  • 1. Data: 2011-07-09 09:33:40
    Temat: Arctic Colling Accelero X1 - ma ktoś rysunek? (montaż na 6800GS AGP)
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam

    Ma ktoś rysunek z wymiarami tego chłodziwa?
    Mam kartę Palit 6800GS ale w wersji AGP no i oryginalny klocek miedzi
    chłodzi zarówno chip grafiki oraz mostka, a praktycznie wszystko aktualnie
    dostępne bez wyjątku nie obejmuje tego nieszczęsnego mostka. Chciałem
    Accelero L2, ale w nim właśnie się miedź kończy i mostek nie ma szans
    dotknąć nawet kantem.

    Na aledrogo znalazłem jeszcze tego staruszka, tylko że AC ze swoich stron
    usunął zarówno produkt jak i dokumentację do niego.
    Nie wiem jakie to ma wymiary i czy obejmie oba chipy oraz wejdzie na kartę.

    Rozstaw otworów mam około 53mm, oryginalny kawałek miedzi który leży na obu
    kościach ma 65 x 62mm - te 65mm to obejmuje właśnie oba chipy.
    Wygląda karta o tak
    http://www.in4.pl/komentarze_PALiT_6800GS_Super_512M
    B_AGP,9386.htm

    Chcę trochę staruszka kompa podgonić i wymienić Radka 9100 na tego GF6800,
    ale kurde wiatrak zagłusza mi odkurzacz i nie wiem czy wciągam śmieci z
    dywanu czy go tylko głaszczę.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2011-07-09 10:18:51
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-07-09 11:33, Irokez pisze:
    http://www.arctic.ac/index.php?eID=tx_mm_bccmsbase_z
    ip&id=5637899594e182a273d0f7

    Czesławek

  • 3. Data: 2011-07-09 11:54:53
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Czesławek" <c...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 2011-07-09 11:33, Irokez pisze:
    > http://www.arctic.ac/index.php?eID=tx_mm_bccmsbase_z
    ip&id=5637899594e182a2
    > 73d0f7

    Świetnie, ale to jest S1 i jak widzę obejmuje tylko GPU a już nie mostek
    HSI.
    Nadal szukam takiego rysunku do Accelero X1

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2011-07-09 12:19:40
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-07-09 13:54, Irokez pisze:
    > Świetnie, ale to jest S1 i jak widzę obejmuje tylko GPU a już nie mostek
    > HSI.
    > Nadal szukam takiego rysunku do Accelero X1
    >
    > Pozdrawiam.

    Myślałem że X to literówka

    Może to pomoże
    http://www.computeronline.com.au/brochures/200703/hg
    t_restr_aclrox1.pdf

    Czesławek

  • 5. Data: 2011-07-09 12:56:30
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Myślałem że X to literówka
    > Może to pomoże
    > http://www.computeronline.com.au/brochures/200703/hg
    t_restr_aclrox1.pdf

    O, dzięki.. szukałem i linki same padnięte znajdowałem.
    Wyskalowałem na monitorze, przyłożyłem kartę i wygląda na to, że nie
    podejdzie :(
    Otwór pod kwarc mostka HSI bym wyfrezował, od strony sekcji zasilania trzeba
    by skrócić podstawę o 4mm - w jednym miejscu obudowa plastikowa jest tam
    przykręcona
    http://nvision.pl/Accelero-X-mistrz-chlodzenia--Arti
    cles-95-ndetails-3.html
    ale ewentualnie na silikon mógłbym złapać.
    Najgorzej, że kondensator mi w puszkę wentylatora wchodzi.
    Według rysunku mam 5,6mm, kondek ma 12mm, na płąsko jakbym położył to nadal
    8mm.

