  • 11. Data: 2011-10-14 22:33:29
    Temat: Re: Autokomis Holenderski - faktura
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 22:32:41 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Bo chyba zapomniałeś że mowa o aucie które wyjechało z Polski, a którego
    > aktualnym właścicielem jest obcokrajowiec.

    A to obcokrajowiec nie podlega polskim przepisom o OC jak był właścicielem
    samochodu zarejestrowanego w Polsce :) ?

    "Błądzić jest rzeczą ludzką - wszystko pogmatwać potrafi tylko komputer.
    Anonim"

  • 12. Data: 2011-10-14 22:38:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości

    > A to obcokrajowiec nie podlega polskim przepisom o OC jak był właścicielem
    > samochodu zarejestrowanego w Polsce :) ?

    Wietnamczyk w Wietnamie?
    Nie sądzę. ;-)

  • 13. Data: 2011-10-14 22:44:28
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 22:38:42 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Wietnamczyk w Wietnamie?
    > Nie sądzę. ;-)

    Ja rozumiem, że Ty starasz się podpadać w każdym kraju do którego nie
    masz zamiaru wrócić, ale jednak większość ludzkości tak nie robi ;-)

    "Nie można rozmawiać serio z ludźmi nie mającymi poczucia humoru."

  • 14. Data: 2011-10-14 22:58:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ja rozumiem, że Ty starasz się podpadać w każdym kraju do którego nie
    > masz zamiaru wrócić,

    Wyrejestrowanie samochodu jest obowiązkiem sprzedającego, a nie kupującego,
    więc polskie OC ma się nijak do wietnamskich samochodów, należących do
    wietnamskich wietnamczyków.
    Podobnie jak po sprowadzeniu do kraju auta nie masz ŻADNYCH obowiązków wobec
    obcych państw, nawet gdy go nie przerejestrujesz, to naruszasz co najwyżej
    przepisy polskie, a nie niemieckie, holenderskie czy wietnamskie.

  • 15. Data: 2011-10-15 09:35:06
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-10-13 22:22, Marcin Jan pisze:
    > Witam
    > Tak trochę nie typowo. Jest auto na polskich blachach ale stoi w
    > holenderskim komisie. Wiem że dostanę fakturę vat od tego holendra.
    > Czy w takim wypadku też nie płacę pcc? Czy taką fakturę trzeba
    > przetłumaczyć?
    > Jeśli to istotne to właściciel pojazdu jest Holendrem.
    > Rozumiem że tak jak w przypadku polskiego komisu nie trzeba umowy k-s z
    > właścicielem.
    > pozdrawiam
    > marcin jan

    Ustawa o podatku akcyzowym:
    Art. 100. 1. W przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania
    akcyzą jest:

    1) import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na
    terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;

    2) nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego
    wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;

    3) pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego
    niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu
    drogowym:

    a) wyprodukowanego na terytorium kraju,

    b) od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których
    mowa w pkt 1 albo 2.

    PoRD
    Art. 71.

    1. Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu
    samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w
    skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest dowód
    rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Przepis ten nie dotyczy pojazdów,
    o których mowa w ust. 3.

    a więc w moim przypadku jest dowód rejestracyjny, więc akcyza się nie
    należy. Nie wiem tylko co z tą pozycją H w dowodzie i wpisie w miejscu
    na adnotacje: "pobyt czasowy do....". Jaki ma status auto któremu
    skończył się termin ważności dowodu ( z tym że dowód jest stały nie tzw.
    miękki) czy z automatu auto jest wyrejestrowane? WK twierdzi że nie ma
    problemu z rejestracją - więc dla nich auto dalej figuruje w PL.
    Z jednej z strony dla spokojności lepiej będzie zrobić umowę k-s z
    właścicielem z drugiej strony jeśli w sumie jest wszystko ok to dlaczego
    nie wziąć faktury i tym samym nie płacić podatku pcc.
    Marcin Będkowski

  • 16. Data: 2011-10-15 10:24:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 09:35:06 +0200, Marcin Jan napisał(a):
> [...]
    > a) wyprodukowanego na terytorium kraju,
    > b) od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których

    To jest aktualny stan ?

    Bo wydaje mi sie ze kiedys nie bylo slowa "pierwsza".
    No to otwiera sie pole do naduzyc :-)

> [...]
    > miękki) czy z automatu auto jest wyrejestrowane? WK twierdzi że nie ma
    > problemu z rejestracją - więc dla nich auto dalej figuruje w PL.

    Teoretycznie to mogl wyrejestrowac jesli wyjezdzal za granice,
    no ale skoro urzad twierdzi ze nie, to nie :-)

    > Z jednej z strony dla spokojności lepiej będzie zrobić umowę k-s z
    > właścicielem z drugiej strony jeśli w sumie jest wszystko ok to dlaczego
    > nie wziąć faktury i tym samym nie płacić podatku pcc.

    bo podatek malutki, a nawet nie macie pojecia ile przepisow byc moze
    naruszyliscie :-)
    No ale ty nie naruszyles ... drozszy ten podatek od tlumacza ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-10-15 14:05:12
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-10-15 10:24, J.F. pisze:

    > To jest aktualny stan ?
    >
    > Bo wydaje mi sie ze kiedys nie bylo slowa "pierwsza".
    > No to otwiera sie pole do naduzyc :-)

    Chyba tak
    Ustawa o podatku akcyzowym
    Tekst ujednolicony na 01.09.2011 o

    > Teoretycznie to mogl wyrejestrowac jesli wyjezdzal za granice,
    > no ale skoro urzad twierdzi ze nie, to nie :-)

    Jakby wyrejestrował to chyba nie miałby zwykłych tablic oraz zwykłego
    dowodu. Dostałby czasówki.

    > bo podatek malutki, a nawet nie macie pojecia ile przepisow byc moze
    > naruszyliscie :-)
    > No ale ty nie naruszyles ... drozszy ten podatek od tlumacza ? :-)

    no właśnie tu muszę się sprawdzić. IODP to kiedyś za tłumaczenie
    papierów holenderskich zapłaciłem dziwnie mało.

    Pozdrawiam
    marcin jan

  • 18. Data: 2011-10-16 19:14:11
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-10-15 10:24, J.F. pisze:

> [...]
    > naruszyliscie :-)
    > No ale ty nie naruszyles ... drozszy ten podatek od tlumacza ? :-)

    40 pln za przetłumaczenie faktury. Więc gra warta świeczki.