  • 41. Data: 2017-01-08 15:39:55
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:o4t280$agh$1@node1.news.atman.pl...

    > Tak, zabudowa jednorodzinna, dołek.

    Kojarzę, jak to może być...

    > Wiem o tym. Mam z resztą zarowno wzmacniacz jak i symetryzator w pewnej
    > znalezionej na strychu antenie siatkowej. Wiem już jednak ze siatkowa
    > działa kiepsko. O ile w normalny dzień odbiera to w deszcz, snieg są
    > zakłucenia. Wzmacniacz polepsza wtedy odbiór, ale jak jest ładnie to
    > pogarsza :D

    Czyli margines jest niewielki... W sumie, gdybym mógł, to jeśli to możliwe,
    regulowałbym tłumikiem, a dopiero ewentualnie potem wzmacniaczem - zdaję
    sobie sprawę, że niekiedy nie da się uniknąć zastosowania, to "inna para
    kaloszy", niż sytuacja, gdzie zamiast porządnie ustawić antenę, stosuje się
    zasadę "no, to wzmocnimy".

    > :D Swego czasu pobliski zakład pogrzebowy posiadał CB z duzym
    > wzmacniaczem. Na tyle dużym że słychać go było od CB po FM co ileśtam MHz.
    > Logistyka pogrzebowa zakłucała odbiór Radia Maryja. Właściciel, co

    Ciekawe, co robiło za heterodynę :)

    > potem opisano w prasie, tłumaczyłsię że mial tylko wzmacniacz do
    > odbierania :D Tłumaczenie interesujące, ale podobno ten wzmacniacz do

    Taaa... oczywiście... i miał ciekły azot do kąpania swoich Ga-As-FETów... :P

    > odbierania miał na obudowie 100W ...

    No widzisz, jaki skuteczny? :)
    Sprzed hmm... ok. 20 lat, może 25 kojarzę, że było zatrzęsienie kaloryferów
    produkcji bodajże włoskiej, rzecz jasna, bez filtrów, lub jakieś totalne
    chujówki, szerokopasmowe, zdaje mi się, że właśnie setki. Skutki łatwo sobie
    wyobrazić. Podobno potrafiły się wzbudzić i sygnał taki wracał się na
    wejście, nie muszę mówić, co wtedy działo się z radiem...

    > Przydałby się wzmacniacz od 0 do max regulowany. Niestety dwa które mam
    > nie jadą od zera, przypuszczam że to cieżko zrobić tak zakres regulacji.

    No, w Twojej sytuacji, to rzeczywiście widać konieczność. To jak już, to coś
    porządnego, a nie gówno, które kiedyś siedząc na kasiorze w (bodajże tam)
    Oszą koło EC Żerań, miało podane 95 dB, a była to płyteńka, z maleńkim
    tranzystorem, czy może dwoma, nie pomnę, a jedynym obwodem robiącym za
    strojony, był symetryzator antenowy. Zero ekranu, cena 20 PLN.

    > Nic to, bede jeszcze walczył z ta siatkową co mam a w razie czego rzucę
    > sie na jakiś długaśny kawałek aluminium.

    Szansa jest z siatą. Kusi mnie powizować ją we wszystkie strony świata.
    Rezultat potrafi zaskoczyć.

    > Dzięki.

    Powodzenia.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 42. Data: 2017-01-08 15:46:59
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:vml9kd-et6.ln1@autostopem.przez.galaktyke.org..
    .
    > A to cudo jest podobno przystosowane do odbioru wszystkich muxów w tym 8.
    > http://www.hollex.pl/anteny-tv-naziemnej-dvb-t/szero
    kopasmowe/2719-antena-szerokopasmowa-mlog-6-69-hv-dl
    a-mux8-w-pionie

    Jeśli ma to, co widać, to powinna się sprawdzić, niedroga i przynajmniej
    wielkim kłamstwem nie będzie, jeśli nieprawdziwa. Tylko radiator w
    odkręconej od reszty polaryzacji... Tak jakoś mi dziś wyobraźnia nie
    pracuje, SRI... Ale skoro poziom... pion, to ok, gotów jestem przyjąc ten
    kompromis. Ale i tak rewelacji nie wróżę. Może jakbym to w łapę wziął,
    obejrzał, poobracał...?
    Nie lepsze rezultaty da kondycjoner zasilania? :)
    ...Żartowałem...

