  • 81. Data: 2010-06-13 17:27:25
    Temat: Re: Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    news:hqn916t0gpgqulfm1uce5tpvbambion5fh@4ax.com...

    > Mowisz ze bedzie duza roznica miedzy powiedzmy 1400 a 1500kg ?

    W mieście - owszem. Im bardziej zatłoczone, tym większa. Przy czym pytanie,
    co dla kogo znaczy "duża".

    Dobrze goniona to musiałaby jechać max.

    Jurand.

  • 82. Data: 2010-06-13 17:38:13
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Nie przejmuj się, to jest tylko zwariowany świat według Juranda, gdzie
    > najekonomiczniejszym autem jest suv forda.

    Odezwał się sprzedawca "nieistniejących" sworzni do 407-ki ;) który w
    dodatku widzi w tekście informacje, których tam nikt nie napisał.

    > Bo przecież precyzyjne dane 77 użytkowników z ponad 2 milionów kilometrów
    > nie mogą być prawdą:
    > http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/96
    7-C4_Picasso.html?fueltype=1&power_e=95

    My nie mówimy tu o C4 1.6 HDI, tylko o Zafirze 1.9 CDTi 120 KM. Ale rozumiem
    że dla Ciebie pojęcie "diesel o mocy 120-150 KM" obejmuje także silnik 1.6
    HDI 110 KM. Cóż - specyficzna matematyka...

    Skoro się odniosłeś do tabelek spalania to ja Ci podam z Twojego źródła
    spalania aut, o których pisałem:

    Zafira - w rocznikach od 2005 do 2007 - średnie spalanie (192 wpisanych
    diesli, przebieg liczonego spalania > 1500 km) - 7.11/100
    S-Max - w rocznikach od 2005 do 2007 - średnie spalanie (112 wpisanych
    diesli) - 7.42/100
    VW Sharan - w w/w rocznikach - średnie spalanie (52 wpisane diesle) -
    7.66/100

    Oczywiście, że 1.6 HDI będzie palił mniej, tylko pytanie, czy warto kupować
    takie "toczydło"
    Przy porównaniu z założeniem w/w parametrów C4 Picasso 1.6 HDI spala
    6.93/100. To jest zaledwie o 0.2 litra mniej, niż Zafira, przy
    nieporównywalnym komforcie jazdy Zafirą z silnikiem o większej pojemności i
    większej mocy.

    Ale oczywiście dzielny Waldek Opowiadacz Bajek będzie dalej twierdził
    swoje...

    Jurand.

  • 83. Data: 2010-06-13 17:43:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 13 Jun 2010 17:38:13 +0200, Jurand napisał(a):

    > My nie mówimy tu o C4 1.6 HDI, tylko o Zafirze 1.9 CDTi 120 KM. Ale rozumiem

    tak, oczywiście, 10 KM więcej zrobi z zafiry dragstera normalnie,
    szczególnie przy jej 50 kg większej masie własnej.. tylko w świecie
    Juranda.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 84. Data: 2010-06-13 17:46:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010 17:27:25 +0200, Jurand wrote:

    >W mieście - owszem. Im bardziej zatłoczone, tym większa. Przy czym pytanie,
    >co dla kogo znaczy "duża".

    No tak powiedzmy proporcjonalnie .. czyli pol litra na setke ?
    Rzeklbym - niezauwazalna.

    >Dobrze goniona to musiałaby jechać max.

    no coz, 160 na liczniku nie mialem na mysli :-)

    J.

  • 85. Data: 2010-06-13 20:29:27
    Od: "omega_fan" <o...@n...com>

    > Auta vanopodobne, typu Zafira, S-Max, Sharan, realnie w mieście spalają
    > około 8.5, poza miastem w granicach od 6.5 do 7.5, w zależności od masy
    > stopy kierowcy. Przestań już ludziom wmawiać, że diesel o mocy 120-150 KM

    Masz rację. Wymiary i masa robią swoje.

