  • 21. Data: 2014-06-07 13:04:03
    Temat: Re: Aplikacja do obróbki danych HEX/kod U2/RS232
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 06 Jun 2014 16:55:03 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

    > Sam sobie odpowiedziałeś: kombajny. Instalka matlaba zajmuje "niecałe"
    > 4GB, oczywiście program darmowy nie jest, a kosztuje krocie jeśli ktoś

    O w morde ... co oni w tych 4GB schowali ?

    J.

  • 22. Data: 2014-06-07 16:55:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 07.06.2014 13:01, J.F. wrote:
    > Dnia Fri, 6 Jun 2014 11:37:09 -0700 (PDT), j...@g...com
    mimo iz wiekszosc programuje w C.

    > Szybko znajdziesz jedna potrzebna.

    Dobry dowcip;)

    skomplikowany raczej wskazuje na niechec do programowanie np:
    linowej opisanej ponizszymi wartoscami

    > Nie, tylko trzeba sie doszukac.
    > Tu akurat nie trzeba, bo to pewnie pierwszy przyklad z dokumentacji,
    > ale jak chcesz przeczytac dane z pliku, opisac osie, zapanowac nad
    > skala ... to ile to potrwa ?

    Dane z pliku - czytasz np o funkcji load.
    Ale można wyklikać.
    Uładnienie wykresu też możesz wyklikać (no, poza octave, bo tam można
    sobie poklikać w konsolę, ale wtedy gnuplot). A jak chcesz 40 obrazków,
    możesz to napisać.

    > Tez, jest biblioteka. Co prawda troche smieszna, bo liczby zespolone
    > to on chyba tekstowo przechowuje, tym niemniej jest.

    To nawet śmieszne nie jest.

    > Liczby zespolone w C/C++ to temat na dluzsza dyskusje ... o wyzszosci
    > Fortranu :-)

    Masz informacje z lat 90tych.
    No i w najgorszym momencie nie były nawet w przybliżeniu tak źle
    jak opisujesz dla excela:)

    nie trzeba instalowac oraz dzialaja stabilnie.

    > Ale my niestety mamy windows na pokladzie :-P

    scilab jest kolejnym klonem matlaba (ciut mniej wiernym) ale który
    nie widziwia i ma ide i nie chce mingwina.

    python pod windowsem to nie problem.

    pzdr
    bartekltg

  • 23. Data: 2014-06-07 18:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Jun 2014 16:55:33 +0200, bartekltg napisał(a):
    mimo iz wiekszosc programuje w C.

    > Dobry dowcip;)

    Nie mialem problemu.

    >>> y = [38, 57, 68];

    > Dane z pliku - czytasz np o funkcji load.

    A ile Matlab ma funkcji ? Wiecej czy mniej niz Excel ? :-P

    > To nawet śmieszne nie jest.

    > Masz informacje z lat 90tych.

    Cos sie istotnie polepszylo ? Program do odwracania macierzy
    zespolonej da sie napisac i bedzie tak samo szybko dzialal ?

    > No i w najgorszym momencie nie były nawet w przybliżeniu tak źle
    > jak opisujesz dla excela:)

    Ale to dziala :-)
    I to nawet szybko, jak potrzeba pojedynczej transformaty, wiec w czym
    problem ?

> [...]
    > scilab jest kolejnym klonem matlaba (ciut mniej wiernym) ale który
    > nie widziwia i ma ide i nie chce mingwina.

    Czyli trzeba szukac, kombinowac, sprawdzac, a za 5 minut w Excelu
    bedzie potrzebny wykres ...

    J.

  • 24. Data: 2014-06-08 02:22:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 04 Jun 2014 23:37:26 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >30377. Dla 7 takich liczb przy 2500 próbkach już Calc zamula, a będę
    >potrzebował poobserwować co się dzieje przez ok. 10 razy dłuższy czas...
    >Pytanie - znacie jakiś programik, którym można szybciutko i przyjemnie
    >obrabiać takie dane zapisane w pliku tekstowym jako log z RS232?
    >Znalazłem jakiś darmowy Smath, ładnie mi zaciągnął dane z pliku, ale już
    >przekonwertowanie hex-to-dec go przerosło. Nie chcę się pchać w Matlaba,
    >w którym pewnie bym to zrobił szybko, ale to wielka kobyła do
    >ściągnięcia i jeszcze większa po instalacji.

    Podstawowy Problem Polskiej Informatyki?...

    A.L.

  • 25. Data: 2014-06-08 03:08:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    wrote:

> [...]
    >w którym pewnie bym to zrobił szybko, ale to wielka kobyła do
    >ściągnięcia i jeszcze większa po instalacji.

    Googla qu.... nie masz? Wiesz co to jest awk albo sed?

    http://stackoverflow.com/questions/4614775/convertin
    g-hex-to-decimal-in-awk-or-sed

    A.L.

  • 26. Data: 2014-06-08 08:24:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 07 Jun 2014 20:08:49 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Googla qu.... nie masz? Wiesz co to jest awk albo sed?

    Jednak platforma (systemowa) trochę kreuje świadomość...

    --
    Marek

  • 27. Data: 2014-06-08 10:00:48
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 08.06.2014 o 03:08 A.L. <a...@a...com> pisze:

    > Googla qu.... nie masz? Wiesz co to jest awk albo sed?
    A ty czytać nie umiesz? awk już mu polecałem, spóźniłeś się o dwa dni.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2014-06-09 01:15:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 08 Jun 2014 08:24:18 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Jednak platforma (systemowa) trochę kreuje świadomość...

    Ze co?...

    A.L.

  • 29. Data: 2014-06-09 01:34:55
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 08 Jun 2014 10:00:48 +0200, janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    >A ty czytać nie umiesz? awk już mu polecałem, spóźniłeś się o dwa dni.

    Ja nie pialem o awku. ja pisalem o tym ze gosciowi nei chce sie
    pogoglowac; woli wrzucic problem na grupe zeby jelenie podali mu
    rozwiazanie na tacy.

    Takie to dzisiaj czasy

    A.L.

    P.S. Tak na marginesie... Ile linii C potrzeba zeby ten problem
    rozwiazac?... 5 wystarczy? Czy 10?..

  • 30. Data: 2014-06-09 14:16:48
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 09.06.2014 01:34, A.L. wrote:

> [...]
    >
    > Takie to dzisiaj czasy
    >
    > A.L.
    >
    > P.S. Tak na marginesie... Ile linii C potrzeba zeby ten problem

    W c++ pisząc jak człowiek 10

    #include <iostream>
    #include <cstdint>
    using namespace std;
    int main()
    {
    uint16_t n;
    while (cin>>hex>>n)
    cout<<(int16_t)n<<endl;
    return 0;
    }

    Mięsko jest tak naprawdę w 3.

    A jak się nie lubi człowieka, który po nas obejmie kod, można i w 5

    #include <iostream>
    int main(){
    unsigned short int n;
    while (std::cin>>std::hex>>n) std::cout<<(short)n<<std::endl;
    }

    ;-)

    Jak jest w przenośnym assmblerze? Pewnie podobnie. Scanf z magicznym
    parematrem i printf.

    pzdr
    bartekltg