  • 51. Data: 2010-06-12 15:36:33
    Temat: Re: Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    > OK. To jest dokladnie ten sam silnik co w A czy sa jakieś modyfikacje?

    > Mam 150km dci w tej chwili. Frajda jest ale do pierwszej awarii :) Czy
    > ten 2.2 benzyna ma turbo ? Bo wolałbym juz sobie turbodoładowanie
    > darować na przyszłość...
    nie ma :D

  • 52. Data: 2010-06-12 16:41:39
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Oglądałem nawet C4GP i prosto z salonu Cytryny pojechałem do Forda :)

    S-Max był jako alternatywa. Zbyt zwyczajny :-)

  • 53. Data: 2010-06-12 18:17:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-12 11:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Jeszcze nie zepsuła mi się w nim żadna część, która by nie miała
    > zamiennika w "normalnej" cenie.

    Kolektor dolotowy 2.2dci. Nie do zdobycia poza ASO. Termostat - nie ma
    zamiennika.

  • 54. Data: 2010-06-12 18:45:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:huu9ei$m28$1@news.onet.pl...

    > Co w Grand Scenicu 1.9 DCI psuje sie częściej niż w innych samochodach

    Zapewne popsuć ma się prawo więcej niż w benzynowym Megane, w którym mogło
    się popsuć wszystko każdego dnia.

  • 55. Data: 2010-06-12 21:17:06
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Co mnie interesuje na dzisiaj:
    >
    > a) Zafira II. Powinienem dac rade kupić z początków produkcji II za 30tyś
    > (2005-6). Mialem okazje oglądac to w środku i podoba mi się. Jakich
    > silników unikać? Machnicy pobąkuja żeby brać wersję silników od Fiata, ale
    > nie wiem czy to dotyczy Zafiry II. Ponadto interesuje mnie chyba jednak
    > benzyna _O ILE_ jest tańsza w naprawach od deisla. Może ktoś rzucić jakich
    > silników szukac a jakich unikać żebym miał rozeznanie? To zdecydowany
    > faworyt z mojej strony w tym konkursie ale chyba tylk odlatego że ten
    > akurat samochód dokładnie sobie obejrzałem.

    Brać z silnikiem 1.9 CDTi 120 KM. Zrobić elektroniką na 140-150 KM. Świetny,
    niezawodny, ekonomiczny silnik, który dużo zniesie.

    > b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w
    > podlogę. Ostateczność. Nie wiem też, czy sprzedawalna za 3 lata.
    > Obciachowość bez znaczenia, tracenie na wartości ma znaczenie.

    Nie wiem jak można czymś takim jeździć, płacąc za tą "przyjemność" 40
    tysięcy...

    > c) Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w
    > podłogę? Nie wiem czy ceny części mnie nie dobiją (Renault naprawde
    > przesadza). Ponadto w nowym Espace fotele sa chyba na szynach na płaskiej
    > podłodze wiec muszę je mieć gdzie składować.

    Bardzo fajny, ze względu na przestrzeń wewnątrz, samochód. Niefajna jest
    otoczka awaryjności, jaką jest owiany - generalnie jak i reszta Renault z
    lat 2002-2007.

    > e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u mnie
    > niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

    To samo co VW Sharan. Te same silniki, podobne problemy. Generalnie za 30
    tysięcy nie kupisz chyba żadnego modelu, który ma diesla i nie ma nawalonych
    300 tysięcy km.

    > f) Chrystler Voyager - wszyscy odradzają twierdząc ze nieudany. Nic więcej
    > nie wiem, nie miałem okazji go oglądać w środku. mam go brać pod uwagę?

    A masz sensowny serwis pod ręką, który będzie dzielnie walczył z różnego
    rodzaju niespodziankami technicznymi? ;)

    > Autko ma byc _zdecydowanie_ rodzinne - pakuje dzieciaki, bagaże, i kogoś
    > na dokladkę i ma się mieścić. Lubie elektronikę typu ładne wyswietlacze i
    > psujące się czujniki wiec nie boje się drutów i diagnostyki. Nie cierpie
    > jednak dowiadywać się że kawałek plastiku w silniku kosztuje 1000zł bo tak
    > sobie wymysliło Renault. Z ruszania z pod swiatel wyroslem, więc w
    > zupełności wystarczy 100-120km. Laguna ma 150 i to jest za duzo, choć nie
    > wiem jak z cięższym autkiem.

