  • 61. Data: 2022-04-30 13:14:46
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.04.2022 o 17:02, ii pisze:

    > Jaki dochód miałby przynieść elektryk?

    Tej inwestycji nie rozpatruje pod kątem zysków a minimalizowania start.

  • 62. Data: 2022-04-30 13:15:39
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.04.2022 o 17:18, Collie pisze:

    > Plus PV do kompletu i PC.

    To mechanizm powiązany.

  • 63. Data: 2022-04-30 14:56:10
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.04.2022 o 13:10, trybun pisze:

    > Nigdy nie kupowałem auta z myślą o późniejszej odsprzedaży.

    To na czym polega inwestycja?

  • 64. Data: 2022-04-30 15:31:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 30.04.2022 o 13:12, trybun pisze:

    > Też tak sadzę że pewnie chodzi o brak efektów dźwiękowych i stąd takie
    > wrażenie. Przecie auto z deklarowanym przebiegiem kilkuset km nie możne
    > znacząco stracić mocy już po przebiegu kilku kilometrów.

    Dlaczego nie może? Wszystko zależy od sterowania. Być może po uderzeniu
    mocą tak się nagrzewa, że na chwilę komputer redukuje osiągi dając czas
    dojść do siebie. Albo jest jakiś inny powód do zredukowania. Nie można
    tego wykluczyć, czyż nie?

    --
    MN

  • 65. Data: 2022-04-30 17:58:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 30.04.2022 o 13:14, trybun pisze:
    > W elektrykach, no przynajmniej w elektrycznej Toyocie już tak dobrze nie
    > ma. Jedziesz na kolejny przegląd po konkretnym przebiegu to mechanicy
    > robią coś na miarę remontu generalnego tego czegoś co w normalnych
    > autach się nazywa skrzynia biegów.

    Co to za plotka? Przekładnia planetarna to jak mechanizm różnicowy - nie
    ma, co się zepsuć.

    --
    MN

  • 66. Data: 2022-05-01 06:33:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Akurat w C-HRze  to faktycznie trochę mało tej elektryczności.
    > Hybrydzie, bo chyba tego modelu w innej hybryda wersji nie ma. Ale gdy
    > kogoś nie zrażają te wszystkie zabiegi związane z obsługą tradycyjnego
    > układu napędowego to  hybrydka ładowana z gniazdka też ma sens. Np takie
    > Volvo xc40 podobno potrafi na jednym ładowaniu przejechać i 100km.

    Problem jest inny - czy potrafi podać pełną moc TYLKO z elektryka przy
    pełnym obciążeniu.
    Czyli jeździć jak bev.
    Mało która umie.
    Dopiero plugin Toyoty ma taką możliwość, zachowuje przy tym całkiem
    niezłe osiągi.

    > No, skoro tak twierdzisz. Mam jednak wątpliwości, elektryki zewnętrznie
    > jak i przy bliższym przyjrzeniu się wyglądają tak jak ich odpowiedniki
    > spalinowe, a więc dużej różnicy siłą rzeczy być nie może.

    Po pierwsze - najlepsze elektryki to takie, które nie mają wersji
    spalinowych.
    Po drugie - nawet te które mają, nastawy zawieszeń mają inne.

    >Oczywiście
    > pomijam w tym równaniu hałas i wibracje bo są to rzeczy oczywiste.

    Ale wraz z liniowo rozwijaną mocą, najwyażniejsze.

    Bo?

  • 67. Data: 2022-05-01 06:36:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > ma. Jedziesz na kolejny przegląd po konkretnym przebiegu to mechanicy
    > robią coś na miarę remontu generalnego tego czegoś co w normalnych

    Ktoś Cię chyba w maliny wpuścił.
    Jaki to przebieg i jakie koszty?
    Nigdy o czymś takim nie słyszałem.

  • 68. Data: 2022-05-01 06:37:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-04-2022 o 15:31, Marcin N pisze:

    > Dlaczego nie może? Wszystko zależy od sterowania. Być może po uderzeniu
    > mocą tak się nagrzewa, że na chwilę komputer redukuje osiągi dając czas
    > dojść do siebie.

    Tak, po jednej pętli na Nurbubringu może tak być.
    O ile kierowca da radę ostro tam pojechać.....

  • 69. Data: 2022-05-01 10:51:43
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 30.04.2022 o 17:58, Marcin N napisał:

    > Co to za plotka? Przekładnia planetarna to jak mechanizm różnicowy - nie
    > ma, co się zepsuć.

    Tu i tam są tryby, tu i tam są łożyska, tu i tam są uszczelki, tu i tam
    wszystko to obracające się czy to w miejscu, czy na orbicie, musi być
    dobrze smarowane dobrym olejem przez cały czas, więc do zepsucia jest
    mniej więcej to samo tu i tam.

    --
    Collie

  • 70. Data: 2022-05-01 11:09:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 01.05.2022 o 10:51, Collie pisze:

> [...]
    > wszystko to obracające się czy to w miejscu, czy na orbicie, musi być
    > dobrze smarowane dobrym olejem przez cały czas, więc do zepsucia jest

    Otóż to: łożyska, uszczelki i tryby. Absolutnie nic trudnego ani
    drogiego w serwisowaniu.
    Jak często serwisujesz mechanizm różnicowy w samochodzie? Praktycznie
    identyczny stopień skomplikowania, co przekłądnia Toyoty.

    --
    MN