  • Data: 2011-09-12 11:05:13
    Temat: Re: Automapa, żale poczatkującego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-12 10:26, BearBag pisze:
    > Nie będę pisał o europie bo poza PL wyjezdzam z nawigacja raz lub dwa
    > razy w roku i wtedy korzystam z TT, nigdy nie zawiódł.
    > Moge natomiast szeroko porównać AM z TT na terenie Polski a zwłaszcza
    > południowej i tu TT bije na głowe niby taką wspaniałą i z najlepszym
    > pokryciem AutoMapę.
    > Praca moja polega na przemieszczaniu sie, codziennie inne adresy,
    > codziennie inna trasa także lepiej już nawigacji testować nie można.
    > Co najbardziej irytuje mnie w AM? Wytyczanie bez sensu tras,
    > szczególnie jeśli szukamy alternatywy, objazdu itd, brak wielu ulic w
> [...]

    Jeżdżę z AM od wielu lat. Nie wiem dokładnie, odkąd. Wiem tylko, że w
    roku 2005 kupowałem MIO163, ale wcześniej co najmniej ponad rok czasu
    jeździłem z jakimś HP.

    Oprócz swojego sprzętu (co jakiś czas innego) jeżdżę równocześnie z
    innym, czasem nawet trzema równocześnie, gdyż klienci podrzucają mi coś
    do sprawdzenia, instalacji czy ustawienia lub testów.

    "Przerobiłem" sporo urządzeń, od "chińczyków" za "grosze" po maszynki
    kosztujące blisko 3000 zł. netto.

    Ale z problemami zawieszania się urządzeń spotykam się niezmiernie
    rzadko. A też jeżdżę w trasy po całej Polsce.

    Generalnie lepiej AM sobie radzi na Windows Mobile niż na Windows CE,
    ale to już inna historia...

    Jeśli chodzi o pokrycie - stosunkowo rzadko jest w aktualnych mapach
    "biała plama".
    Jeśli chodzi o prowadzenie "pod adres" - AutoMapa ma adresy _punktowe_ -
    więc prowadzi konkretnie "pod dom". Natomiast niektóre inne aplikacje
    adresy sobie wyliczają z punktu początkowego i końcowego. Działa to
    przykładowo tak, że mamy ulicę "Długą", która zaczyna się od
    skrzyżowania z "Początkową" gdzie jest budynek nr 1, kończy się na
    skrzyżowaniu z ul. "Końcową", gdzie jest nr 101. Jeżeli chcemy dojechać
    do Długiej 51, durna aplikacja wyliczy sobie, że to w połowie, nie
    wiedząc np. że tam jest park, zaś numery od 35 do 101 "zagęszczone" są
    pod sam koniec tejże ulicy.

    Niestety, nie jestem w stanie podać konkretnych przykładów. Sporo takich
    informacji znajdziesz na http://pdaclub.pl/forum

    Tam też jest sporo informacji o tym, że wieszają się spiracone wersje AM.

    Dziwne też, że piszesz o kilkumiesięcznych "zacofaniach" we wprowadzaniu
    nowych dróg. Jakiś przykład?

    Możesz też podać przykład miejscowości bez pokrycia ulic? Chętnie
    porównam AM z innymi produktami.
    Poza tym na Miplo są nazwy ulic do wielu miejscowości.

    Mnie najbardziej wkurza w AM prowadzenie bocznymi drogami, gdyż głupiej
    Jadźce wydaje się, że trasa wielopasmowa jest zakorkowana, więc wytycza
    objazd wyimaginowanego korka. Ale tu wystarczy zmienić jeden parametr i
    jest lepiej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.