    Chyba nie pozostaje nic innego, jak wykrecić oryginalny plastik z
    wiatrakiem, zrobić pałąk nad radiatorem oryginalnym i do niego jakieś 80mm
    wiatrak przykręcić, np Arctic F8 80mm. Może da rady.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2011-07-09 14:58:31
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-07-09 14:56, Irokez pisze:
> [...]
    > wiatrakiem, zrobić pałąk nad radiatorem oryginalnym i do niego jakieś
    > 80mm wiatrak przykręcić, np Arctic F8 80mm. Może da rady.

    A może uda się wybrać coś z nowszych produktów AC i ewentualnie stosować
    do przyszłych kart lub, gdy nie będzie potrzebny to sprzedać? Ja mam od
    kilku pokoleń kart od 7600GT dp GTS 450 - AC Accelero S1. Do AC A S1
    przymocowałem opaskami 12cm wolnoobrotowy wentylator AC i jakoś daje
    radę od kilku lat.

    Czesławek

  • 7. Data: 2011-07-09 15:11:58
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > kilku pokoleń kart od 7600GT dp GTS 450 - AC Accelero S1. Do AC A S1
    > przymocowałem opaskami 12cm wolnoobrotowy wentylator AC i jakoś daje radę

    Aktualnie w swoim mam 7600GS tylko właśnie zamówiłem sobie Radeona HD6670,
    chłodzenie raczej nie będzie z 7600 pasowało do 6800, nie te moce do
    odprowadzenia.

    Ta 6800 to już kurde staroć, tylko że no właśnie ma te AGP, a jest sobie
    taki starszy komputer z Athlonem 1700+, 768MB RAM i Radeonem 9100 i
    dzieciakowi chciałem karty podmienić aby w te Simsy 3 szło pograć. Za dużo
    inwestować w tego kompa to też nie ma sensu, taniej będzie wymienić.

    Ciężko coś współczesnego dobrać ze względu za ten nieszczęsny dodatkowy
    mostek AGP-PCIe. Nowe produkty nie obejmują powierzchnią podstawy obu
    układów.
    Idealny byłby Accelo L2 Pro ale właśnie podstawa jest za mała, a ten mostek
    bez chłodzenia raczej z dymem pójdzie.
    Męczy mnie jeszcze ten X1. Nie mogę znaleźć dokładniejszych zdjęć od strony
    zasilania, gdzie się tam kończą te rurki heat-pipe. Bo jak równo z końcem
    podstawy to z tym skróceniem o 4mm to też kupa wychodzi.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-07-10 18:28:24
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > kilku pokoleń kart od 7600GT dp GTS 450 - AC Accelero S1. Do AC A S1
    > przymocowałem opaskami 12cm wolnoobrotowy wentylator AC i jakoś daje radę

    Ehh.. zamówiłem X1. 2 dychy nie majątek a karta dobra i szkoda odstawić w
    szufladę.
    Zdam relację dla potomnych jak przyjdzie, co zrobić aby pasiło albo i nie
    pasiło ;)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2011-07-10 19:44:35
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-07-10 20:28, Irokez pisze:
    > Ehh.. zamówiłem X1. 2 dychy nie majątek a karta dobra i szkoda odstawić
    > w szufladę.
    > Zdam relację dla potomnych jak przyjdzie, co zrobić aby pasiło albo i
    > nie pasiło ;)

    A może byłoby lepiej zamówić S1 i dołożyć do niego wentylator, a na
    mostku AGP dać oddzielny radiator, na który dmuchałby wentylator z S1.
    S1 miałem założone na Galaxy 7600 GT z mostkiem AGP i chyba nie trzeba
    było nic dopasowywać.

    Czesławek

  • 10. Data: 2011-07-10 20:17:21
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > AGP dać oddzielny radiator, na który dmuchałby wentylator z S1. S1 miałem
    > założone na Galaxy 7600 GT z mostkiem AGP i chyba nie trzeba było nic

    U mnie mostek HSI jest pomiędzy dolnymi śrubami/otworami mocowania. W S1 tam
    wychodzą akurat ciepłowody.

    Karta moja nie ma referencyjnego radiatora i płytki PCB tylko wymysł Palita.

    --
    Irokez