  • 21. Data: 2022-10-05 01:24:30
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 17:05, J.F pisze:

    > Niektorzy tak maja. Nie zawsze ma sie 20 lat, 40, 60 ...

    No właśnie, komuś przeszło albo przyszło z wiekiem inaczej niż przez
    zejście?

    > Ale zeby cie nikt nie wyprzedzil, to cud.
    No nie, aż tak to nie było, że nikt, ale ludzie coraz wolniej jadą i tak
    czy siak jest teraz w granicach Twizy. Na skrzyżowaniach wyprzedzam,
    potem oni mnie i tak na przemian. Niektórzy nie wyprzedzają. A takich co
    rżną równo to ja już nie widuję wcale na tej krajówce. Było nawet tak,
    że w jedną stronę jechałem oszczędnościowo tak z 57km/h i byli tacy co
    całkiem długo za mną ciągnęli nim się zdecydowali. W drugą już na
    ograniczniku.

    > a "dwupasmowe" z 70 - na Śląsku pełno.

    Ale krajówki? Poza miastem?

    > Albo nie boli az ta bardzo, ale kult niskiego spalania zostal.

    Może kult. Ale z czego by on miał się wziąć. Ludzie nie kupowali małych
    samochodów od Niemca tylko duże to im dużo paliły a nie mało. Może ci,
    co pytają ile pali Twizy są po przeciwnej stronie w jakiejś mniejszości.

    > Tez bym nie lubial palic 20/100. Ani 13/100.
    > Ani 10/100 - chyba, ze LPG :-)

    Na prąd nie łaska? :-)

    > Staruszki, emeryci, sporo kobiet, poczatkujący, posiadacze 22 punktów,
    > dawniej mieszkancy Wałbrzycha lub Dzierzoniowa - nie zabraniaj nikomu
    > jechac wolno.

    A ja nie zabraniam. Ale jeśli wszyscy kierowcy jadą wolno to coś już z
    narodem jest nie tak. Nie jesteśmy Szwajcarią tylko raczej Chinami a w
    ogóle to PRL.

    > Ale ze cie nikt nie wyprzedził - to cud, lub przesada :-)

    Jw. Tak to może nie było, ale średnia prędkość bardzo zbliżona.

    > No, 2000 to w Polsce malo nie jest, i po co przeplacac.

    Żeby łatwiej było, 2kpln to jest 2% rocznego wynagrodzenia z
    miesięcznego nieco poniżej 10tys. 2% to jest ... no prawie tego nie ma.
    Nawet jak najniższą zarabiasz to Ci wyjdzie <10%. Oczywiście niska kwota
    nie jest żadnym usprawiedliwieniem zwykłej kradzieży. Mandat jest tutaj
    udziałem państwa w czynie przestępczym. Idiotyzm do kwadratu.

    > Ale do niedawna bylo 500, a oni pewnie tak samo jezdzili.
    >
    > Chociaz ... od paru miesiecy narzekam na miejskie arterie - prawym
    > pasem jedzie ktos przepisowe 50, lewym tez przepisowe 50 ... no niech
    > ich piorun.
    >
    > Teraz jeszcze dodaj przejscia dla pieszych. Bardzo dobry powod.

    Te przejścia to ... chyba faktycznie nie nadaję się.

    > A to dopiero powyzej 50, sie ograniczam :-)
    >
    > Inna sprawa, ze jadac rozpedzonym w trasie, mozna nie zwolnic do 100
    > na poczatku wioski - trzeba uwazac.

    Oni mnie zatrzymują głównie tam, gdzie dopuszczalne powyżej 50.

  • 22. Data: 2022-10-05 01:37:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 16:55, J.F pisze:

    > Stare czasy, lecę sobie ze znajomym po autostradzie,
    > a on mowi "nie za szybko? To przeciez mandat mozna dostac".
    >
    > No mozna. On dentysta, z prywatnym gabinetem ... na pewno nie o
    > kapuche chodzi :-)

    Dlatego myślę, że inne powody są dość częste.

    > A co tu slyszec - moga zabrac.

    No wiesz ... kiedyś nie odbierali za byle g..o, więc to jest sensowny
    powód by jechać wolniej, ale nie tak wolno.

    > A Ty wiesz dokladnie jakie jest ogranicznenie? :-)

    Po co mi to? :-)

    Niemniej jednak, puszka zwykle jest po znaku a jednak ludzie notorycznie
    zwalniają do 50-ciu. Widać nawet na te znaki nie patrzą.

    > Sa i tacy.

    Znam osobiście.

    > No to ciotą, czy mandatu sie boi?

    Myślę, że jest ciotą a tłumaczy się ryzykiem mandatu.

    > No ba - zauwazylem, ze na drodze sa same baby, cioty i debile.

    Ja nie, ale przedpiśca bardzo chciał komuś dowalić słownie tutaj. Mi się
    widzi, że on w to naprawdę wierzy.

