  • Data: 2021-06-29 16:06:51
    Temat: Re: Anteny GSM
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Jun 2021 15:39:46 +0200, trybun wrote:
    > Z dawnych czasów została mi antena pracujaca w paśmie 450 Mhz. Jest to
    > antena pasywna o dość dużym uzysku, 17dB i tak sie zastanawiam gdybym do
    > niej podłączył modem do którego używam anteny tzw szerokopasmowej
    > 806-2500MHz, której uzysk to zaledwie 8dB.
    >
    > Co może wyniknąć z takiego podłączenia:
    >
    > 1/ Nic
    > 2/ lepszy sygnał

    Raczej gorszy. Antena na 450MHz nie sprawdza sie na 800 czy 2500.

    > 3/Spalę modem?

    No ryzyko jest. Antena bedzie mocno niedopasowana.

    Choc tak osobiscie ... mam watpliwosci, czy sprzety malej mocy i
    niskiego napiecia tak latwo sie palą. Modem GSM to moc ma akurat
    srednia - max 2W i to w impulsach.

    Jak mozesz modem zaryzykowac ... jak by tu zmierzyc o ile wzrosla
    temperatura scalaka nadajnika :-)

    J.