  • 1. Data: 2010-03-08 10:51:12
    Temat: Athlon XP zamiast Athlona
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Witam
    Trzeba niskim kosztem ożywic nieco stary komp. Płyta w nim ma FSB góra
    100MHz i maksymalny procek to Athlon 1400 (A1400AMS3B). Czy ktoś próbował
    Athlonów MP lub XP o tak dobranym mnożniku by ich częstotliwość taktowania
    była w poblizu 1400MHz? (będą to np. AMP2100DMS3C lub AX2100DMT3C)
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2010-03-08 13:11:43
    Temat: Re: Athlon XP zamiast Athlona
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.08 11:51, Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > Athlonów MP lub XP o tak dobranym mnożniku by ich częstotliwość taktowania

    Częstotliwość pracy nie ma tutaj znaczenia. Istotna jest fizyczna
    zgodność i napięcie zasilania.

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-03-08 16:28:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 14:11:43 +0100, MAR napisał(a):

    > Istotna jest fizyczna
    > zgodność i napięcie zasilania.

    Napiecie się zgadza. A ja pytam o fizyczną zgodność właśnie. Wiem że XP
    obsługują więcej instrukcji niż Athlony zwykłe. Ale czy to przeszkodzi
    chipsetowi od zwykłych Athlonów? IMO nie powinno... Gorzej by było w drugą
    stronę. Ale aż tak dobrze się nie znam :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-03-08 17:10:27
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chipsetowi od zwykłych Athlonów? IMO nie powinno... Gorzej by było w drugą
    > stronę. Ale aż tak dobrze się nie znam :)

    I tak byłoby łatwiej jakbys podał co to za płyta.
    Bo książeczka którą masz do niej może byc mocno nieaktualna jesli chodzi o
    obsługiwane procki.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-03-08 17:56:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 18:10:27 +0100, Irokez napisał(a):

    > I tak byłoby łatwiej jakbys podał co to za płyta.

    ECS K7VZA v1.0 niestety...
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2010-03-09 15:58:46
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
    > ECS K7VZA v1.0 niestety...

    Nie opłaca się rozbudowywać, IMHO. Wymiana każdego elementu
    będzie pociągała za sobą konieczność wymiany kolejnego i tak
    w kółko aż do skompletowania nowego komputera :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2010-03-09 16:27:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 11:51:12 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Czy ktoś próbował
    > Athlonów MP lub XP

    No nie, nie wierzę że nikt z was nie próbował wetknąć Athlona XP do płyty z
    KT133 (bez A :). Nie męczyłbym was ale zwykły Athlon 1400 jest białym
    krukiem. Na ebaju ceny sięgają kilkuset zł :) A Ath.XP 2100+ można kupić i
    za 15zł co mnie i użytkownika urządza, Radosławie :) Sam bym wetknął ale
    komp nieco gdzie indziej niż ja i jakiś czas potrwa zanim się spotkamy.
    Dobrze by było jakbym miał ze sobą procek działający na 100%.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2010-03-09 19:44:44
    Od: "AP" <f...@c...barg.cy>

    Eh, stare, dobre czasy i 2100+ @ 20-24x100MHz na Abicie KT7;)
    http://mysite.verizon.net/res0exft/cpu.htm

  • 9. Data: 2010-03-10 10:29:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 20:44:44 +0100, AP napisał(a):

    > Eh, stare, dobre czasy i 2100+ @ 20-24x100MHz na Abicie KT7;)
    > http://mysite.verizon.net/res0exft/cpu.htm

    O! Czegoś takiego mi było trzeba. Dzięki :) Szkoda tylko że gość ujeżdżał
    nieco inną płytę choć z tym samym chipsetem.
    --
    Jacek