  • Data: 2012-11-07 13:06:48
    Temat: Re: Audiofile...
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:k7df5t$j8b$1@mx1.internetia.pl...

    > Słyszalne zmiany powoduje _wiedza_ o fakcie zmiany kabla. Człowiek słyszy
    > mózgiem a nie uszami.
    >
    > Mówienie, że zmiana presetu w DSP nie wpływa na rejestrowany dźwięk, bo
    > dokładnie takie same próbki docierają do niego z ADC (uszu) jest bez sensu
    > ;)

    To faktycznie może tak działać, ale potrafię sobie też wyobrazić obiektywne
    problemy z dźwiękiem cyfrowym.
    Na przykład w cyfrowej TV jak są kłopoty z odbiorem to nie wiem dlaczego
    dźwięk zaczyna się jąkać - powtarzać wielokrotnie ten sam kawałek (obraz
    tego nie robi, albo ja nie zauważyłem).
    Mnie to znacznie bardziej przeszkadza, niż gdyby występowały chwile ciszy.
    Może przy odpowiednio długim kablu USB, gdy poziom zakłóceń utrudnia
    nadążenie z dosłaniem wszystkich danych na czas coś podobnego dzieje się w
    mikroskali - nie słychać jąkania, a jedynie coś gorzej z dźwiękiem.
    Są też w USB transmisje bez korekcji - również przy odpowiednio dobranym
    kablu można wprowadzić do takiej transmisji pewien poziom błędów, który
    będzie odebrany jako pogorszenie jakości dźwięku.

    Ale to o czym piszę dotyczy sytuacji, że dla większości jest OK a dla
    pewnych wyjątkowych sytuacji jest źle, a nie że dla większości jest źle a
    tylko dla pewnych specjalnych, japońskich kabli jest dobrze.
    P.G.