eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Auta elektryczne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 156

  • 51. Data: 2022-04-29 19:32:09
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.04.2022 o 18:31, J.F pisze:
    > On Fri, 29 Apr 2022 17:35:55 +0200, ii wrote:
    >> W dniu 29.04.2022 o 17:21, J.F pisze:
    >>> On Fri, 29 Apr 2022 17:02:02 +0200, ii wrote:
    >>>> W dniu 29.04.2022 o 16:34, trybun pisze:
    >>>> ...
    >>>>>>> Myśle o elektryku na poziomie Corsy, czy ma to sens?
    >>>>>>> Jeżdżone będzie niewiele, jakaś średnia roczna
    >>>>>>> przebiegów to 8000 km.
    >>>>>> Pieniężnie przy takim przebiegu to nie ma sensu.
    >>>>>> Zresztą policzyć jest to relatywnie łatwo.
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>> Na dzień dzisiejszy dla siebie nie widzę lepiej ulokowanej kasy niż
    >>>>> inwestycja w elektryka.
    >>>>
    >>>> Jaki dochód miałby przynieść elektryk?
    >>>
    >>> oszczednosci na benzynie,
    >>
    >> W cenie akunulatora trakcyjnego. 27 tys Twizy.
    >>
    >>> parkingach,
    >>
    >> Jak parking jest zajęty to co za różnica czy masz go za darmo czy nie :-)
    >
    > To trzeba zapostulowac podniesienie oplat :-)

    Tak, wyp..my je w kosmos :-)

    >
    >
    >>> czy czasie ... bo u mnie moga po
    >>> buspasach :-)
    >>
    >> Elektryki mogą po buspasach w całej Polsce na mocy ustawy. Niczego
    >> wielkiego to nie wnosi do szybkości przejazdu. Może jakbym mógł jeździć
    >> po chodnikach i ścieżkach rowerowych to by było szybciej :-)
    >
    > A to masz jakies kiepskie buspasy :-)

    Nie, nie ma korków by buspasy coś wnosiły :-)


  • 52. Data: 2022-04-29 19:50:37
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.04.2022 o 18:54, Cavallino pisze:
    > W dniu 29-04-2022 o 17:38, ii pisze:
    >> W dniu 29.04.2022 o 17:18, Collie pisze:
    >>> W piątek, 29.04.2022 o 16:34, trybun napisał:
    >>>
    >>>> Na dzień dzisiejszy dla siebie nie widzę lepiej ulokowanej kasy niż
    >>>> inwestycja w elektryka.
    >>>
    >>> Plus PV do kompletu i PC.
    >>>
    >> Pisał, że PV ma. Ja myślę, że indywidualnie PV nie ma sensu do
    >> elektryka. Bo jak Ci energii zbywa to samochód niekoniecznie jest
    >> rozładowany.
    >
    > Jak masz prosumenta, to możesz ładować kiedy chcesz.

    Tak, bycie prosumentem opłaca się jak chodzi o panele.


  • 53. Data: 2022-04-30 09:52:19
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Apr 2022 07:59:50 +0200, Piotr

    > Chyba logiczne, żeby mieć swój

    "Swój", w sensie ze swojego gniazdka.
    W drugiej taryfie G12 nadal przejechanie 100km kosztuje poniżej 10zł.

    > to musisz najpierw wydać 10-50 tysięcy
    > zależnie od tego jak chcesz go wytwarzać.
    > Co oznacza że zapłaciłeś za
    > 2-8 lat za prąd z góry - wiec mówienie o tym że jest za darmo jest po
    > prostu głupotą i oszukiwaniem samego siebie.

    Jest oszukiwaniem tylko jeśli ktoś przed "zwrotem" w OZE twierdzi że jeździ
    za darmo. Nikt logicznie myślący tak jednak nie twierdzi. Niemniej mnie za
    rok się już instalacja w PV zwróci i 100km będzie mnie kosztować w porywach
    1zł/100km.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 54. Data: 2022-04-30 09:53:23
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Apr 2022 01:15:09 +0200, Adam

    >> Inne PHEVy mają skrzynie? Po co?
    >
    > Po to, żeby silnik spalinowy napędzał koła.

    Ale skoro w Outlanderze sięda napędzać koła z pomocą ICE i bez skrzyni
    biegów, to po co w innych montować kolejny element który się może zesrać?
    --
    Pozdor
    Myjk


  • 55. Data: 2022-04-30 09:58:43
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Apr 2022 16:33:23 +0200, trybun

    > Miałem już okazję przejechać się kilkoma elektrykami, nawet Teslą.
    > Pewnie to brak wrażeń dźwiękowych, ale w każdym z tych aut miałem
    > wrażenie że po ostrym przyspieszeniu auto robi się słabsze..

