę umiem sobie aż nadto wyobrazić.
    > I wiem, jak głupie są komputery. Wiele samolotów spadło właśnie dlatego,
    > że dla komputera, zaprogramowanego na pierdylion sytuacji, zaszła
    > pierdylion pierwsza. I piloci nie mogli zrobić nic. Lub prawie nic. Bo
    > np. z powodu awarii, musieli lecieć na możliwie małym ciągu. A komputer
    > uznał, że coś-tam i dowalił ciągu. To znów, na mały, a komputer... W
> [...]

    Okazało się, czy jesteś w stanie to sobie wyobrazić? Bo ja jestem w
    stanie sobie wyobrazić, że pojedynczy rowerzysta robi rozpierduche
    całego miasta... ale to tylko wyobraźnia - nic takiego nie miało
    miejsca, poza wyobraźnią osób które żądają obowiązkowego OC dla
    rowerzystów. Dobrym miernikiem byłyby właśnie ubezpieczenia - i jestem
    spokojny o to, że dla przewoźników latających na tych wrednychj
    skomputeryzowanych Airbusach z fly by wire składka jest niższa niż dla
    przewoźników dajmy na to w latających na postsowieckich cudach, gdzie
    pilot ma kontrolę nad wszystkim. Prawdę mówiąc kojarzę dwa wypadki,
    gdzie komputer nie dał czegoś zrobić pilotowi i doprowadziło to do
    katastrofy. Przy czym jeden jest wątpliwy (choć możliwy - słynne
    lądowanie na pokazach w lesie), a w drugim załoga też nawywijała.
    Pamiętam też trzeci, gdzie najpierw za nisko zeszli, a potem nie zdając
    sobie sprawy, że są na automacie ciągu pociągnęli samolot do góry i
    przeciągnęli. Z tym że tak samo by przeciągnęli na manualu - skoro nie
    dotknęli przepustnicy... Także link do tego twojego przypadku or never
    happend:P

    Generalnie w znakomitej większości wypadków to błąd pilota, który potem
    swojego błedu nie dostrzegł i na manualu skończyłoby się to tak samo.

    Jestem przekonany, że autonomiczne samochody bezpieczeństwo podniosą.
    Będzie bezpiecznie i nudno. Na szczęście nawet jak nie da się kupić już
    manualnego samochodu, to myślę, że można będzie dalej przeżyć sport
    ekstremalny w postaci ręcznego prowadzania na motocyklu;)