-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
.inetia.pl!not-for-mail
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
Date: Mon, 20 Feb 2023 21:26:04 +0100
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <tt0l20$140jf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <8...@g...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 20 Feb 2023 20:26:40 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
logging-data="1180271"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.8.0 Hamster/2.1.0.11
Content-Language: pl
In-Reply-To: <8...@g...com>
X-Antivirus: AVG (VPS 230220-0, 20.2.2023), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778474
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.02.2023 o 20:02, ptoki (ptoki) pisze:
> Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
>
> Sytuacja:
> Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc (naladowany w
domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz gorzej) a czasem jakby nie byl
doladowywany przez samochod (auto jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie
odpala) albo jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
>
> I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut uzywanych przez
rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje z tymi akumulatorami zanim
problem sie pojawi a nie chce mi sie dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
>
> Zadanie:
> Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
>
> Warunki:
> Szpej na wifi (esp siakies), wlasne zasilanie, mierzacy napiecie na akumulatorze
oraz te male prady uplywu jesli wystepuja.
> Samochod ma byc nie modyfikowany. Znaczy sie dopuszczam jakas cewke nawinieta na
ujemny/dodatni kabel z akumulatora albo podlaczenie sie pod ten kabel aby mierzyc
napiecie ale nie chce za bardzo kombinowac z dzielnikami napiecia ktore by mi
akumulator wyladowywaly.
>
> Problem:
> O ile wiekszosc spraw jest do ogarniecia za doslownie pisiont zloty to te male
prady sa dla mnie malym problemem.
>
> Nie wiem jak je zmierzyc wiarygodnie i ze znosna rozdzielczoscia (dajmy na to
10-20mA ) tak aby moc calosc zmontowac w domowym zaciszu i za psi pinionc.
>
> Czujnik halla mi chyba nie pomoze znalezc uplywnosci. Cewka na kablu nie powie mi
jaki jest uplyw. Spadek napiecia na kablu przy akumulatorze nie bedzie miec
rozdzielczosci odpowiedniej zeby zmierzyc te 10-20-50mA i moze byc problemem w czasie
rozruchu.
>
> Jakies inne podejscia poza wymienionymi i ewentualnym monitorowaniem napiecia
dlugofalowym?
Generalnie wykonalne, bo sam mam coś takiego ale nie do samochodu. W
samochodzie wymieniam akumulator, jeśli po 3 tygodniach stania, czy
krótkich odcinkach po doładowaniu ma problemy. Nie piszę tego z dupy ale
sprawdzone. Nie sprawdziły się jakiekolwiek kontrole, oprócz pomiaru
ładowania podczas jazdy (gniazdo zapalniczki) można się wspomóc apką
(Torque) i OBD2 do logowania historii, czy stanów, gdzie nie patrzymy na
miernik. W normalnym układzie, jeśli akumulator po 3 tygodniach
nieużywania, nie odpala, to wina tego akumulatora najczęściej.
Co do wykonania, to jest "prawie" gotowiec, gdzie kupujesz jakieś ESP32,
karmisz go Supla i w wejściu analogowym robisz dzielnik z rezystorów
100k/10k (czyli prąd nieitotny) na jednym wejściu otrzymujesz woltomierz
a drugie podłączasz do bocznika 50A i masz miliamperomierz.
Rozdzielczość ok 50mA. Są oczywiście moduły dla amperomierza
https://www.jarzebski.pl/arduino/czujniki-i-sensory/
cyfrowy-czujnik-pradu-mocy-ina226.html
czy inne cyfrowe ale ja wybrałem analog, bo mi było łatwiej.
Soft jest gotowy:https://gui-generic-builder.supla.io/
Przez apkę w telefonie lub przez www masz dostęp do pomiarów i historię
z 90 dni. Używam tego na działce do pomiarów PV, wiatraka itd...ale
tylko dlatego, że mam porobione skrypty i sceny, gdzie i przy jakich
wartościach coś się uruchamia i wyłącza.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.23 23:58 ptoki (ptoki)
- 21.02.23 00:07 ptoki (ptoki)
- 21.02.23 07:13 PiteR
- 21.02.23 08:19 ptoki (ptoki)
- 21.02.23 10:16 Janusz
- 21.02.23 12:31 Wiesiaczek
- 21.02.23 15:50 Adam
- 21.02.23 16:30 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 17:36 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 18:08 Wiesiaczek
- 21.02.23 18:58 Zenek Kapelinder
- 21.02.23 19:58 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 20:31 PiteR
- 21.02.23 21:50 ToMasz
- 21.02.23 22:12 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-21 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2024-11-20 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2024-11-20 Warszawa => Junior Account Manager <=