  • Data: 2009-08-26 16:17:28
    Temat: Re: Aproksymacja czy Interpolacja
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:h735e9$37r$1@inews.gazeta.pl...

    > I dobrze wychodzilo ? Bo Waldek ma racje, interpolacja wielomianami
    > jest wredna bardzo.
    >
    > ot taki maly przyklad
    > http://www.math.ucla.edu/~ronmiech/Interpolation/HTM
    DOCS/Introduction/Interpolation_Applet.htm

> [...]
    > 2 2
    > 3 3
    > 4 4
    > 5 5
    > 6 6.1
    > 7 7
    > 8 8
    > 9 9
    > 10 10
    > 11 11
    >
    > wyszlo nawet niezle, choc wielomian jest ciekawy
    > p1(x) = -46,2 + 132,818 x^1 -152,704 x^2 + 96,376 x^3 -37,173 x^4 +
    > 9,244 x^5 -1,512 x^6 + ,162 x^7 -,011 x^8 + ,417E-3 x^9 -,694E-5 x^10

    Pytanie jak zachowuje się między tymi punktami. Zwróć uwagę, że tak jak
    możesz przez jeden punkt poprowadzić nieskończenie dużo prostyc , przez
    2 punkty nieskończenie wiele parabol tak przez 11 punktów możesz
    poprowadzić nieskończenie wiele wielomianów 11 stopnia. Każdy z nicgh
    może miec całkiem inny kształt miedzy punktami. Ty ze swoim 10 stopniem
    jesteś już absurdalnie blisko tej sytuacji.

    MD