  • 43. Data: 2017-01-08 15:49:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 15:22:31 +0100, HF5BS napisał(a):

    > sygnał TV z Raszyna w pytę, a jakiś tak pikselizuje
    > czasem...

    Kryształowa kula chwilowo w remoncie, sorry :) Ale czuję że jak
    popracujesz to sam rozwiążesz tem problem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 44. Data: 2017-01-08 18:11:32
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 08.01.2017 o 04:50, HF5BS pisze:

    > Najprawdopodobniej, gdybyś tę długą obrócił nawet mocno w bok, to być
    > może złapałbyś inną wiązkę, może nawet po przekręceniu polaryzacji, może
    > nie trzeba by było kupować siatki.

    Trzeba by było. Tą anteną kierunkową kręciłem nie raz i nie tylko ja.
    Po paru miesiącach się nudzi - uwierz mi.

    --
    Mirek.

  • 45. Data: 2017-01-08 18:13:51
    Od: wowa <w...@g...pl>

    iquad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/
    > Przeczytaj co autor postu napisał, pokojowe mu ledwo działają, biquad jest od
    > nich gorsza, on potrzebuje porządną antenę kierunkową.

    A przeczytałeś artykuł? Nie. Tam jest napisane że działa lepiej od
    fabrycznych.

    > Sam na wiosnę
    >
    > To potrenuj a potem dawaj wskazówki, bo na razie teoretyzujesz.

    Nie wskazówki a sugestie, nie pisałem że to jest jedynie słuszne. Mam
    prawo na "teorię" po wymianie kilku anten fabrycznych (ze wzm i bez) a
    dalej mam gówniany odbiór :( Tera mi się nie chce bawić, za zimno.

    > Sporo tych szwagrów by musiało być, też mi się nie podoba że na UHF zjechali
    > ale tak prawdę mówiąc to na tym muxie 8 g. jest.

    Jak wszędzie na początku, daj im szansę. Ale rozrzucenie kanałów po
    całym paśmie z różną polaryzacją jest złośliwe. Przyznasz? I nie mogli
    od razu podać podziału, przecież nie dawno były robione nowe
    instalacje, a teraz znowu trzeba grzebać przy antenach.
    Wojtek

  • 46. Data: 2017-01-08 19:16:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2017 20:41:00 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > Pełno wszedzie anten róznego typu. Od siatkowych, przez kierunkowe po
    > panele i fikusne kształty.
    > Chciałbym kupic możliwie zgrabna antenę.

    Yagi itp na pewno dziala :-)

    > Mam, mimo bliskosci nadajnika,
    > dość niefajne warunki odbioru bo dołek i brak widoczności. Pokojowe
    > anteny działają tylko w gornej częsci budynku i to tez ledwo ledwo.

    No to trudno powiedziec.
    Kierunkowa antena moze nie pomoc.

    Najlepiej na dachu.

    > Czy powinienem uderzyć w "długą" antenę kierunkową, czy też technologia
    > poszła do przodu i jakas zgrabna antena panelowa bądz inna będzie miała
    > podobną siłe sygnału?

    IMO - dobra (o duzym zysku) antena musi byc duza. Jak nie dluga, to
    szeroka.
    Ale moze sie myle - ceramiczne jakies ?

    > Dodatkowo sprawę komplikuje fakt że podobno dodano ostatnio jakieś
    > ekstra pasmo i stare anteny nie łapią za dobrze.

