    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Atmega i problem z czujnikiem pojemnościowym
    Date: Sat, 26 Dec 2015 23:16:18 +0100

    On Mon, 21 Dec 2015, AlexY wrote:

    > Czy ktoś zrealizował czujnik zbliżeniowy działający na odległość minimum 1cm?

    Poczytaj od QTouchADC. Algorytm genialny w prostocie, dwa pomiary
    różnicowe wywalają większość zakłóceń. Praktycznie zero elementów
    zewnętrznych (no, warto dać rezystor dla zmniejszenia EMI). Pomiar
    bardzo stabilny i działający.
    Sam mam elektrody wstawione ok. 1cm od powierzchni dotykanej (w szafce od
    wewnątrz, natomiast dotyka się tego na zewnątrz szafki) i działa bez
    problemu. Testowałem też dla 2cm, ale margines zmian był już niezbyt duży.

    Będziesz też musiał pomyśleć nad elektrodami, bo nie wiem czy cienki drut
    da dużą zmianę pojemności przy przyłożeniu stopy. Potestuj z paskami folii
    alu czy miedzianej.

    Tu masz to w miarę dokładnie opisane:
    http://www.atmel.com/images/doc8497.pdf

    Jeżeli będziesz to pisał sam, to:
    - oba pomiary musisz odjąć od siebie, a nie sumować jak jest w opisie
    - potrzebujesz drugiego pina ADC z +5V do ładowania kondensatora w ADC
    (tego też nie ma nigdzie opisane, ale można się domyślić po wymogach).

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg