  • 11. Data: 2013-10-08 12:10:41
    Temat: Re: Artykul o rynku tabletow w Polsce
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-08 11:26, Budzik pisze:

    > Dlaczego?
    > Jeżeli sprzet ma porównywalne bebechy to gdzie ta róznica?

    Ale nie mają ... jeżeli mówimy o tych najtańszych - to nie ma czarów,
    muszę mieć kiepskie ekrany i słabe procesory itd. Czasami zdarzy się
    model z jednym elementem przyzwoitej jakości.

    Średnia półka cenowa: już lepiej, częściej trafiamy na modele z kilkoma
    dobrej jakości parametrami (np. tanie Kiano)

    Jednak TOPOWE modele GŁÓWNYCH producentów są w podobnej cenie. A dzięki
    istnieniu tych mniejszych i tańszych możemy liczyć na zmianę polityk
    cenowych.

    I jeszcze: osobiście bym Galaxy porównywał do takiego np. Kiano. Wspólny
    ekosystem pozwala jakoś obiektywnie ocenić różnice i funkcjonalności,
    ale już żadnego z nich nie porównywałbym do iPadów.
    Nie w znaczeniu, że są gorsze (czy lepsze). Są inne.
    Tutaj świadomy technologicznie klient najpierw wybiera ten ekosystem -
    wybór sprzętu jest już wtórny i na nic porównania.

    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 12. Data: 2013-10-08 12:30:01
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-10-08 11:34, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Te z biedronki nie mają bebechów porównywalnych z tym, co się zaczyna od
    > 600zł. Ekran oporowy zamiast pojemnościowego z obsługą multitouch,
    > bateria 1500mAh wytrzymująca może godzinę pracy, procesor za wolny na
    > Androida, za mało RAM-u i tak dalej.

    To ja jeszcze dodam - skonfigurowanie systemu (żeby z tego sprzętu
    wyciągnąć sensowne możliwości) i szanse na jego aktualizację. Za to też
    trzeba zapłacić. No i jeszcze jakość wykonania obudowy, co nie zawsze
    jest takie oczywiste, a też ważne - nie lubię, jak mi się sprzęt po
    trzech miesiącach rozkleja.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 13. Data: 2013-10-08 13:30:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@x...com> napisał w wiadomości

    > Apple robi dobracowane
    > rozwiazania, mozna sie wielu rzeczy czepiac ale uzytkowo sa jedne
    > z lepszych.

    Dasz se rece uciac?

  • 14. Data: 2013-10-08 13:34:43
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    > Te z biedronki nie mają bebechów porównywalnych z tym, co się zaczyna od
    > 600zł.
    Zapędziłeś się odrobinę...

    > Ekran oporowy zamiast pojemnościowego z obsługą multitouch,
    > bateria 1500mAh wytrzymująca może godzinę pracy, procesor za wolny na
    > Androida, za mało RAM-u i tak dalej.
    Aktualnie w biedronce można kupić Acera Iconia Tab B1-A71 i tak:
    Ekran: LCD/TN dotykowy, pojemnościowy, obsługa multidotyk
    Bateria: 2710 mAh
    Procesor: Mediatek MTK 8317T 1,2 GHz
    RAM: 512 MB DDR3

    Jest to budżetówka, a bebechy faktycznie nie robią wrażenia - ale na
    pewno nie taka mizerna jak próbujesz to przedstawić.
    Umówmy się - ten sprzęt kosztuje tylko 449 zł i za tę cenę dostaję się
    to co się dostaje.

    --
    wloochacz

  • 15. Data: 2013-10-08 13:50:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    > Dodatkowo w USA cena iCośtam w porównaniu do zarobków jest pewnie na
    > tyle niska, że nie specjalnie robi różnicę. Gdyby w Polsce podzielić
    > ceny tabletów przez 3 lub 5, to mało kto brałby tablet za 50zł, gdy
    > może mieć coś lepszej jakości za 300-400zł.

    Ten za 50 po prostu najzwyczajnie nie budzilby odrobiny zaufania.

  • 16. Data: 2013-10-08 15:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid napisał(a) w
> [...]

    > od 600zł. Ekran oporowy zamiast pojemnościowego z obsługą multitouch,
    > bateria 1500mAh wytrzymująca może godzinę pracy, procesor za wolny na

    Ok, ja o takich nie myslałem.
    Bardziej - po co kupowac ipada za 1000 skoro to samo mozna miec za 600zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 17. Data: 2013-10-09 10:40:07
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-10-08 13:50, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    > Ten za 50 po prostu najzwyczajnie nie budzilby odrobiny zaufania.