    Jakbym miał strzelać, to po prostu się przyzwyczajałeś do zmian jakie daje
    EV w stosunku do ICE (tj. brak redukcji, wkręcania się na obroty,
    turbodziury itd.). Trzeba naprawdę grubo pałować EV żeby ten zaczął
    ograniczać moc.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 56. Data: 2022-04-30 10:14:21
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Piotr <c...@g...com>

    W dniu 2022-04-30 o 09:52, Myjk pisze:
    > Fri, 29 Apr 2022 07:59:50 +0200, Piotr
    >
    >> Chyba logiczne, żeby mieć swój
    >
    > "Swój", w sensie ze swojego gniazdka.
    > W drugiej taryfie G12 nadal przejechanie 100km kosztuje poniżej 10zł.
    >

    To jest dobre i logiczne podejście.

    >> to musisz najpierw wydać 10-50 tysięcy
    >> zależnie od tego jak chcesz go wytwarzać.
    >> Co oznacza że zapłaciłeś za
    >> 2-8 lat za prąd z góry - wiec mówienie o tym że jest za darmo jest po
    >> prostu głupotą i oszukiwaniem samego siebie.
    >
    > Jest oszukiwaniem tylko jeśli ktoś przed "zwrotem" w OZE twierdzi że jeździ
    > za darmo. Nikt logicznie myślący tak jednak nie twierdzi. Niemniej mnie za
    > rok się już instalacja w PV zwróci i 100km będzie mnie kosztować w porywach
    > 1zł/100km.
    >

    Jakoś widzę że większość na grupach właśnie tak twierdzi, szczególnie
    zachwalając kupowanie elektryka i pisząc że przecież prąd do niego mają
    za darmo z PV.

    Twoje podejście jest logiczne i sensowne, ja wole liczyć długofalowo i
    wole uważać że w ciągu 12 lat dzięki inwestycji w pierwszym roku mam ten
    prąd ostatecznie przez cały okres za 1/4 ceny :).

    --
    Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.
    https://www.avast.com/antivirus


  • 57. Data: 2022-04-30 13:10:35
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.04.2022 o 17:05, ii pisze:
    >
    >> Ja zakup elektryka rozpatruję jako lokatę kapitału. Minął termin
    >> wykupu obligacji i pytanie co zrobić z gotówką, wpłacić na lokatę
    >> oprocentowaną na 2-3%? W moim przypadku większy uzysk przyniesie mi
    >> zakup elektryka, bo jeździć i tak czymś trzeba.
    >>
    >
    > Kto Ci to kupi za kilka lat za dobre pieniądze? Złoto się na tym nie
    > odkłada. Chwilowy kryzys w branży przeminie. Oczywiście, tak jak
    > napisałeś, czymś trzeba jeździć, ale to nie jest inwestycja chyba, że
    > w komfort.


    Nigdy nie kupowałem auta z myślą o późniejszej odsprzedaży.


  • 58. Data: 2022-04-30 13:12:35
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.04.2022 o 18:51, Cavallino pisze:
    > W dniu 29-04-2022 o 16:32, trybun pisze:
    >> W dniu 28.04.2022 o 14:18, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 28-04-2022 o 13:49, trybun pisze:
    >>>> W dniu 28.04.2022 o 11:08, Cavallino pisze:
    >>>>> W dniu 28-04-2022 o 10:51, trybun pisze:
    >>>>>
    >>>>>> A więc 20-40 tys zł więcej i co dostaje w zamian?
    >>>>>
    >>>>> Świetne auto, wygodę, komfort i super przyspieszenie.
    >>>>
    >>>>
    >>>> Ale chyba poza przyspieszeniem to za bardzo nie góruje nad
    >>>> spalinowcem w pozostałych parametrach?
    >>>
    >>> W każdym w powyższych góruje.
    >>> Do tego stopnia że przez zakupem Soula, wolałem jeździć elektrycznym
    >>> Smartem niż wypasionym C-HR.
    >>>
    >>> Różnice są kolosalne, jak ktoś kupuje małego bev do miasta, to rok
    >>> później kupuje większego i sprzedaje spaliniaka.
    >>
    >>
    >> Że wybrałeś Smarta to akurat nic dziwnego, autko poręczniejsze od C-HRa
    >
    > Źle zrozumiałeś.
    > Smarta miałem równolegle, bo od razu elektryka brakowało.
    >
    > No i wyszło, że hybryda się nie nadaje na dłuższą metę, bo za mało
    > przypomina bev.
    > Zmieniłem więc na drugiego elektryka.


