  • Data: 2010-11-28 10:57:05
    Temat: Re: Automat - co i jak?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ics3fv$ivd$44@news.onet.pl...
    > Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany Wmak
    > wystukał:

    > hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamować.
    > nie żebym się czepiał ale pytamboniewiem

    jak co?

    To, ze nie ma kół zębatych, nie znaczy, ze nic nie przenosi napędu.
    W uproszczeniu jest sobie pasek, na dwóch stożkach, a przełożenia zmienia
    sie za pomocą przesuwania paska wzdłóż osi stożków (na jednym srednica sie
    zwiększa, na drugim zmniejsza). Oba stożki jednak są przecieć stale
    połączone. Wystarczy, ze zablokuje sie przesuwanie paska względem osi
    stozków i mamy zablkowane przełożenie (i tak wlasnie "symuluje sie"
    poszczególne biegi).
    Tym samym, jeśli zblokuje sie "wirtualny bieg" to będzie hamował silnikiem.
    Nie wiem jakie tam jest sprzęgło ... bo moze w tym tkwić problem, ale wątpie
    żeby występował efekt wolnego koła. Najprawdopodobniej jest sprzęgło
    elektromagnetyczne ale wg mnie jakie by nie bylo i tak może przeniesc moment
    z kół na silnik.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl