  • Data: 2022-05-03 10:17:12
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 3 May 2022 09:18:37 +0200, Marcin N

    > Audi ma ten problem rozwiązany trywialnie:
    > bateria słoneczna, która napędza wiatraczek, który wentyluje kabinę.
    > Proste i skuteczne.

    Równie trywialnie co nieskutecznie. Może przypomnisz ile ten "trywialny"
    system z baterią i wiatraczkiem kosztował, bo ZTCP to był tylko w A8
    oferowany (może później w A6?) i to za kosmiczne pieniądze.

    > Oczywiście nie schłodzi wnętrza do 25 stopni, ale na pewno nie będzie w
    > kabinie 50 st - jak to często bywa latem.

    Nooo, będzie 40. Wielka mi różnica. Przy takich zyskach energetycznych jak
    daje słońce tym wiatraczkiem to można sobie co najwyżej w rowek podmuchać.
    Klima która nawiewa okolice +7sC przepychając ze 50m3/h powietrza musi się
    nieźle nakombinować aby zwalczyć zyski cieplne a Ty tu utykasz że
    wiatraczek dmuchający powietrze może 10m3/h z zewnątrz o temp. min. 25sC
    cokolwiek ochłodzi...

    --
    Pozdor
    Myjk