  • 1. Data: 2010-07-23 14:37:14
    Temat: Asrock K7S41GX nie idzie zainstalowac SO
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    Athlon XP 2000+ na płycie Asrock K7S41GX. Płyta nowa wyciągnięta z pudełka.
    Nie idzie zainstalować windowsa. Win XP podczas w momencie kiedy powinien
    pojawić się ekran z umową, pojawia się czarny ekran. Gdy odepnę dysk
    dochodzi dalej jednak nie instaluje się bo nie ma dysku :)
    W Win Vista instalator krzyczy, że nie widzi dysku i mam podać sterowniki na
    pendrive.
    To tak powinno być czy też płyta uwalona? Ewentualnie jakieś inne sugestie?
    Bios najnowszy.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-23 19:01:40
    Temat: Re: Asrock K7S41GX nie idzie zainstalowac SO
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2010 16:37:14 +0200, Piter napisał(a):

    > Nie idzie zainstalować windowsa. Win XP podczas w momencie kiedy powinien
    > pojawić się ekran z umową, pojawia się czarny ekran

    Tydzień temu instalowałem XP. Instalacja dochodziła gdzieś do pierwszego
    kolorowego ekranu i komp się restartował. Kiedy juz podmieniłem pamięci,
    grafikę, procek i byłem bliski kupienia nowej płyty tknęło mnie zeby
    wymienić zasilacz :) No i komp poszedł jak burza... :) A zasilacz na
    miernik i inne rzeczy był całkiem OK.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-07-24 08:48:19
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:w3u9usudu9kq$.u62afyf2zdif$.dlg@40tude.
    net...

> [...]
    > grafikę, procek i byłem bliski kupienia nowej płyty tknęło mnie zeby
    > wymienić zasilacz :) No i komp poszedł jak burza... :) A zasilacz na

    Niestety w moim wypadku to nie zasilacz :(

  • 4. Data: 2010-07-24 09:09:42
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > To tak powinno być czy też płyta uwalona?

    Zresetuj ustawienia biosu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-07-24 10:36:28
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@W...o2.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4c4aadd9$0$17093$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Zresetuj ustawienia biosu.

    Takie oczywiste rzeczy to już dawno próbowałem. Pozostaje dziwne uszkodzenie
    procesora lub płyty.

  • 6. Data: 2010-07-24 10:56:44
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Takie oczywiste rzeczy to już dawno próbowałem. Pozostaje dziwne
    > uszkodzenie procesora lub płyty.

    A masz coś na PCI? Swego czasu walczyłem z Bartonem na płycie z
    chipsetem KT600 - ustrojstwo wieszało się losowo lub OS nie startował.
    Problem znikł po wyjęciu karty dźwiękowej.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-07-26 07:00:47
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@W...o2.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4c4ac6ef$0$2602$6...@n...neostrada
    .pl...

    > A masz coś na PCI? Swego czasu walczyłem z Bartonem na płycie z chipsetem
    > KT600 - ustrojstwo wieszało się losowo lub OS nie startował. Problem znikł
    > po wyjęciu karty dźwiękowej.

    Nic nie mam, oczywiste chyba, że do testowania odpinamy wszystkie zbędne
    elementy :)
    Wszystko wskazuje na to, że to procesor. Podmieniłem na Durona 800 MHz i
    instalacja poszła bez problemu.

  • 8. Data: 2010-07-26 10:17:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 09:00:47 +0200, Piter napisał(a):

    > Wszystko wskazuje na to, że to procesor. Podmieniłem na Durona 800 MHz i
    > instalacja poszła bez problemu.

    Obejrzyj przez lupę krawędzie chipa i zamelduj czy widać ukruszenia.
    --
    Jacek