eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora. › Re: Arduino i monitoring akumulatora.
  • Data: 2023-02-26 10:34:48
    Temat: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 23 Feb 2023 12:00:43 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 23.02.2023 o 06:42, ptoki (ptoki) pisze:
    > '[...]
    >>> gdzieś na Alasce. To zmienia postać rzeczy :D
    >>>
    >>> Kup sobie zatem jakieś "inteligente" ładowarki, które mogą podtrzymać
    >>> stan akumulatora przez "wieki" , samoczynnie i olej sprawę. Tak, wiem,
    >>> przedłużacze/sracze. To najlepsze wyjście z przedłużeniem żywotności
    >>> akumulatora, czy jakąś chorą upływnością. Uwierz, nie wygrasz, jeśli
    >>> inne białkowe stwory są w to zamieszane.
    >>>
    >>
    >> To tez mam na tapecie. i pewnie bym nie cudowal gdyby nie fakt ze te problemy to
    takie epizodyczne sa.
    >> dzis auto odpalilo zimne przy -30. Nie jezdzone 3 dni.
    >>
    >> Feler z podtrzymywaniem jest taki ze sie nie dowiem ze aku pada i jednak trza
    kabel podpinac po jezdzie...
    >
    > Bo problem może wynikać właśnie z niskich temperatur, gdzie drastycznie
    > spada pojemność akumulatora i zbyt mocno obciążonego akumulatora zimnym
    > silnikiem. U siebie też zaobserwowałem taki efekt obciążenia
    > silnika...zmianą oleju silnikowego. Dokąd jeździłem na syntetyku,
    > wszystko było OK podczas -10C. Mechanik się porządził i wlał mi
    > pólsyntetyk do diesla i zaczęły się schody i przy -10C silnik z powodu
    > gęstego oleju, nie odpalał (za małe ciśnnienie na pompie wtryskowej).

    Jest to jakies uzasadnienie, ale -10 to cos malo.
    Dodatkowo stary zuzyty akumulator, czy rozrusznik?

    > Wracając jednak do akumulatora, w warunkach dużego mrozu, szybko mu się
    > kończy życie i tutaj szukałbym przyczyny. Dawniej w Polsce, brało się
    > akumulatory na noc do domu. W Suwałkach podobno jeszcze tak robią :)
    > Przy -30C akumulator może nie mieć nawet 50% pojemności a źródła podają,
    > że to temperatura "śmierci" dla akumulatora tego typu.

    Do rozruchu sa potrzebne jakies smieszne pojemnosci.

    A mroz owszem - moze miec wplyw, jak akumulator rozladowany, w
    elektrolicie mało kwasu i zamarza ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: