  • Data: 2023-02-24 19:57:26
    Temat: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-02-24 o 19:29, ptoki (ptoki) pisze:

    > Ale ta energia/pojemnosc spada i nie wraca po ogrzaniu czy jak temperatura sie
    podnosi to akumulator wraca do swojego poprzedniego stanu?

    > Zawsze mi sie wydawalo ze jak zimno to jony sie leniwe robia i dlatego prad spada.
    > A pojemnosc powiazana bo jak jony maja trudniej sie przemiescic w
    gestym/zamarznietym elektrolicie to i opor wzrasta itd.
    Można temu częściowo zapobiec ale to już ingerencja w auto, równolegle
    do akumulatora dodać baterię kondensatorów super cap, one mają duży prąd
    pracy i są niewrażliwe na spadki tempertury, przy rozruchu dadzą
    odpowiedniego 'kopa' i zmniejszą spadek napięcia co ułatwi start silnika.
    Są gotowe zestawy i filmy gdzie taki zestaw sam odpala silnik bez
    akumulatora ale tak bym nie ryzykował.
    Tu taki przykładowy ale wg mnie za mała pojemność
    https://pl.aliexpress.com/item/1005002002421090.html

    --
    Janusz