    IMO szukaj Zafiry. Nawet kosztem dołożenia z 4-5 tysięcy do wyznaczonego
    limitu.

    Jurand.

  • 56. Data: 2010-06-12 21:18:46
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał w
    wiadomości news:4c12a93b$0$2584$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdybyś S-Maxa znalazł w tym budżecie to masz pełnię szczęścia. Gdyby 6
    > miejsc wystarczyło to Multipla i za tą cenę masz super egzemplarz ale to
    > Fiat, brzydkie i w ogóle syf i malaria.

    Uuu S-maxa za 30? Raczej nie ma szans. Bez 45 tysięcy nie ma co się zabierać
    za szukanie tego modelu ;)

    Jurand.

  • 57. Data: 2010-06-12 21:23:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-12 21:17, Jurand wrote:
    > Brać z silnikiem 1.9 CDTi 120 KM. Zrobić elektroniką na 140-150 KM.
    > Świetny, niezawodny, ekonomiczny silnik, który dużo zniesie.

    Mam nadzieję że z 1.9 dci Renault nie ma nic wspólnego ;)

    Swoja droga to podkrecanie mocy to zmiana mapy czy cos latwiejszego?

    > IMO szukaj Zafiry. Nawet kosztem dołożenia z 4-5 tysięcy do wyznaczonego
    > limitu.

    Tak chyba zrobię. Te 5 tys nie stanowi żadnej bariery jesli moge liczyć
    na święty spokoj.

  • 58. Data: 2010-06-12 21:26:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Kolektor dolotowy 2.2dci. Nie do zdobycia poza ASO. Termostat - nie ma
    > zamiennika.

    Ja absolutnie nie twierdzę, że wszystkie części w Scenicu mają zamienniki
    dostępne poza ASO.
    Oprócz tej części którą wymieniłeś jest pewnie kilkadziesiąt innych które
    można kupić tylko w ASO.
    Tylko co to ma za znaczenie ? Taka systuacja jest pewnie z każdym w miarę
    młodym i mało popularnym samochodem.
    Do tej pory wymianiałem w swoim Sceniucu z "grubszych" rzeczy - sprzęgło
    kompletne, rozrząd (dwa razy), komplety tarcz/klocków, gumy wachacza
    ylnego - i za każdym razem wkładałem części kupione w Intercarsie czy innym
    sklepie.

    Pzdr
    TG

  • 59. Data: 2010-06-12 21:29:00
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Mam nadzieję że z 1.9 dci Renault nie ma nic wspólnego ;)

    Nic a nic. To silnik Fiata, montowany do dnia dzisiejszego w Oplach,
    Fiatach, Alfach, Saabach.

    > Swoja droga to podkrecanie mocy to zmiana mapy czy cos latwiejszego?

    Zmiana mapy, w 600 PLN się zmieścisz jak dobrze poszukasz. Aczkolwiek nawet
    te 120KM całkiem sprawnie napędza auto.

    Jurand.

  • 60. Data: 2010-06-12 21:41:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    wiadomości news:hv0djc$ten$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zapewne popsuć ma się prawo więcej niż w benzynowym Megane, w którym mogło
    > się popsuć wszystko każdego dnia.
    Każda maszyna która składa się więcej niż z jednej części - jeśli pracuje to
    kiedyś na pewno się zepsuje.
    Znam twoje przejścia z Megane - może była wtedy jakaś zrąbana seria (za
    bardzo oszczędzali, zła kontrola jakości, itp.)
    Scenic na pewno nie jest liderem rankingów bezawaryjności - ale wg. mnie nie
    odbiega od średniej na rynku. Z pośród moich czterech aut które do tej pory
    miałem jest liderem :-)

    Pzdr
    TG