  • 21. Data: 2010-06-18 23:18:15
    Temat: Re: Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Robson a co to znaczy "dobra eksploatacja automatu"?
    serio. Jakiś link, doświadczenia?

    MAc

  • 22. Data: 2010-06-19 14:12:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
    > zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.

    To zamiast Audi kup jakiegoś japończyka... :-)

  • 23. Data: 2010-06-19 14:15:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:hvffap$m61$1@news.onet.pl...
    > pracuje idealnie. Ma swoje wady, ale jak sie wie jak skrzynie
    > eksploatowac, to jezdzi bardzo dlugo.

    Co masz konkretnie na myśli?

  • 24. Data: 2010-06-19 16:35:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 07:12:37 -0500, Pszemol wrote:

    >To zamiast Audi kup jakiegoś japończyka... :-)

    Pszemolu, tu nie USA.
    Taniej naprawic Audi niz kojote :-)

    J.

  • 25. Data: 2010-06-19 16:44:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pszemolu, tu nie USA.
    > Taniej naprawic Audi niz kojote :-)

    Ale właśnie w tym rzecz, że mimo że taniej to naprawiasz
    to Audi dużo, dużo częściej niż Toyotę... i wciąż Toyota
    wychodzi Ci dużo, dużo taniej, tak jak w USA.

    Zresztą w USA nie jest taniej naprawić Toyoty...
    Ceny u dealerów są mniej więcej takie same.

  • 26. Data: 2010-06-19 19:05:42
    Od: scob <9...@t...pl>

    Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Wed, 16 Jun 2010 20:21:00 +0200) ktos podajacy sie za gobo
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Jak rozpoznac ta skrzynie? Czy wystepuje w B5 w polaczeniu z dieslem?

    Wajcha bez możliwości przesunięcia 'w prawo - na tipa'.
    AFAIK tylko w pierwszych latach produkcji B5 była, również w dizlach.
    Tip cztero- (<1997) i pięciobiegowy później we wszystkich wersjach.

  • 27. Data: 2010-06-20 09:09:26
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Co masz konkretnie na myśli?

    trzeba poznac swoja skrzynie :)
    Moja A604 ma wade konstrukcyjna: brak bezposredniego smarowania ukladu
    roznicowego. Zabojstwem dla niej jest ruszanie z mocno wcisnietym gazem
    na skreconych kolach. W tym momencie uklad roznicowy pracuje na sucho.
    po pewnym czasie walek w nim sie zaczyna obracac i sie wysuwa. Rozwala
    obudowe skrzyni, wychlapuje caly olej, skrzynia sie pali, koniec. W
    pozniejszym modelu jest juz rurka, ktora podaje olej bezposrednio na
    dyferencjal.
    To tylko taki przyklad, jest tego wiecej, ale zwiazane z eklsploatacja
    wiekszosci automatow, np. zakopanie sie w sniegu czy piachu. szybkie
    wajchowanie R-D to szybka smierc skrzyni, parkowanie na pochylosci itd.

  • 28. Data: 2010-06-20 14:39:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:hvker8$7qd$1@news.onet.pl...

> [...]
    > obudowe skrzyni, wychlapuje caly olej, skrzynia sie pali, koniec. W
    > pozniejszym modelu jest juz rurka, ktora podaje olej bezposrednio na

    No ale jak proponujesz "poznać swoją skrzynię"? :-)
    Jak mam "poznać" swoją, którą mam w swoim aucie?
    To auto to Acura TL-S 2007, pomożesz mi ją poznac?

    > To tylko taki przyklad, jest tego wiecej, ale zwiazane z eklsploatacja
    > wiekszosci automatow, np. zakopanie sie w sniegu czy piachu. szybkie
    > wajchowanie R-D to szybka smierc skrzyni, parkowanie na pochylosci itd.

    Czy możesz mi wyjaśnić dlaczego szybka podmiana R-D miałaby zabijać
    skrzynię? Wiem, że to jeden z dobrych sposobów na sprawdzenie
    sprawności skrzyni przy zakupie używanego auta: jeśli przy przestawianiu
    R-D dzieją się jakieś dziwne rzeczy, trzepie samochodem, słychać jakieś
    dziwne odgłosy czy biegi załączają się zbyt powoli to są to symptomy
    zużycia skrzyni.

    A co do parkowania na pochyłości - chodzi Ci o spoczywanie auta na
    tym zatrzasku w skrzyni który wsuwa w tryby pozycja P (Park)?
    Zawsze można wspomóc skrzynię w tym zadaniu parkując na ręcznym
    hamulcu, ale z tego co czytałem skrzynie są projektowane aby nie
    przeszkadzało im zawieszenie auta na tym Park nawet przy pochyłościach
    typowych dla zachodniego wybrzeża USA, gdzie ulice San Francisco
    czy Seattle mają kilkunastostopniowe kąty wzniesienia :-)