  • 51. Data: 2011-09-10 01:53:33
    Temat: Re: Automapa, żale poczatkującego
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-09-09 23:36, Cavallino pisze:

    > Pod jakim względem?
    np. granica miasta odcinała drogę - czyli można było jechać do punktu i
    od punktu dalej...
    O ubóstwie sieci drogowej nie wspominam...

    > Bo pokrycie to nie jest najważniejsza cecha, wręcz przeciwnie, w
    > kiepskich mapach bardziej szkodzi niż pomaga.
    Ale brak dróg - szczególnie, jeśli jeździ się drogami XX kategorii
    zimowego utrzymania - nie pomaga.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 52. Data: 2011-09-10 01:57:10
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 00:28, Wojtek pisze:

    > Zawsze mnie fascynowały takie opinie ;)
    > Trochę jeździłem na mapach Navteq'a (Garmin) w Niemczech, Szwecji,
    > Danii.
    > Za cholerę nie chciały kłamać i prowadziły bez zarzutu. Miałem pecha?

    Zdecydowanie jesteś pechowcem! ;)
    Ciekawe, że ja mam takie samo odczucie :) - w większości Europy mapy są
    dokładne.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 53. Data: 2011-09-10 08:44:33
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 09 Sep 2011 22:41:47 +0200, R2r napisał(a):

    > Bez sensu. Buta zdejmować do obsługi mapy?!

    Zdejmuje się but, nie buta.

    AK, a też się czepnę :)

  • 54. Data: 2011-09-10 09:10:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze mnie fascynowały takie opinie ;)
    > Trochę jeździłem na mapach Navteq'a (Garmin) w Niemczech, Szwecji,
    > Danii.
    > Za cholerę nie chciały kłamać i prowadziły bez zarzutu. Miałem pecha?

    Raczej szczęście.

  • 55. Data: 2011-09-10 09:13:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > np. granica miasta odcinała drogę - czyli można było jechać do punktu i od
    > punktu dalej...
    > O ubóstwie sieci drogowej nie wspominam...

    Znaczy piszesz o jakiejś prehistorii, w które TA miał 30% pokrycia?
    No może i wtedy tak było.

    > Ale brak dróg - szczególnie, jeśli jeździ się drogami XX kategorii
    > zimowego utrzymania - nie pomaga.

    Ale jeśli chodzi o Polskę kategoria "brak dróg" nie występuje już chyba w
    żadnej mapie obecnie, więc można ją zupełnie pominąć.

    Za to w niektórych mapach, z Emapą i Navteqiem na czele, występują drogi,
    którymi nawigacja jest prowadzona, a które faktycznie drogami nadającymi się
    do jazdy nie są (tylko np. parkowymi ścieżkami oczywiście z zakazem ruchu) -
    i tu się pojawił problem.

  • 56. Data: 2011-09-10 09:16:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe, że ja mam takie samo odczucie :) - w większości Europy mapy są
    > dokładne.

    W Polsce też.
    Tylko po jakiego grzyba mi w takiej mapie dokładność parkowych ścieżek,
    jeśli nie da się po nich jechać?
    Do nawigacji pieszej program używam ekstremalnie rzadko.

    Tak więc to, czy mapy są dokładnie czy nie, nie ma większego znaczenia.
    Ważniejsza jest ilość błędów w tychże.
    Z TA już dawno nie spotkałem się z nieprawidłowym wytyczeniem trasy, a
    Navteqiem (na tym samym programie) spotykałem się z tym przy prawie każdej
    wytyczonej trasie, skoki z wiaduktu, albo skręt na skrzyżowaniu które NIGDY
    nie istniało, był normalką.

  • 57. Data: 2011-09-10 09:29:05
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 09:13, Cavallino pisze:
    > Znaczy piszesz o jakiejś prehistorii, w które TA miał 30% pokrycia?
    > No może i wtedy tak było.
    2008r OIDP - porównywałem ze współczesnym mu Navteq-iem.

    > Ale jeśli chodzi o Polskę kategoria "brak dróg" nie występuje już chyba
    > w żadnej mapie obecnie, więc można ją zupełnie pominąć.
    Testując AM zauważyłem, że dopiero po jej przejściu na Navteq-a pojawiły
    się drogi istniejące od lat - przynajmniej w mojej okolicy (peryferie
    Krakowa - nie lasy "ściany wschodniej"!)

    > drogi, którymi nawigacja jest prowadzona, a które faktycznie drogami
    > nadającymi się do jazdy nie są (tylko np. parkowymi ścieżkami oczywiście
    > z zakazem ruchu) - i tu się pojawił problem.
    Hmmm - w Navigonie korzystającym z map Navteqa takie drogi są, są nawet
    widoczne. ale nimi nie prowadzi :)

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 58. Data: 2011-09-10 09:46:29
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 09:16, Cavallino pisze:
> [...]
    > Do nawigacji pieszej program używam ekstremalnie rzadko.

    > Tak więc to, czy mapy są dokładnie czy nie, nie ma większego znaczenia.
    Można sprowadzić "ad absurdum" dokładnie zaznaczając tylko drogi DK...
    I widzi się takich, co to stoją np na zakopiance w 6-godzinnym korku (a
    w każdym aucie świeci się GPS) a tym czasem można by nadłożyć 10km i
    przejechać całą trasę w 1 godzinę 40 minut.
    Szanujemy tych co lekceważą boczne drogi ;)

> [...]
    > Navteqiem (na tym samym programie) spotykałem się z tym przy prawie
    > każdej wytyczonej trasie, skoki z wiaduktu, albo skręt na skrzyżowaniu
    Hmmm - Możesz podać taki punkt?
    Bo istnienie dróg "nie do jazdy" błędem nie jest - czasem ułatwiają
    orientację - mam skręcić w lewo - w drogę, a nie na bus-pas :)

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 59. Data: 2011-09-10 10:37:13
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-09-10 08:44, Andrzej Kubiak pisze:

    > Zdejmuje się but, nie buta.

    Prawda. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 60. Data: 2011-09-11 00:28:55
    Od: "Plumke" <s...@s...pl>

    >Dla normalnego użytkownika to nie ma znaczenia - to ma działać
    >dobrze i tyle.

    wlasnie dlatego nie mam AM

    plumke