eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat z napędem na tył a zima .....
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 76

  • 31. Data: 2011-11-15 14:22:06
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote:

    > Wpadłem w poślizg na zjeździe z S10 w DK1 na jednokierunkowym
    > fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jadący za mna dostawczak
    > nie widział, co się ze mną dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo ogranicza
    > tu widoczność. Szczęśliwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę
    > szybko ogarnąłem i opuściłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po
    > co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment


    Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu powie
    ci, że w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30
    można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają.



    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net


  • 32. Data: 2011-11-15 14:39:25
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima=?ISO-8859-2?Q?=2E=2E=2E=2E=2E?=
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    kamil wrote:

    > w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie
    > jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają.

    No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu
    trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie
    układam "mapy" prędkości na trasach, które znam. Gdzie można pojechać
    szybciej - tam zapierdalam. Gdzie jest to faktycznie niebezpieczne -
    tam zwalniam. A na nieznanych trasach w zakręty wchodzę raczej nie
    przekraczając ograniczenia. Tak na wszelki wypadek. :)

    --
    Deflegmator


  • 33. Data: 2011-11-15 14:57:18
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    On 2011-11-15 12:24, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello komar,
    >
    > Tuesday, November 15, 2011, 11:18:19 AM, you wrote:
    >
    >>> Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
    >>> przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
    >>> nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
    >>> kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl
    >>> zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w
    >>> poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co
    >>> gwarantuje sterownosc.
    >> no i zamiast czołówki uderzenie w bok...
    >
    > W FWD po przyhamowaniu w poślizgu podsterownym.
    >

    Na to nie ma reguły - podczas hamowania, samochód zachowa się inaczej w
    zależności od przyczepności, skrętu kół, profilu zakrętu, prędkości itd.
    Poza tym RWD i FWD hamują podobnie (no chyba, że to traktor z hamulcem
    na jedną oś ;)). Zasadnicza różnica jest gdy chcemy przyspieszyć: np. na
    wyjściu z zakrętu.

    --
    Tengu


  • 34. Data: 2011-11-16 00:30:07
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 15 Lis, 08:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:


    > No i ciagle trzeba byc czujnym.

    Każde nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony
    zimowe i co najwyżej zaświeci Ci się wykrzyknik na zegarach :)



  • 35. Data: 2011-11-16 00:38:30
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze:
    > Witam grupowych fachowców :-)
    > Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów
    > i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszających się na co
    > dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.
    >
    > Pozdro
    > WOJtek
    kup tiptronika z międzyosiowym torsenem ;) - zamiast pisać i pytać w
    takich wątkach - będziesz się tylko uśmiechać pod nosem :P


  • 36. Data: 2011-11-16 08:07:00
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: ArekM <a...@j...com>

    W dniu 2011-11-16 00:30, kkk pisze:
    > On 15 Lis, 08:52, "J.F."<j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >
    >> No i ciagle trzeba byc czujnym.
    >
    > Każde nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony
    > zimowe i co najwyżej zaświeci Ci się wykrzyknik na zegarach :)

    Z wlasnego - na razie dosc krotkiego - doswiadczenia z RWD widze, ze
    najwiekszy problem będzie z ... parkowaniem na kraweznikach :) Wlasnie
    ta elektronika i dobre opony pomagają i poprawiają kierowce - ale w
    czasie jazdy. Kontrola trakcji w czasie parkowania na sliskim, bardziej
    "zakreconym" miejscu (np podjazd pod kraweznik) nie pomaga ...

    --
    Pzdr


  • 37. Data: 2011-11-21 20:46:32
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:48:22 +0100, Clawfinger napisał(a):

    > Witam grupowych fachowców :-)
    > Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzynią biegów
    > i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszających się na co
    > dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

    Nauczyć się jeździć? Może na kursie?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 38. Data: 2011-11-21 20:47:14
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisał(a):

    > 1) pamiętać o włączeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ślisko
    > 2) sensownie operujemy gazem
    > 3) czasem przydaje się coś ciężkiego w bagażniku :)

    Po co 3? To nie pierdolonez :D

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 39. Data: 2011-11-21 20:48:41
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):

    > RWD w zime:
    > - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,

    Bzdura.

    > - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka
    > kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
    > czlowieka,
    Prawda. Ale trzeba umieć.

    > - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,
    I tak, i nie. Ale dla wytrenowanego kierowcy i owszem.

    > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,

    Prawda.

    > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
    > uslizgi na osniezonym placu.

    KAŻDY. Nie tylko RWD.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 40. Data: 2011-11-21 20:49:34
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):

    > Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
    > Lekko :-)


    I mamy bączka w FWD.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: