-
41. Data: 2011-11-21 20:50:27
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>>> - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
>> Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac
>
> Ale Ty chyba miałeś Ścierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w
> zachowaniu auto?
??? Ja dalej ją mam i nie zauważam.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
42. Data: 2011-11-22 10:24:22
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>
On 2011-11-21 20:49, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):
>
>> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
>> Lekko :-)
> I mamy bączka w FWD.
>
Ale tu jest mowa o podsterowności.
Przy uślizgu podsterownym naciśnięcie na hamulec to jest podstawowa
technika skuteczna dla RWD i FWD. Ważne jest jednak, żeby robić to z
wyczuciem i nie zwiększać (lub nawet zmniejszyć) skrętu kół. W RWD można
gazem pomóc samochodowi "wkręcić" się w zakręt.
Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód - w tym przypadku
użycie hamulca grozi bączkiem. W RWD z kolei bączkiem grozi dodanie lub
zbyt gwałtowne odjęcie gazu.
--
Tengu
-
43. Data: 2011-11-22 12:01:45
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Clawfinger" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4ec0e3e6$0$2195$6...@n...neostrada
.pl...
>Witam grupowych fachowców :-)
>Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią
>biegów i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszających się
>na co dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach
>zimowych.
Ja tam nie wiem jak z automatem, ale:
a) poszukaj placu, bo na pierwszym sniegu trzeba pocwiczyc,
b) w czasie jazdy trzeba zachowac wieczna czujnosc,
c) tylko jak tam sprzeglo wcisnac ...
J.
-
44. Data: 2011-11-22 12:11:10
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "tippyland" napisał w wiadomości grup
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
>> > RWD w zime:
>> > - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc
>> > lekka
>> > kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
>> > czlowieka,
>
>> Nie wystarczy :-( No i ciagle trzeba byc czujnym.
>Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to
>predkosci autostradowe.
A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ?
>> > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z
>> > poslizgu,
>> Tylko ze w nie nie wpada.
>Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie
>sobie
>z tym poradzic.
Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie
sobie poradzic.
Tylko ze wpada znacznie czesciej :-)
>> > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub
>> > zjazdu na
>> > przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
>> > nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa
>> > rowniez
>> > kolami kierunkowymi.
>> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
>> Lekko :-)
>Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby
>wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i
>wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?
Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i
przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc.
Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda
mniejsze.
Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala.
>> > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
>> > uslizgi na osniezonym placu.
>
>> O to to to ..
>Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym
>sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc.
99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-)
>Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez
>twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku
>bezpieczniejszy.
Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD
obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac.
> Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne
>widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na
>sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd.
A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?
J.
-
45. Data: 2011-11-22 12:15:03
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j9tp1u$4ei$...@i...gazeta.pl...
On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote:
>> Wpadłem w poślizg na zjeździe z S10 w DK1 na jednokierunkowym
>> fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jadący za mna
>> dostawczak
>> nie widział, co się ze mną dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo
>> ogranicza
>> tu widoczność. Szczęśliwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę
>> szybko ogarnąłem i opuściłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem,
>> po
>> co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment
>Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu
>powie ci, że w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie
>jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają.
No ale kolega pewnie jechal 130 i niemal wyrobil, w dodatku pewnie na
deszczu, wiec po ch* tam stoi 30 caly czas ?
J.
-
46. Data: 2011-11-22 12:41:24
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
>Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>>> - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
>> Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac
>
>> Ale Ty chyba miałeś Ścierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w
>> zachowaniu auto?
>??? Ja dalej ją mam i nie zauważam.
A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po
okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ?
U mnie czesto przod, ale to moze byla wina opon - te na przedniej osi
okazaly sie pozniej jakies kiepskie.
No i na lodzie to skrecac nie chciala, tak jak tu wszyscy strasza FWD.
J.
-
47. Data: 2011-11-22 12:45:15
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):
>> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
>> Lekko :-)
>I mamy bączka w FWD.
Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-)
Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales
nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke.
Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD
tam pojechaly dalej :-)
J.
-
48. Data: 2011-11-22 16:36:39
Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>
Kiedyś (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;))
I co?
Jakoś się statystyki wypadków zmieniły?
A co do automatu - w praktyce chyba rzeczywiście trudniej rozbujać przód-tył,
chociaż o jedną nogę(stopę) mniej potrzeba.
-----
> A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
49. Data: 2011-11-22 16:50:00
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
W dniu 2011-11-21 20:47, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisał(a):
>
>> 1) pamiętać o włączeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ślisko
>> 2) sensownie operujemy gazem
>> 3) czasem przydaje się coś ciężkiego w bagażniku :)
>
> Po co 3? To nie pierdolonez :D
>
po to samo co w ww. pojeździe.
-
50. Data: 2011-11-22 16:57:10
Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup
Nie, 20 lat temu to ciagle/nadal/juz byl margines.
Sierra, Omega, Polonez, mercedesy, BMW ... i co jeszcze ?
Cala reszta to FWD.
A zmienily sie, zmienily. Sporo spadly ... tylko nie bardzo wiadomo
dlaczego.
w recznej tez trudno rozbujac - nie tak latwo biegi zmieniac.
W praktyce to sie sprzeglem robi.
>Kiedyś (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;))
>>I co? Jakoś się statystyki wypadków zmieniły?
>A co do automatu - w praktyce chyba rzeczywiście trudniej rozbujać
>przód-tył,
>chociaż o jedną nogę(stopę) mniej potrzeba.
-----
> A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/