    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Aproksymacja czy Interpolacja
    Date: Tue, 25 Aug 2009 12:19:41 +0200

    Valhalla schrieb:
    > "filug" <f...@d...kom> wrote in message

    > No w?a?nie. Je?li kto? jest w temacie to mo?e wie czym zamienic 11 punktów
    > pomiarowych na aproksymowan? funkcje ? :-) To by by?o ?wietnym rozwi?zaniem.
    > Maj?c fynkcje reszta to jedna linia kodu :-)

    niestety nie zawsze. Na przykład jest sobie taka funkcja do oceny
    zakłóceń wprowadzanych do sieci przez urządzenia energetyczne (flicker).
    Jest to funkcja opisana w normach, bazująca na subjektywnych odczuciach
    pewnej populacji. Niestety implementacja tej funkcji "z marszu" wymaga
    przynajmniej 128 bitowej dokładności, a najlepiej jeszcze większej, bo
    przy mniej dokładnych obliczeniach idzie się kurwić.
    W twoim przypadku próbowałbym przybliżyć funkcję kawałkami
    wielomianowymi 3 stopnia stosując sklejanie gładkie (spline). Jak masz
    Matlab lub Octave, to możesz spróbować fitting, jak już ktoś tutaj
    poradził, ale jak będziesz miał wzór funkcyjny, to radzę sprawdzić
    czułość na dyskretne współczynniki, bo może się okazać, że zmiana
    wartości któregoś współczynnika o 1LSB zmienia wartość funkcji kilkakrotnie.

    Waldek