    > Baba to wiadomo - co innego ma w glowie.
    > Ale chlop co jedzie wolniej ode mnie, to jakas ciota,
    > a jak jedzie szybciej, to debil :-)

    Wszystko da się jakoś wytłumaczyć :-)

    > Skoro ja jade najszybciej jak sie da, to debil :-)
    >
    > A jest jeszcze jedna kategoria - mały litraż.
    > Nie kazdy samochod komfortowo zap* 140 po autostradzie.
    > Co prawda teraz coraz trudniej o takie auto, ale ciagle jeszcze
    > jezdzą.

    Tylko Twizy mi przychodzi do głowy, który nie jest "litrowcem", i ten
    jak mu tam Axiam.

  • 23. Data: 2022-10-05 01:39:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 17:24, Tomasz pisze:
    > J.F w
    >
    > [...]
    >
    > <cite>
    > Mnie nie pytaj, ja zawsze za szybko :-)
    > </cite>
    >
    > ładnie sie pan przedstawiłeś, nie pierwszy raz...

    .. nie ostatni. Problem z oponentami?

  • 24. Data: 2022-10-05 01:45:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 17:20, heby pisze:

    > Nie, na krajówce poruszasz się względem drzew, a na zakrętach, to nawet
    > w lini prostej masz drzewa.

    I pałac kultury!

    > Zapierniczanie kręcąc się, po orbicie i na około Sagittarius A* to
    > raczej masz odpowiednik komarów w zębach. Troche czasu upłynie zanim
    > trafimy w jakąś inną planetę w zderzeniu czołowym, na razie to tylko
    > mały gruz, troche lakier rysuje, ale poza tym niewiele się dzieje.

    Czyli jak na krajówce.

    > Innymi słowy, to jak szybko poruszamy się "stojąc w miejscu", jest bez
    > znaczenia, oczywiście poza kilkoma przysypiającymi na lekacjach fizyki,
    > czytającymi patodziennikarstwo na onecie i widzących dużo zer i jakieś
    > cyfry.

    Czyli jak na krajówce.

    > Tak, istnienie drzewa bezpośrednio w drodze nie jest dobrym pomysłem i
    > nie stosuje się go głównie dlatego właśnie.
    >
    > Co innego na poboczu.
    >
    > Jak kojarzysz fizyke, to na zakręcie, śliskim szczególnie, drzewo moze
    > być w osi drogi (drogi ruchu Twizzy, uścislijmy).

    Krajówki nie mają ostrych zakrętów.

    > Niektórzy dlatego wlaśnie stosują ograniczenia na zakrętach. Na drogach
    > krajowych też, bo tam też są sprawa fizyki.

    Po co znaki ostrzegające przed zakrętami?

    > Też przeszkadzają Ci te konferencje Konfederacji, co chwilę?

    > Więc to ty ograniczasz ruch na drodze?

    Ogranicznik.

    > To ja bym Cie nawet dał radę
    > wyprzedzić Tico.

    Tico śmierdzi i pierdzi.

    > Koniecznie. Możemy dzieki temu obalić matematykę.

    Możemy obalić halbe.

    > Ogólnie styl rządzenia
    > przez ustalanie faktów ankietami wydaje się niezwykle kuszący, bo to
    > esencja demokracji koserwatystów.

    Tak, rządźmy tutaj.

    > Zróbmy to! Pozbądzmy się v^2,
    > bezwładności i kilku innych dupereli.

    Na koń!

  • 25. Data: 2022-10-05 01:50:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 20:13, PiteR pisze:
    > in <news:thhcr6$v8u$1@news.icm.edu.pl>

    > - mam krótką skrzynię, przy 3000rp jest 105km/h
    >
    > Jak się rozleci te moje 1.6 8V to trudno już kupić następny.

    Jakoś tego nie ogarniam.

    > Widziałem to słynne Twizy w Londynie.
    > no fajne.

    Fiu fiu :-)

  • 26. Data: 2022-10-05 02:02:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-10-04 o 13:03, ii pisze:
> [...]
    > konkretnie motywuje ludzi do snucia się jak smród po gaciach? Gdyby
    > chcieć zrobić ankietę nt powodów to jakie powinny być opcje?