    Mój Ford Galaxy z silnikiem AUY 115 KM podkręcony do ~143
    pali w mieście właśnie jakieś 8.2 do 8.5, na trasie od 6
    (emerycka jazda 90-100 km/h) przez 7 - 7.2 (130-140
    autostrada) do 7.7-8 (140-160 autostrada).
    Uważam te wyniki za przyzwoite spalanie jak na masę
    1700 kg i powierznię czołową jak wrota od stodoły.
    Za to komfort jest nieziemski (no, może mogłoby być ciszej
    przy wyższych prędkościach) i przy 5 osobach mam 850 litrów
    bagażnika - do rolety!

    S-Max czy nowy Galaxy 2.0 TDCI pewnie będzie palił ciut
    mniej, z racji nowocześniejszego silnika...

  • 86. Data: 2010-06-13 20:32:45
    Od: "omega_fan" <o...@n...com>

    > tak, oczywiście, 10 KM więcej zrobi z zafiry dragstera normalnie,
    > szczególnie przy jej 50 kg większej masie własnej.. tylko w świecie
    > Juranda.

    W/g mnie robi zauważalną różnicę.
    Poza tym myślę (ale pewny nie jestem, musiałbym porównać
    wykresy), że 1.9 CDTI jest mocniejszy z dołu i przyjemnie
    się nim jeździ. Dodatkowo (a dla mnie to istotne)
    można z niego wycisnąć więcej :)

  • 87. Data: 2010-06-13 21:17:55
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Jun 2010 17:38:13 +0200, Jurand napisał(a):

    > Ale rozumiem
    > że dla Ciebie pojęcie "diesel o mocy 120-150 KM" obejmuje także silnik 1.6
    > HDI 110 KM. Cóż - specyficzna matematyka...

    Toć przecież Waldek kilka postów wyżej chwalił się, że on jest z tej ery
    lepszych matematyków/maturzystów, także należy mu wierzyć.
    To tylko usenet - on napisze wszytsko, ażeby tylko choć chwilowo
    błysnąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 88. Data: 2010-06-13 22:06:33
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > 3-ci rząd wciskany w podłogę? Jak nie to odpada.

    tak, płaska podłoga z której wyciągasz pseudo fotele, ale da radę na tym
    pojechać :)

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 89. Data: 2010-06-13 22:16:49
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jurand"

    > Wierz mi - współczynnik oporu powietrza Zafiry a Vectry to są dwie
    > rózne bajki.

    jeśli masz na myśli Cx, to to akurat ma niewielkie znaczenie, zdaje się,
    że kluczowym czynnikiem jest opór czołowy i tu moge się zgodzić, że
    Zafirka z racji tego iż jest wyższa będzie miała opór czołowy również
    wyższy.

> [...]
    > paliwa niż Vectra. Zafira jest o ponad 100 kg cięższa - wrzuć sobie do
    > bagażnika Vectry 2 worki cementu i zobaczysz, jak Ci się zmieni

    Tu moge się zgodzić, bo przeważnie wożę w bagażniku powietrze

    > Był tu kiedyś na grupie gość, którem auta paliły niewiarygodnie mało w
    > mieście. Okazało się, że to "miasto" składa się aż z 2 skrzyżowań z
    > sygnalizacją świetlną ;)

    No moje miasto również do wielkich nie należy i poza godzinami szczytu
    jeździ się dość płynnie, być może to jest przyczyną przyznam bardzo
    zadowalających mnie wyników spalania mojego autka.

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2010-06-13 22:19:42
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Nie wiem czy jest coś jeszcze godnego uwagi, proszę o typy. Tak naprawde
    > zamierzam o kazdym poczytać, ale chciałbym jakiś rozsądny wykaz.

    a może takie cuś :)

    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C116750
    44

    XC lub V70 z dodatkową ławką w bagażniku. Fajne rozwiązanie jeśli ktoś
    potrzebuje tego sporadycznie.

    Ewentualnie jak już ktoś wspomniał duże terenowe z USA. Ford Explorer, Dodge
    Durango, Chevrolet Suburban. W tym ostatnim masz 7 pełnowymiarowych miejsc
    (nie dostawki) + wielki bagażnik. Mozna go równiez kupić z dieslem a za
    30kzł kupisz całkiem młody egzemplarz.

    Pozdr
    Scyzoryk