eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat z napędem na tył a zima .....
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 76

  • 41. Data: 2011-11-21 20:50:27
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    >>> - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
    >> Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac
    >
    > Ale Ty chyba miałeś Ścierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w
    > zachowaniu auto?

    ??? Ja dalej ją mam i nie zauważam.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 42. Data: 2011-11-22 10:24:22
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    On 2011-11-21 20:49, Adam Płaszczyca wrote:
    > Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):
    >
    >> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
    >> Lekko :-)
    > I mamy bączka w FWD.
    >

    Ale tu jest mowa o podsterowności.

    Przy uślizgu podsterownym naciśnięcie na hamulec to jest podstawowa
    technika skuteczna dla RWD i FWD. Ważne jest jednak, żeby robić to z
    wyczuciem i nie zwiększać (lub nawet zmniejszyć) skrętu kół. W RWD można
    gazem pomóc samochodowi "wkręcić" się w zakręt.

    Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
    można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód - w tym przypadku
    użycie hamulca grozi bączkiem. W RWD z kolei bączkiem grozi dodanie lub
    zbyt gwałtowne odjęcie gazu.

    --
    Tengu


  • 43. Data: 2011-11-22 12:01:45
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Clawfinger" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4ec0e3e6$0$2195$6...@n...neostrada
    .pl...
    >Witam grupowych fachowców :-)
    >Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią
    >biegów i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszających się
    >na co dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach
    >zimowych.

    Ja tam nie wiem jak z automatem, ale:
    a) poszukaj placu, bo na pierwszym sniegu trzeba pocwiczyc,
    b) w czasie jazdy trzeba zachowac wieczna czujnosc,
    c) tylko jak tam sprzeglo wcisnac ...

    J.


  • 44. Data: 2011-11-22 12:11:10
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tippyland" napisał w wiadomości grup
    On 15 Lis, 08:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
    >> > RWD w zime:
    >> > - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc
    >> > lekka
    >> > kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
    >> > czlowieka,
    >
    >> Nie wystarczy :-( No i ciagle trzeba byc czujnym.

    >Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to
    >predkosci autostradowe.

    A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ?


    >> > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z
    >> > poslizgu,
    >> Tylko ze w nie nie wpada.

    >Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie
    >sobie
    >z tym poradzic.

    Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie
    sobie poradzic.
    Tylko ze wpada znacznie czesciej :-)

    >> > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub
    >> > zjazdu na
    >> > przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
    >> > nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa
    >> > rowniez
    >> > kolami kierunkowymi.
    >> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
    >> Lekko :-)
    >Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby
    >wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i
    >wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?

    Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i
    przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc.
    Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda
    mniejsze.

    Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala.

    >> > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
    >> > uslizgi na osniezonym placu.
    >
    >> O to to to ..

    >Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym
    >sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc.

    99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-)

    >Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez
    >twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku
    >bezpieczniejszy.

    Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD
    obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac.

    > Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne
    >widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na
    >sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd.

    A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?

    J.


  • 45. Data: 2011-11-22 12:15:03
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j9tp1u$4ei$...@i...gazeta.pl...
    On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote:
    >> Wpadłem w poślizg na zjeździe z S10 w DK1 na jednokierunkowym
    >> fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jadący za mna
    >> dostawczak
    >> nie widział, co się ze mną dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo
    >> ogranicza
    >> tu widoczność. Szczęśliwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę
    >> szybko ogarnąłem i opuściłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem,
    >> po
    >> co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment

    >Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu
    >powie ci, że w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie
    >jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają.

    No ale kolega pewnie jechal 130 i niemal wyrobil, w dodatku pewnie na
    deszczu, wiec po ch* tam stoi 30 caly czas ?

    J.


  • 46. Data: 2011-11-22 12:41:24
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
    >Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >>> - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
    >> Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac
    >
    >> Ale Ty chyba miałeś Ścierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w
    >> zachowaniu auto?

    >??? Ja dalej ją mam i nie zauważam.

    A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po
    okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ?
    U mnie czesto przod, ale to moze byla wina opon - te na przedniej osi
    okazaly sie pozniej jakies kiepskie.

    No i na lodzie to skrecac nie chciala, tak jak tu wszyscy strasza FWD.


    J.


  • 47. Data: 2011-11-22 12:45:15
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
    Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):
    >> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
    >> Lekko :-)

    >I mamy bączka w FWD.

    Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-)

    Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales
    nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke.

    Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD
    tam pojechaly dalej :-)

    J.



  • 48. Data: 2011-11-22 16:36:39
    Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Kiedyś (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;))
    I co?
    Jakoś się statystyki wypadków zmieniły?

    A co do automatu - w praktyce chyba rzeczywiście trudniej rozbujać przód-tył,
    chociaż o jedną nogę(stopę) mniej potrzeba.


    -----

    > A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 49. Data: 2011-11-22 16:50:00
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-11-21 20:47, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisał(a):
    >
    >> 1) pamiętać o włączeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ślisko
    >> 2) sensownie operujemy gazem
    >> 3) czasem przydaje się coś ciężkiego w bagażniku :)
    >
    > Po co 3? To nie pierdolonez :D
    >
    po to samo co w ww. pojeździe.


  • 50. Data: 2011-11-22 16:57:10
    Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup

    Nie, 20 lat temu to ciagle/nadal/juz byl margines.
    Sierra, Omega, Polonez, mercedesy, BMW ... i co jeszcze ?
    Cala reszta to FWD.

    A zmienily sie, zmienily. Sporo spadly ... tylko nie bardzo wiadomo
    dlaczego.

    w recznej tez trudno rozbujac - nie tak latwo biegi zmieniac.
    W praktyce to sie sprzeglem robi.


    >Kiedyś (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;))
    >>I co? Jakoś się statystyki wypadków zmieniły?
    >A co do automatu - w praktyce chyba rzeczywiście trudniej rozbujać
    >przód-tył,
    >chociaż o jedną nogę(stopę) mniej potrzeba.

    -----

    > A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
    http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: