  • Data: 2010-02-05 00:55:15
    Temat: Re: Asus P7P55D i problem z pamięciami.
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 4.2.2010, Onufry Zagloba napisał(a):

> [...]
    > TW3x4G1333C9DHX (pamięć ta znajduje się na liście QVL do płyty). Z
    > BIOSem 1102 zestaw chodził całkowicie stabilnie na domyślnych
    > ustawieniach (w BIOSie wszystko ustawione na "Auto"). Niestety -
    > popełniłem największy błąd, jaki inżynier może popełnić i naprawiłem
    > niezepsute, czyli przeflashowałem BIOS na nowszy, 1207. Po tej
    > operacji i przy identycznych ustawieniach BIOSu jak poprzednio
    > komputer stał się wyjątkowo niestabilny - samoczynne restarty po kilku
    > minutach pracy, niezależnie od obciążenia maszyny. Żadne z narzędzi
    > ASUSa nie umożliwia, niestety, downgrade'u BIOSu.

    Piszesz o wynalazkach pod Windows?
    W zależności czy to Award czy AMI użyj ich narzędzi pod DOS i bez żadnego
    problemu wgrasz starszą wersję.

    > Obniżenie taktowania pamięci (z 1333 na 1080) przywróciło stabilną
    > pracę maszyny.
    > Na forum Corsaira znalazłem list, w którym napisano, iż podniesienie
    > napięcia pracy pamięci (z 1.5 do 1.65V) może poprawić stabilność pracy
    > komputera przy taktowanie 1333 - czy długotrwała praca z podwyższonym
    > napięciem nie zaszkodzi procesorowi albo pamięciom?

    CPU na pewno nie - bo niby jak?
    Pamięci zaś skraca to żywotność, ale w takim stopniu, że możesz się tym w
    ogóle nie przejmować (oczywiście póki mieści się to w zakresie napięć
    podanych przez producenta).

    > Everest pokazuje, przy ustawieniu wszystkiego poza taktowaniem na
    > "auto" napięcie zasilania pamięci 1.49V.

    Bez komentarza. :D
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/