  • 1. Data: 2010-06-16 11:41:37
    Temat: Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Czesc,
    Rozgladam sie za samochodem dla siebie i z racji napedu quattro opartego o
    torsena mysle o Audi A4. Poczytalem kilka nieciekawych opinii na temat
    tych skrzyn w Audi A4 B6, jest tam podobno przekladania CVT, ktora jest
    awaryjna. Czy ktos moglby mi powiedziec jak wyglada sprawa w A4 B5, czy
    tam jest zwykla skrzynia automatyczna czy rowniez CVT? Jesli zwykla to jak
    wyglada jej awaryjnosc?

    Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
    1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
    dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

  • 2. Data: 2010-06-16 18:06:56
    Temat: Re: Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Piotr Klimek pisze:

    > Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
    > 1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
    > dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.

    1. Nie kupisz za tyle B6.
    2. Koszty utrzymania (zawieszenie) sa wyzsze niz Saxo i nie wiem czy
    "rozsadne".
    3. Ciezko trafic 130KM+quattro a automat (jesli mowimy o multitronicu)
    to zmulajaca i psujaca sie kupa.
    4. Lepiej z tiptronicem ale to juz chyba tylko 2.5TDI z diesli, wiec
    patrz 1.
    5. Quattro + dosc ciezka buda nie pali wcale malo, w miescie spokojnie 10l.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 3. Data: 2010-06-16 20:19:33
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 16 Jun 2010 18:06:56 +0200) ktos podajacy sie za Maciej Browarczyk
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > 1. Nie kupisz za tyle B6.

    A od jakiej kwoty zaczynaja sie rozsadne egzemplarze?

    > 2. Koszty utrzymania (zawieszenie) sa wyzsze niz Saxo i nie wiem czy
    > "rozsadne".

    Moze faktycznie zagalopowalem sie z tym 'rozsadne', tak czy inaczej
    powinny byc znacznie nizsze niz w Subaru Legacy, ktore tez ewentualnie
    biore pod uwage. A co do Saxo to chyba tylko maly fiat jest tanszy w
    utrzymaniu :)

    > 3. Ciezko trafic 130KM+quattro a automat (jesli mowimy o multitronicu)
    > to zmulajaca i psujaca sie kupa.
    > 4. Lepiej z tiptronicem ale to juz chyba tylko 2.5TDI z diesli, wiec
    > patrz 1.

    OK, czyli jesli ASB to tylko tiptronic, czyli zwykla skrzynia a nie CVT.
    Natomiast naczytalem sie strasznych rzeczy o 2,5TDI wiec skreslilem ten
    silnik.

    > 5. Quattro + dosc ciezka buda nie pali wcale malo, w miescie spokojnie 10l.

    Lepiej 10L ropy niz 15 benzyny w Subaru.

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

  • 4. Data: 2010-06-16 20:21:00
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Ja mam A4 B5 z ASB czterobiegową zwykłą - czyli bez tip-tronica itp.
    Przed chwilą wróciłem z trasy po polskich drogach - wszystkie km
    nakręciłem dziś od 4 rano:) Zrobiłem 1000km, średnia wyszła ok 8l.
    Mój silnik to 1.8, bez turbiny, 20V.
    W mieście potrafi spalić i z 12-13l. Sama skrzynia jest niezawodna, dość
    precyzyjna i nie ma co na nią narzekać.
    W razie czego możesz kupić regenerowaną z gwarancją za 1600-1800zł.
    Ja swoim Audi nakręciłem na razie około 30tys. km. Aktualny przebieg to
    200tys. i skrzynia działa bez zastrzeżeń.
    Piotr

  • 5. Data: 2010-06-16 20:34:59
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Piotr Klimek pisze:

    > A od jakiej kwoty zaczynaja sie rozsadne egzemplarze?

    Nie podam Ci dokladnej kwoty ale 30tys to za malo na quattro, mysle, ze
    45 to bedzie w sam raz na koncowke serii B6, aczkolwiek moge sie mylic.

> [...]
    > powinny byc znacznie nizsze niz w Subaru Legacy, ktore tez ewentualnie
    > biore pod uwage. A co do Saxo to chyba tylko maly fiat jest tanszy w

    Zawieszenie jest drogie (wielowahacz), jak sie cos spsuje i puka to
    ciezko dojsc co puka.

    > OK, czyli jesli ASB to tylko tiptronic, czyli zwykla skrzynia a nie CVT.
    > Natomiast naczytalem sie strasznych rzeczy o 2,5TDI wiec skreslilem ten
    > silnik.

    2.5TDI w rocznikach 2004 juz jest poprawione.

    > Lepiej 10L ropy niz 15 benzyny w Subaru.

    To tak, myslalem, ze oczekujesz ciut wiekszego niz Saxo ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 6. Data: 2010-06-16 23:29:40
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 16 Jun 2010 20:34:59 +0200) ktos podajacy sie za Maciej Browarczyk
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Nie podam Ci dokladnej kwoty ale 30tys to za malo na quattro, mysle, ze
    > 45 to bedzie w sam raz na koncowke serii B6, aczkolwiek moge sie mylic.

    W takim razie bede celowal w B5, bo nie chcialbym wydac wiecej niz 30kzl.

    > Zawieszenie jest drogie (wielowahacz), jak sie cos spsuje i puka to
    > ciezko dojsc co puka.

    Na jaka kwote trzeba sie przygotowac jesli do zrobienia jest cale
    zawieszenie przod/tyl?

    > 2.5TDI w rocznikach 2004 juz jest poprawione.

    Ale nadal jestto silnik duzo drozszy w eksploatacji niz 1,9 prawda?

    > To tak, myslalem, ze oczekujesz ciut wiekszego niz Saxo ;)

    Spalanie dla mnie nie jest az takie wazne, bo robie okolo 10kkm rocznie,
    raczej zalezy mi na tym zeby serwisy nie byly wybitnie drogie.

    A moze znasz jakis inny samochod, ktory wystepuje w wersji kombi ze stalym
    napedem 4x4?

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

  • 7. Data: 2010-06-16 23:32:05
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 16 Jun 2010 20:21:00 +0200) ktos podajacy sie za gobo
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ja mam A4 B5 z ASB czterobiegową zwykłą - czyli bez tip-tronica itp.

    Jak rozpoznac ta skrzynie? Czy wystepuje w B5 w polaczeniu z dieslem?

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

  • 8. Data: 2010-06-17 08:45:35
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
    > 1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
    > dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.

    Podaj rocznik, model i jaki silnik.

  • 9. Data: 2010-06-17 08:57:12
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Robiłem zawieszenie w listopadzie. Gdy chcesz używać najlepszych części,
    to kupujesz zestaw firmy Lemforder. Koszt to około 1500zł. Ja kupiłem
    zestaw za około 1000zł innej firmy i też sobie chwalę.
    Za wymianę zapłaciłem około 300zł.
    Piotr

  • 10. Data: 2010-06-17 09:16:38
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 17 Jun 2010 08:57:12 +0200) ktos podajacy sie za gobo

    Dzieki za informacje.

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99