  • 11. Data: 2016-01-04 09:14:37
    Temat: Re: Antena tv pod dachówką
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2016-01-03 21:49, Jacek Maciejewski wrote:
    >No obecnie też wypada mieć jakąś mutację Yagi aby bezproblemowo
    >odbierać
    >kanały TV oraz zwrotnicę aby podpiąć do niej również antenę UKF jeśli
    >chce się odbierać coś więcej niż gówna w stylu RMF, Maryja czy Zet.
    >:-)

    Z tym ze DAB+ w POlsce ma chyba byc nadawane z polaryzacja pionowa, a
    i zwyklym radiom sie zdarza, telewizja zas zwykle pozioma.

    J.

  • 12. Data: 2016-01-04 09:40:30
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    W dniu 2016-01-04 o 09:14, J.F. pisze:

    > Z tym ze DAB+ w POlsce ma chyba byc nadawane z polaryzacja pionowa, a i
    > zwyklym radiom sie zdarza, telewizja zas zwykle pozioma.
    >
    > J.

    No, nie ma być nadawane, tylko jest. Z polaryzacją różnie. Zasięg też
    lepszy niż na analogu. W razie czego można potestować na siatkowej.

  • 13. Data: 2016-01-04 10:09:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-04 09:14, J.F. wrote:
    [...]
    > Z tym ze DAB+ w POlsce ma chyba byc nadawane z polaryzacja pionowa, a i
    > zwyklym radiom sie zdarza, telewizja zas zwykle pozioma.
    Chodzą takie słuchy, ale to chyba jeszcze nie jest do końca ustalone. W
    każdym razie np. z "mojego" obiektu, tj. RTCN Krynice, DAB+ jest
    nadawany z polaryzacją poziomą (tylko że trzeba jeszcze ze 2,5 roku
    poczekać zanim będzie nadawany z jakąś sensowna mocą).

  • 14. Data: 2016-01-04 10:53:56
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > Na ile mam się spodziewać problemów i jednak lepiej wybrać się na komin?
    Najlepiej sprawdzic organoleptycznie. U mnie antena lezy na podlodze na
    strychu pod pokryciem z blachodachowki. Jakosc sygnalu 100%. Antena z
    Biedronki bez wzmacniacza (tylko symetryzator), odleglosc od nadajnika
    ok. 40km.

  • 15. Data: 2016-01-04 14:37:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Jan 2016 09:14:37 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Z tym ze DAB+ w POlsce ma chyba byc nadawane z polaryzacja pionowa,
    > i zwyklym radiom sie zdarza, telewizja zas zwykle pozioma.

    Chodzi o antenki w samochodzie, z reguły pionowe?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2016-01-04 14:52:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Chodzi o antenki w samochodzie, z reguły pionowe?

    Byc moze.
    Ale nawet przenosne radyjka wygodnie miec z pionowa antena.

    J.

  • 17. Data: 2016-01-05 13:55:08
    Temat: Re: Antena tv pod dachówką, numery mux-ów
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    > To dobra wiadomość bo telewizyjny MUX8

    Czemu on się nazywa ósmy? Skoro nigdzie nie ma słychu o muxach 5,6,7?
    Z tego mux-4 mobilnej zakodowanej to w ogóle ktoś korzysta czy raczej
    umierający projekt?

  • 18. Data: 2016-01-06 12:03:06
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik jedrek napisał:

    > Czemu on się nazywa ósmy? Skoro nigdzie nie ma słychu o muxach 5,6,7?
    > Z tego mux-4 mobilnej zakodowanej to w ogóle ktoś korzysta czy raczej
    > umierający projekt?

    Żyje
    http://radiopolska.pl/index.php
    i dalej: http://old.radiopolska.pl/wykaz/polskadv.php
    Pewnie po drodze dodali nienumerowane MUX-y. Ten był przydzielony jako
    ósmy i dalej kolejne.