  • 11. Data: 2019-08-02 12:48:06
    Temat: Re: Antena DAB
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-02 o 10:29, T. pisze:

    > U mnie była coraz gorsza jakośc odbioru, ale winowajcą okazał się kabel
    > między anteną a radiem. Złącza śniedzieją, zmienia się opornośc takiego
    > kabelka i to wystarczy, żeby coraz słabiej było słychać. Wymieniając
    > antenę warto zwrócić uwagę i na ten kabel.
    > Powyżej 10. roku życia auta to już norma, że ten kabel się nadaje do
    > wyrzucenia, co ma istotny wpływ na jakość odbioru radia.
    > T.

    Ja mam doświadczenia z różnymi radiami w tym samym samochodzie. Lat temu
    kilkanaście i więcej jeszcze mi się chciało robić doświadczenia, i jak
    miałem sobie lub komuś wymienić radio w autku, to czasami trwało to
    kilka dni: wkładałem jakieś i jeździłem w znane "dziury", aby ocenić
    odbiór, a potem kolejno z innymi.

    Najlepiej pamiętam polskiego PEX 7000 (nie pamiętam dokładnej nazwy)
    oraz właśnie Clarion.
    Tam, gdzie inne odbiorniki już szumiały albo nic nie odbierały, PEX i
    Clarion działały jeszcze należycie lub dobrze. Tyle, że PEX buł
    kaseciakiem i miał syntezę PLL (nie miał RDS), ale za to miał obydwa UKF
    i dużą selektywność.

    Odnośnie anteny samochodowej zakładam nowy wątek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2019-08-02 12:49:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-02 o 12:48, Adam pisze:
    > (...)
    > Odnośnie anteny samochodowej zakładam nowy wątek.

    Wątek na pl.misc.elektronika

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2019-08-02 18:04:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-01 23:17, Adam wrote:
    ...>

    > Nie chodzi mi tyle o satysfakcję, co o wygodę i kompatybilność ze
    > współczesnymi wynalazkami - smartfony z MirrorLink czy innym tego typu
    > wynalazkiem, kamera cofania, drugie wejście video, wyjścia na monitory
    > tylne, oraz integracja z szyną systemową w nowszych autach i wszystkim,
    > co ta integracja wnosi.

    No rozumiem ale, jak napisał ToMasz, do tego nie trzeba DAB. MZ to tylko
    dla satysfakcji można mieć, że korzysta się z cyfrowego radia, ale żeby
    to do czegoś było potrzebne to raczej nie.

  • 14. Data: 2019-08-02 21:24:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-02 o 18:04, kk pisze:
> [...]
    > dla satysfakcji można mieć, że korzysta się z cyfrowego radia, ale żeby
    > to do czegoś było potrzebne to raczej nie.

    Nie chodzi o to, żeby było potrzebne.
    Ale jeśli już w cenie radyjka jest DAB, to też chcę z niego korzystać.
    Wiem też, że niektóre stacje na FM powinny mieć lepszą jakość, niż DAB
    nadawany w 64kb/s. Ale za to jest kilka innych dodatków.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam