  • 11. Data: 2009-08-16 12:37:30
    Temat: Re: Aparat z GPS w miarę poręczny
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    slaweks pisze:

    > A za ile chcesz go sprzedać? Potrzebne mi tylko ładowarka i
    > akumulator.

    :-)) akumulator muszę przyznać powalający, po paru latach wciąż trzyma
    świetnie ale to jeszcze oryginał made in japan. A ile takie cudo może
    kosztować?

    > Na przykład nic. Patrząc na karty SDIO z tzw geotagowaniem chyba
    > wolałbym taką kartę (tagującą też wewnątrz budynków) niż GPS.

    Tzn?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 12. Data: 2009-08-16 13:07:34
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Mikolaj Machowski pisze:

    > Do bodajże jednego :)
    >
    > Samsung ST1000, wyszedł na dniach.

    Qrcze miałem suma summarum smaka na jakąś w miarę przyzwoitą lustrzankę,
    ale uwielbiam małe aparaty. Mój stary NIKON jest po prostu pewnie już
    mocno przestarzały stąd tez zdjęcia jakie robi mnie nei zadowalają -
    natomiast ten jest bliski ideału - idealna komunikacja, super mały
    rozmiar, niezłej jakości zdjęcia no i GPS..

    Czy ktoś to ma i testował?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 13. Data: 2009-08-16 19:20:07
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Tomek pisze:
    > A może właśnie popatrzeć na to z drugiej stony: GPS z wbudowanym aparatem :)
    > http://gps-y.pl/product_info.php/products_id/216
    > Macałem ten model. Pod względem możliwości nawigacyjnych odjazd (super mapa,
    > kompas faktycznie działa w każdym położeniu)
    > aparat &#8211; jakość zdjęć wystarczająca do dokumentacji weekendowych wypadów (ma
    > AF)

    Skoro macałeś, to wiesz może, czy on oprócz pozycji z GPS, nie zapisuje
    czasem w EXIFie danych z wbudowanego kompasu? Cały czas czekam na
    aparat, który będzie zapisywał kierunek, w którym był wycelowany
    obiektyw w czasie robienia zdjęcia. Wtedy miałbym w exifie komplet
    danych do automatycznej prezentacji zdjęć na mapie jak np. tutaj:
    http://album.radom.pl/index.php?n=Tekst.Mapa&Rx=51.4
    3304&Ry=21.13695&Rk=8&Rf=00654
    Może masz jakieś zdjęcie z tego wynalazku? :)
    Andrzej

  • 14. Data: 2009-08-16 21:30:47
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 16 Sie, 14:37, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

    > :-)) akumulator muszę przyznać powalający, po paru latach wciąż trzyma
    > świetnie ale to jeszcze oryginał made in japan. A ile takie cudo może
    > kosztować?

    Nie wiem. Jeżeli sprzedajesz to wiesz. A jeśli nie wiesz to chyba nie
    sprzedajesz. :-)

    Sony nie daje wsparcia dla tego produktu. Szukam akumulatora i
    ładowarki. Może allegro.

    > Tzn?

    Eye-Fi Geo - ale to chyba działa w USA i Japan.

  • 15. Data: 2009-08-17 13:03:34
    Od: " " <1...@g...pl>

    ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):
    > Skoro macałeś, to wiesz może, czy on oprócz pozycji z GPS, nie zapisuje
    > czasem w EXIFie danych z wbudowanego kompasu?

    jest tylko pozycja + wysokość

    > Może masz jakieś zdjęcie z tego wynalazku? :)

    dostałem dzisiaj przykładowe (nie moje - dostałem ze sklepu):
    http://img219.yfrog.com/i/dsc00030h.jpg/
    http://img195.yfrog.com/i/dsc00064iyp.jpg/
    http://img41.imageshack.us/i/dsc00041sci.jpg/
    http://img195.imageshack.us/i/dsc00051xfz.jpg/

  • 16. Data: 2009-08-27 09:32:11
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > To bym sobie odpuścił. Wymóg posiadania GPS-a bardzo Ci ograniczy wybór
    > aparatów. Lepiej kupić osobno dobry aparat i osobno GPS-a z funkcją
    > zapisywania śladów (jakiś turystyczny, albo po prostu tzw. tracklogger).
    > Istnieje oprogramowanie (chyba nawet darmowe) które na podstawie śladu z
    > gps-a i godziny wykonania zdjęcia zapisanej w EXIF-ie dopasowuje pozycję do
    > zdjęcia.

    Popieram, a co do darmowego geotagującego oprogramowania to jest go
    dużo, np. GeoTag w Javie (działa na każdym systemie z Javą).