    Bo się na podstawie wieloletniego doświadczenia przekonali, że
    rozpędzanie 1,5 tony plastiku, blachy i chemikaliów do prędkości
    maksymalnej i hamowanie nie sprawia, że człowiek "porusza się sprawniej"?
    Jak byłem młody, to wydawało mi się, że jeśli będę deptał, to szybciej
    dojadę. Odrębna sprawa, że właściwie dlaczego miałoby mi zależeć, żeby
    być te 2-4 minuty wcześniej w dyskoncie (?).
    Tyle razy doświadczenie pokazywało, że nie dojeżdżam wcześniej, że w
    końcu do mnie dotarło, że faktycznie tak jest, a kompulsywne dociskanie
    pedału gazu i hamulca na przemian generuje zużycie paliwa, szarpanie i
    niekomfortową jazdę, hałas, zatrucie środowiska, zakłóca słuchanie
    kwartetów smyczkowych Haydna i/lub dobrego audobooka/miłą pogawędkę,
    szybkie zużywanie klocków i tarcz hamulcowych (niektórzy ludzie wypisują
    na forach jak to szybko się obecnie zużywają klocki - nie do co kiedyś -
    a nie pomyślą, że po prostu jazda metodą pyta-hebel musi ścierać hamulce
    i opony, a kiedyś mieli samochód ze słabszym silnikiem, więc mniej
    hamowali).
    Załączam tempomat i mogę się zająć myśleniem o czymś ciekawszym, niż
    rozważanie, czy już przekraczam, o ile i czy to już tyle, że mogą mnie
    shaltować, czy jeszcze nie...

  • 27. Data: 2022-10-05 02:11:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 20:58, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Ja jestem z tych, co się snują po DTŚ na tempomacie 90 km/h do/z roboty,
    > czyli niewiele więcej niż 85 km/h i powody są dwa - koszty paliwa

    Do pracy np DTŚką to ewidentnie przeoczyłem bo mnie naszło akurat jak
    łikendowe jazdy uprawiałem. Oczywistym jest, że codzienny dojazd do
    pracy generuje spory wydatek miesięczny na którym warto oszczędzić.
    Niestety podobnie jest z dłuższymi przejazdami, które swoje kosztują
    więc znowu, da się na tym oszczędzić.

    Czyli mamy
    "
    Czemu snujesz się jak smród po gaciach?
    - jeżdżę codziennie do pracy (mogę oszczędzić)
    - mam daleką trasę (muszę oszczędzać)
[...]
    - zbieram na pizzę (jestem szczęśliwy, ale akurat mi się nie chce jechać
    normalnie)
    - znam wzór na energię kinetyczną (i będę bronił go)
    - nie jestem debilem (a wszyscy poza mną to debile)
    "

    > lenistwo.

    Wyprzedzić się nie chce a męczyć za kimś chce? A jak zahamuje?

    > I tym samym jestem w stanie zrozumieć tych, co się kulają po 80 km/h po
    > krajówkach, choć nie jest to wygodne dla innych.

    Mnie to nie tyle przeszkadza ile dziwi. Wydaje mi się, że ludzie
    sprawniej jeździli. Choć może to jednak efekt niedzielnych jazd i
    niedzielnych kierowców.

    > Nie wszyscy mają
    > płacone 100 zł/h na kanapie przed TV.

    A kto ma?

    > Ale uważam, że na autostradach
    > taka prędkość nie jest już bezpieczna.

    Czemu? Masz prawy pas, możesz sobie jechać wolno. O problemach szukania
    trasy elektrykami jakiś czas temu pisałem, chyba zaraz jak Twizy
    nabyłem. Chodziło właśnie o to, by jechać wolniej inną trasą. Ale
    ostatnio już mi się nie chce jeździć opłotkami. Nawet jak wiem którędy
    to są tam dziury po których nie zamierzam jeździć w imię
    nieprzeszkadzania, niech mnie po prostu wyprzedzą.

  • 28. Data: 2022-10-05 08:35:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2022 01:45, ii wrote:
    > I pałac kultury!

    Tylko jeden jest, choć moze mówisz o jakimś wiejskim domu kultury. One
    bywały faktycznie w osi poślizgu, podobnie jak kioski, geesy, społem itd.

    > Krajówki nie mają ostrych zakrętów.

    Dlatego też nie powiedziałem "ostrych" w zdaniu powyżej. *Dowolnych*.

    > Po co znaki ostrzegające przed zakrętami?

    Aby:
    a) nie wyprzedzać w tym miejscu
    b) uważać i zwolnić do prędkości odpowiedniej do warunków na drodze
    wykazujac się wyobraźnią.

    > Tico śmierdzi i pierdzi.

    Zaryzykuje, że jak wszystkie samochody, a w szczególności muscle cary
    jak Golf 2 czy Passat B5.

    > Na koń!

    W Twizzy jest tylko jeden?

  • 29. Data: 2022-10-05 09:21:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Z przyjemnością informuję że jeżdżę normalnie jak przez ostatnie 30 lat.
    Pedał w podłogę (jak można) bez względu na przepisy i putina ;-)

    Stop hybrid i elektric - GO JTD ;-)

  • 30. Data: 2022-10-05 13:07:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Oct 2022 01:37:41 +0200, ii wrote:

    > Tylko Twizy mi przychodzi do głowy, który nie jest "litrowcem", i ten
    > jak mu tam Axiam.

    nie tylko - jakies tam 1.1, 55KM ... niby 140 potrafi, ale slychac, ze
    sie meczy. Ewentualnie nie silnik, ale halas od powietrza duzy.

    J.