    A owszem. MUX-8
    http://telewizja-cyfrowa.com/2016/10/sygnal-mux-8-na
    dajniki-etap-2/
    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t/mux-8/

    Nie dosc, ze niskie (:-) VHF) czestotliwosci, to jeszcze polaryzacja
    pionowa. Antene UHF na maszcie, a maszt uzyc jako antene VHF ?

    Czy jakos sprytnie polaczyc matryce dipoli ?

    J.

  • 47. Data: 2017-01-08 19:23:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-08 19:16, J.F. wrote:
> [...]
    frowa-dvb-t/mux-8/

    > Nie dosc, ze niskie (:-) VHF) czestotliwosci, to jeszcze polaryzacja

    Interesujące. Mój RTCN ma poziomo :D

    https://pl.wikipedia.org/wiki/RTCN_Mys%C5%82owice

  • 48. Data: 2017-01-08 21:41:13
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 18:13, wowa pisze:
    iquad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/

    > A przeczytałeś artykuł? Nie. Tam jest napisane że działa lepiej od
    > fabrycznych.
    Akurat ją robiłem dla kolegi więc wiem co ona potrafi, nadajnik
    widoczny, odległość 15km a antena bez wzm nie działa, że to kolega to
    się pomęczyłem aby mu ją ustawić, normalnie dla ludzi daję yagę i po
    problemie.

    > Nie wskazówki a sugestie, nie pisałem że to jest jedynie słuszne. Mam
    > prawo na "teorię" po wymianie kilku anten fabrycznych (ze wzm i bez) a
    > dalej mam gówniany odbiór :( Tera mi się nie chce bawić, za zimno.
    Kilka anten to z całym szacunkiem trochę słabe masz doświadczenie ;) ja
    tyle robię bliższym i dalszym znajomym rocznie nie zajmując się tym
    zawodowo :) chociaż kiedyś więcej tego robiłem a pamiętam jeszcze czasy
    kabla symetrycznego 300om i folii alu do wzm sygnału na nim :)

    > Jak wszędzie na początku, daj im szansę. Ale rozrzucenie kanałów po
    > całym paśmie z różną polaryzacją jest złośliwe. Przyznasz? I nie mogli
    Oczywiście że się z Tobą zgadzam, nie widzę powodu dla którego schodzili
    na niższe pasmo, myślę że to jest tak trochę zrobione pod górkę dla tych
    nadawców z muxa8 bo mało kto ich będzie odbierał.

    > od razu podać podziału, przecież nie dawno były robione nowe instalacje,
    > a teraz znowu trzeba grzebać przy antenach.
    Dlatego sobie ich odpuściłem u siebie, mało oglądam więc strata żadna.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

    ---
    Avast.

  • 49. Data: 2017-01-08 21:46:19
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 19:16, J.F. pisze:

    > No to trudno powiedziec.
    > Kierunkowa antena moze nie pomoc.
    Przy słaby sygnale tylko kierunkowe :) o dyżym zysku tak aby wzm nie
    wzmacniał tylko szumów.

    > Ale moze sie myle - ceramiczne jakies ?

    Nie ma ceramicznych TV :) a jak są w telefonach to na wyższe pasma.

> [...]
    > pionowa. Antene UHF na maszcie, a maszt uzyc jako antene VHF ?
    >
    > Czy jakos sprytnie polaczyc matryce dipoli ?

    Zwrotnica to robi :)

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 50. Data: 2017-01-08 21:49:57
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 18:11, Mirek pisze:

    > Trzeba by było. Tą anteną kierunkową kręciłem nie raz i nie tylko ja.
    > Po paru miesiącach się nudzi - uwierz mi.

    Ale z tego wynika że jednak złe miejsce było albo antena, też robiłem
    instalację w dużym dołku do tego na drodze sygnału było osiedle bloków
    i pożądna kierunkowa +wzm dała radę i to sygnał bezpośredni, bo odbić
    nie było od czego bo z drugiej strony była góra.

    --
    Pozdr

    Janusz_k