  • Data: 2015-04-10 18:31:25
    Temat: Re: Atomowość operacji vs wieloprocesorowość
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, April 10, 2015 at 4:16:58 PM UTC+2, Maciej Sobczak wrote:

    > Np. do przerwań. Istnieje cała masa procków, które nie są przeznaczone do
    wykonywania programów wielowątkowych (a te "wielowątkowe" też można wykorzystać z
    jednym wątkiem), gdzie nadal można chcieć mieć pewne operacje wykonane atomowo,
    właśnie np. z uwagi na przerwania.

    > Zależy do czego. Sekcja krytyczna czy inne bariery pamięci rozwiązują inny problem,
    niż atomowy zapis/odczyt pojedynczego słowa.

    Moim zdaniem rozwiązują ten sam problem. Jednak jeśli:
    1) robi to procesor, to nie trzeba sekcji krytycznej
    2) jeśli nie wiemy na jakim procesorze skompilujemy/uruchomimy, to trzeba
    3) jeśli nie mamy pewności jaki kod kompilator wygeneruje, to też trzeba

    W QT są klasy (nigdy nie używałem, nazwy podaję z pamięci): QAtomicInc,
    QAtomicPointer. Nie wiem, ale zgaduję, że są odpowiedniki w boost czy std.

    Pozdrawiam