  • 11. Data: 2010-08-21 21:08:00
    Temat: Re: Auta dostawcze
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    W dniu 2010-08-21 15:55, moje_przedmioty pisze:
    > Zastanawiam się dlaczego wsród aut dostawczych tak mało aut z silnikiem
    > benzynowym??
    > Ta bardzo opłaca się diesla zamiast benzyny z gazem??
    > Ile tak naprawdę spalają auta
    > diesle z silnikami 1,9 TDI VW 105 KM
    > HDI np citroen lub peugeot 90 KM
    > Z góry dzięki za informacje.
    > Fot

    Może dlatego, że dieslowi z turbiną i dużym momentem z dołu łatwiej
    targać na starcie duże ciężary - z tego samego powodu samochody
    ciężarowe mają praktycznie tylko i wyłącznie silniki diesla.

    Przyład który widziałem - Iveco z CNG naładowane wodą (dar natury czy
    coś innego) - jak słyszałem jak rusza to diesel poszedłby tylko smród :)

    Pozdrawiam !!

  • 12. Data: 2010-08-21 22:03:48
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twitek4" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > citroen hdi na trasie "zszedłem" 5.1 , 6.5 po mieście. jazda delikatna ale
    > bez przesady.

    A przy niedelikatnej??

    Potrzebuję jakiegoś dostawczaka ale nie lubie wolno jeżdzić
    towarty lekkie
    teraz mam omege kombi 2.0 z gazem i koszt jazdy 100 km za paliwo to 25 zł

    Myślałem o caddy 1.9 TDI 105 KM ale kumple mówią że przy moim stylu jazdy
    będzie palił 7-8 litrów
    czyli jakieś 31-36 zł
    to daje średnio jakieś 8 zł na 100 km czyli 5.600 rocznie
    troszkę szkoda tych pieniędzy i zacząłem się zastanawiac nad benzyną z gazem
    problem tylko taki że caddy np są dostępne z silnikiem 2.0 i mają 70 KM
    tym to sie chyba nie da jeździć w ogóle :)
    i stąd moje rozterki.

  • 13. Data: 2010-08-21 23:30:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 22:03:48 +0200, moje_przedmioty wrote:
> [...]
    >problem tylko taki że caddy np są dostępne z silnikiem 2.0 i mają 70 KM
    >tym to sie chyba nie da jeździć w ogóle :)

    Nowe, stare ?

    nowe to owszem - maja 2.0SDI 69KM, ale mozesz sobie tez wybrac
    benzynke 1.6 102KM.

    J.

  • 14. Data: 2010-08-22 00:36:19
    Od: twitek4 <t...@g...pl>

    W dniu 2010-08-21 20:32, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
    (...)
    > Podam porównanie z tego, co miałem "pod butem": Citroen C15
    > Diesel (1,8 klasycznej konstrukcji z pompą rozdzielaczowi) - po mieście
    > z trudem (i przy ostrej jeździe!) nie za bardzo przekraczał 8l/100km
    też miałem takie auto parę lat i przy spokojnej jeździe na trasie spalał
    5-6 litrów
    jednak gdy do tych samych citroenów, pakowali rozwiniecie tego silnika z
    c15 i hdi - to hdi palił prawie litr mniej.

    ToMasz

  • 15. Data: 2010-08-22 20:33:32
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    <f...@p...onet.pl> wrote:

    >A przy niedelikatnej??

    2.5 dCi potrafi i 12 litrów na setkę. Ale ja ostatnio jeżdżę jak
    emeryt, to trasa W-wa - Kraków wychodzi około 8,2 litra na 100 km.
    Wskazania z komputera pokładowego. Rekord - 7,1 l/1oo km - trasa
    Sochaczew - Warszawa przez Leszno.

    P.S. Podsumowanie z czerwcowego zlotu:

    Przejechane - 806,5 km.
    Spalone - 64,9 litra ON (dane z komputera pokładowego).
    Spalanie - 8,05 litra na 100 km.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2010-08-22 20:35:03
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 20:40:08 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czyzby te wszystkie TFSI sie nie sprawdzaly ?

    Trwałość?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2010-08-22 21:10:11
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > problem tylko taki że caddy np są dostępne z silnikiem 2.0 i mają 70 KM
    > tym to sie chyba nie da jeździć w ogóle :)

    I do SDI mozesz BIO zasadniczo zalac. Choc do zasilania biopaliwem
    trzeba bylo doplacac przy kupnie bo montowali cos dodatkowo.

    PZDr
    Adam

  • 18. Data: 2010-08-22 21:12:08
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ger276tpppg1bf5gmvjvqbbgt7f5sjfjef@4ax.com...

    > Trwałość?
    >

    > --

    W T5 poza 2.0 byl jeszcze 3.2, ale jakos szybko z niego wyszly, ponoc
    sie mizernie sprzedawal, ale jezdzic toto musialo fajnie :)

    PZDr
    Adam

  • 19. Data: 2010-08-22 21:24:28
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > benzynowym??
    > Ta bardzo opłaca się diesla zamiast benzyny z gazem??

    Mam LT z 2,3 l benzyniakiem i Sprintera 313 CDI. LT potrafi na pusto baczki
    krecic i zakrety w poslizgu brac. Niestety kiedy jest mocno zaladowany, to
    ruszanie sprawia mu wieksze trudnosci niz Sprinterowi. Ponadto w blaszanych
    dostawczakach nie ma miejsca pod podloga na zbiorniki z gazem a umieszczanie
    ich w przestrzeni ladunkowej utrudnia zaladunek i automatycznie zajmuje
    bardzo cenna przestrzen.
    Doblo 1,6 CNG, to tez niemala porazka jesli chcialbys transportowac nim tyle
    ladunku na ile jest homologowany. Przy pelnej pace i wlaczonej klimie nie ma
    szans na wyprzedzanie! Diesel w dostawczym jest zdecydowanie
    praktyczniejszy.

    --
    Picasso

  • 20. Data: 2010-08-23 22:21:20
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tyle ladunku na ile jest homologowany. Przy pelnej pace i wlaczonej klimie
    > nie ma szans na wyprzedzanie! Diesel w dostawczym jest zdecydowanie

    Dzięki wszystkim za opinie i spostrzeżenia
    Zacznę chyba od opla combo z silnikiem 1,7 cdti 101 KM
    Chyba że zaczniecie mi pisać ze to tragiczny wybór?? :)
    Fot