-
31. Data: 2011-11-15 14:22:06
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: kamil <k...@s...com>
On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote:
> Wpadłem w poślizg na zjeździe z S10 w DK1 na jednokierunkowym
> fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jadący za mna dostawczak
> nie widział, co się ze mną dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo ogranicza
> tu widoczność. Szczęśliwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę
> szybko ogarnąłem i opuściłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po
> co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment
Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu powie
ci, że w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30
można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
32. Data: 2011-11-15 14:39:25
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima=?ISO-8859-2?Q?=2E=2E=2E=2E=2E?=
Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>
kamil wrote:
> w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie
> jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają.
No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu
trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie
układam "mapy" prędkości na trasach, które znam. Gdzie można pojechać
szybciej - tam zapierdalam. Gdzie jest to faktycznie niebezpieczne -
tam zwalniam. A na nieznanych trasach w zakręty wchodzę raczej nie
przekraczając ograniczenia. Tak na wszelki wypadek. :)
--
Deflegmator
-
33. Data: 2011-11-15 14:57:18
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>
On 2011-11-15 12:24, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello komar,
>
> Tuesday, November 15, 2011, 11:18:19 AM, you wrote:
>
>>> Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
>>> przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
>>> nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
>>> kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl
>>> zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w
>>> poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co
>>> gwarantuje sterownosc.
>> no i zamiast czołówki uderzenie w bok...
>
> W FWD po przyhamowaniu w poślizgu podsterownym.
>
Na to nie ma reguły - podczas hamowania, samochód zachowa się inaczej w
zależności od przyczepności, skrętu kół, profilu zakrętu, prędkości itd.
Poza tym RWD i FWD hamują podobnie (no chyba, że to traktor z hamulcem
na jedną oś ;)). Zasadnicza różnica jest gdy chcemy przyspieszyć: np. na
wyjściu z zakrętu.
--
Tengu
-
34. Data: 2011-11-16 00:30:07
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: kkk <m...@g...com>
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> No i ciagle trzeba byc czujnym.
Każde nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony
zimowe i co najwyżej zaświeci Ci się wykrzyknik na zegarach :)
-
35. Data: 2011-11-16 00:38:30
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>
W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze:
> Witam grupowych fachowców :-)
> Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów
> i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszających się na co
> dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.
>
> Pozdro
> WOJtek
kup tiptronika z międzyosiowym torsenem ;) - zamiast pisać i pytać w
takich wątkach - będziesz się tylko uśmiechać pod nosem :P
-
36. Data: 2011-11-16 08:07:00
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: ArekM <a...@j...com>
W dniu 2011-11-16 00:30, kkk pisze:
> On 15 Lis, 08:52, "J.F."<j...@p...onet.pl> wrote:
>
>
>> No i ciagle trzeba byc czujnym.
>
> Każde nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony
> zimowe i co najwyżej zaświeci Ci się wykrzyknik na zegarach :)
Z wlasnego - na razie dosc krotkiego - doswiadczenia z RWD widze, ze
najwiekszy problem będzie z ... parkowaniem na kraweznikach :) Wlasnie
ta elektronika i dobre opony pomagają i poprawiają kierowce - ale w
czasie jazdy. Kontrola trakcji w czasie parkowania na sliskim, bardziej
"zakreconym" miejscu (np podjazd pod kraweznik) nie pomaga ...
--
Pzdr
-
37. Data: 2011-11-21 20:46:32
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:48:22 +0100, Clawfinger napisał(a):
> Witam grupowych fachowców :-)
> Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów
> i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszających się na co
> dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.
Nauczyć się jeździć? Może na kursie?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
38. Data: 2011-11-21 20:47:14
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisał(a):
> 1) pamiętać o włączeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ślisko
> 2) sensownie operujemy gazem
> 3) czasem przydaje się coś ciężkiego w bagażniku :)
Po co 3? To nie pierdolonez :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
39. Data: 2011-11-21 20:48:41
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
> RWD w zime:
> - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
Bzdura.
> - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka
> kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
> czlowieka,
Prawda. Ale trzeba umieć.
> - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,
I tak, i nie. Ale dla wytrenowanego kierowcy i owszem.
> - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,
Prawda.
> Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
> uslizgi na osniezonym placu.
KAŻDY. Nie tylko RWD.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
40. Data: 2011-11-21 20:49:34
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):
> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
> Lekko :-)
I mamy bączka w FWD.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++