    A telefon komórkowy "do dzwonienia" za 50zł (dobra - 70-80 zł) nie
    budzi? I to nawet tzw. markowe:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/200/filtr/_1123,1128,
    4548_0_0_0_0_0_0_0_0-80_0/cena

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 18. Data: 2013-10-09 15:25:38
    Od: darekm <d...@e...com>

    On 2013-10-08 00:31, IDKrzych wrote:

    > Osobiście nie widzę w nim nic ciekawego. Poza stwierdzaniem dość
    > oczywistych faktów, jest pełen sprzeczności, jak to słusznie w
    > komentarzach ktoś zauważył.

    Ciekawe jest zdziwienie że coś istotnego (znaczące liczby) może się
    dziać inaczej niż w USA. Sensowniejszy jest cytowany artykuł o znacznej
    nadreprezentacji Microsoft Phone na rynku polskim. Z resztą czemu się
    dziwić. Polska ma długą tradycję bycia niezależnym rynkiem: znaczna
    część komputerów co C brand, sporo oprogramowania jest własnego, główni
    dystrybutorzy są narodowymi graczami, dobrze że z tabletami jest tak samo.

    > Skoro Apple ma niby tylko 5%, a Android 40% rynku, to co jest u licha
    > zainstalowane na pozostałych? ;)
    >
    > No i chyba autor nie znał specyfiki sprzedaży jaka występuje w Polsce.
    > Mam na myśli promocje marketowe "wciskające" tanie proste tablety na
    > wszelakie komunie, święta i początek roku szkolnego (do tego telekomy z
    > promocjami - taka sytuacja ;) )

    Takie promocje dzieją się na każdym rynku. Teraz każdy chce przejąć na
    własność nowy kawałek tortu - patrz Tesco.

    > IMHO większość ofiar tych akcji, ani nie potrzebowała takich urządzeń,
    > ani ich nie wykorzystuje na co dzień - zalegają jakieś biurka i szuflady
    > (o ile w ogóle jeszcze działają przy jakości "tabletów" za 150zł). Ot
    > taki chwilowo modny gadżet.

    tak działa biznes, co w tym dziwnego. Jednorazowe "śrubokręty" do
    dzisiaj można kupić w hipermarketach widać jest taka potrzeba aby było
    tanio i brak potrzeby aby działało. Z drugiej strony nie każdy kto kupił
    malucha potem sięga po mercedesa.

    > Sam jestem w ogóle nie reprezentatywny dla rynku - bo mam iPada oraz 2
    > tablety z Win8 ... 0 Andków ;) Czyli jakoś zupełnie odwrotnie niż
    > większość rynku. No ale ja naprawdę wykorzystuję i to dość intensywnie
    > wszystkie trzy. Są mi wręcz niezbędne do pracy.
    > Na gadżety dla mody lub szpanu u mnie nie ma miejsca ;)

    Czyli tablety są potrzebne, trzeba tylko ustalić jakie ma mieć
    optymalnie wymiary, funkcjonalność, wydajność itp. Marka jest czymś
    wtórnym, potrzebna tym, którzy nie potrafią/nie chcą sami wybierać.

    --
    Darek

  • 19. Data: 2013-10-09 20:43:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A telefon komórkowy "do dzwonienia" za 50zł (dobra - 70-80 zł) nie
    > budzi? I to nawet tzw. markowe:
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/200/filtr/_1123,1128,
    4548_0_0_0_0_0_0_0_0-80_0/cena

    A guzik do kurtki za 25groszy?

    Sorry, ale wlasnie wpisales sie w mase lemwskich idiotow.

  • 20. Data: 2013-10-09 22:56:55
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2013-10-07 23:57, Marek Borowski pisze:

    > E tam snobizm. Jak ktos nie jest centusiem i lubi miec zwiekszone
    > szanse dobrej jakosci to od razu jest snobem ? Apple robi dobracowane
    > rozwiazania, mozna sie wielu rzeczy czepiac ale uzytkowo sa jedne
    > z lepszych. A ze patrzac po specyfikacji technicznej nieco drozej ?
    > No coz, tzw marka tez ma swoja wartosc.

    To nie do końca tak z tym snobizmem.
    Są ludzie dla ktorych wybór produktów Apple jest podyktowany potrzebą i
    to jest ok. Co innego ludzie ktorzy kupują jabłko bo jest trendi i inni
    mają, a faktycznie nie odczują różnicy pomiędzy nim a produktem z
    biedronki :) (oczywiscie przesadzam).
    Trzeba te sprawy rozróżnić i mieć do tego zdrowe podejście.
    Ja np. nie kupię appla z prostej przyczyny, a mianowicie obracam sie w
    środowisku produktów M$a, więc nie potrzebuję iCzegośtam, i bez
    znaczenia byłaby jego cena czy jakość.

    pozdrawiam,
    Przemek O.