    Akurat w C-HRze  to faktycznie trochę mało tej elektryczności.
    Hybrydzie, bo chyba tego modelu w innej hybryda wersji nie ma. Ale gdy
    kogoś nie zrażają te wszystkie zabiegi związane z obsługą tradycyjnego
    układu napędowego to  hybrydka ładowana z gniazdka też ma sens. Np takie
    Volvo xc40 podobno potrafi na jednym ładowaniu przejechać i 100km.


    >
    >> Ale chyba nie chcesz powiedzieć że są jakieś różnice na plus np w
    >> zawieszeniu czy wygody foteli na linii elektryk-slalinowiec?
    >
    > Tak.
    > Auta są dużo cięższe, to i zawiecha często inna.
    > Ale nie o to chodzi, tylko o brak zbędnego hałasu i wibracji.


    No, skoro tak twierdzisz. Mam jednak wątpliwości, elektryki zewnętrznie
    jak i przy bliższym przyjrzeniu się wyglądają tak jak ich odpowiedniki
    spalinowe, a więc dużej różnicy siłą rzeczy być nie może. Oczywiście
    pomijam w tym równaniu hałas i wibracje bo są to rzeczy oczywiste.


    >
    >> Ja zakup elektryka rozpatruję jako lokatę kapitału. Minął termin
    >> wykupu obligacji i pytanie co zrobić z gotówką, wpłacić na lokatę
    >> oprocentowaną na 2-3%? W moim przypadku większy uzysk przyniesie mi
    >> zakup elektryka, bo jeździć i tak czymś trzeba.
    >
    > To bierze Teslę.
    > Ich wartość rośnie zamiast spadać.
    >

    Jedno że za wysoki próg finansowy, dwa że to koszmarnie kłopotliwy w
    utrzymaniu pojazd.


  • 59. Data: 2022-04-30 13:12:52
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 30.04.2022 o 09:58, Myjk pisze:
    > Fri, 29 Apr 2022 16:33:23 +0200, trybun
    >
    >> Miałem już okazję przejechać się kilkoma elektrykami, nawet Teslą.
    >> Pewnie to brak wrażeń dźwiękowych, ale w każdym z tych aut miałem
    >> wrażenie że po ostrym przyspieszeniu auto robi się słabsze..
    > Jakbym miał strzelać, to po prostu się przyzwyczajałeś do zmian jakie daje
    > EV w stosunku do ICE (tj. brak redukcji, wkręcania się na obroty,
    > turbodziury itd.). Trzeba naprawdę grubo pałować EV żeby ten zaczął
    > ograniczać moc.
    >

    Też tak sadzę że pewnie chodzi o brak efektów dźwiękowych i stąd takie
    wrażenie. Przecie auto z deklarowanym przebiegiem kilkuset km nie możne
    znacząco stracić mocy już po przebiegu kilku kilometrów.


  • 60. Data: 2022-04-30 13:14:22
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.04.2022 o 16:48, J.F pisze:
    >
    >> Skrzynia biegów to nazwa umowna.  Chodzi o elementy przenoszenia napędu,
    >> i koszty związane z serwisowaniem tego.
    > Mialem sierre, mondeo, mondeo, i vectre.
    > Skrzynia reczna - element bezobslugowy.
    > Sprzeglo ... na 300kkm starcza. Koszt wymiany - umiarkowany.
    >
    > poloski ... raczej mniej wytrzymuja, ale BEV te je ma.
    >
    > Koło dwumasowe ... o, to jest problem :-)
    >
    > No i hamulce - koszt nieduzy, ale w elektryku powinny dluzej
    > wytrzymac, wrecz dozywotnio.
    >
    > J.


    W elektrykach, no przynajmniej w elektrycznej Toyocie już tak dobrze nie
    ma. Jedziesz na kolejny przegląd po konkretnym przebiegu to mechanicy
    robią coś na miarę remontu generalnego tego czegoś co w normalnych
    autach się nazywa skrzynia biegów.

    Chyba jednak nie jest aż tak dobrze z tymi hamulcami, o ile nie ma
    ceramiki to od czasu do czasy przetarcie tarcz konieczne ze względu na
    korozję.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: