eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAuta elektryczneRe: Auta elektryczne
  • Data: 2022-05-03 12:56:22
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 3 May 2022 11:54:33 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 3 May 2022 11:01:26 +0200, J.F
    >
    >> Malo to to nie jest - jestes pewien, ze czysty ICE wiecej spali?
    >
    > Jestem pewien, bo w przeciwieństwie do ciebie sprawdziłem to empirycznie.

    No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
    nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.

    >> Skoro PHEV, to powinien jezdzic na naladowanej baterii.
    >
    > Jprd. Test porównawczy SPALANIA dla PHEV vs ICE robiłem na pustej baterii.
    > Jak bateria jest pełna to oczywiste że spalanie wychodzi jeszcze mniej.

    No ale po to kupujesz PHEV, zeby na pradzie z gniazdka jezdzic.
    Oczywiscie nie w trasie, bo nie starczy.

    >> I nie wiem jak twoj pojazd, ale Cavallino pisal, ze silnik i tak sie
    >> uruchamia, bo za zimno, bo za cieplo.
    >
    > Nowe wersje mają magiczny przycisk EV i można to zablokować. Do starych
    > wersji jest BOX i też można uruchamianie zablokować. I uruchamia się tylko
    > jeśli jest zimno, ale po rozgrzaniu kabiny ogrzewaniem postojowym silnik
    > się nie uruchomi.

    A to ogrzewanie postojowe to silnikiem spalinowym, pradem z gniazdka,
    pradem z baterii ?

    >> No ale z Zakopanego do Krakowa na litrze da sie dojechac - ciekawe jak
    >> w drugą strone :-)
    > Nadal dojedziesz taniej niż zwykłym ICE.

    Teren lekko pagorkowaty, to moze hybryda sie sprawdzi.
    I droga zakorkowana, to tez sie powinna sprawdzic,
    chyba ze latem lub zimą :-)

    >>>>> oczywiście im wolniej tym większa różnica.
    >>>> to wcale nie jest takie oczywiste.
    >>> Jest to logiczne, a nawet empirycznie udowodnione.
    >> Komisja empiryczie sprawdzila? :-)
    >
    > Ciebie niestety do komisji by nie wzięli,
    > bo manipulujesz notorycznie. :P
    >
    >> Jedno ma.
    >> No widzisz.
    >> To Toyota dolozyla dwa biegi.
    >> Ciekawe po co - przeciez tak szybko to tylko w Niemczech wolno :-)
    >
    > Widzę że jest to kompletnie zbyteczne. Ekonomicznie nie ma to żadnych
    > logicznych podstaw. Ani dokładanie przełożeń, ani zapierdalanie z taką
    > prędkością. Bo co z tego że pojadę 10% szybciej jak spalę przy tym "zysku"
    > 30% więcej paliwa. Nijak się to nie kalkuluje.

    Co kto lubi.
    Zadziwiajace, ale w moim dieslu jakos nie wychodzi 30% paliwa wiecej.

    W kazdym badz razie toyota dolozyla. A Toyocie wierze, ma w koncu
    doswiadczenie w hybrydach.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    In 2006 and 2007, a further development of the HSD drivetrain, under
    the Lexus Hybrid Drive name, was applied on the Lexus GS 450h / LS
    600h sedans.
    This system uses two clutches (or brakes) to switch the second motor's
    gear ratio to the wheels between a ratio of 3.9 and 1.9, for low and
    high speed driving regimes respectively.
    This decreases the power flowing from MG1 to MG2 (or vice versa)
    during higher speeds. The electrical path is only about 70% efficient,
    thus decreasing its power flow while increasing the overall
    performance of the transmission.

    To jak - przekladnia elektryczna dobra, czy 70% sprawnosci,
    czy toyota cos spierdolila?

    >> Owszem, 140 na gps i jestem jednym z szybszych.
    >> Ale notorycznie to tiry wyprzedzam - to czysta matematyka.
    >
    > A poza tymi tirami wszyscy wyprzedzają ciebie. Tak, tak. ;P

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: