  • 41. Data: 2011-09-09 11:28:00
    Temat: Re: Animka
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" j4cigq$8vq$...@i...gazeta.pl

    > Ty tak poważnie?

    Radio Rydzyka narzeka na studentów, zauważając, że studenci nie
    potrafią (nawet absolwenci) rozmawiać -- nie potrafią zbudować
    nie tylko całych wypowiedzi, ale nawet pojedynczych zdań. :) Ty
    chyba należysz do grona tych studentów Wyższej Kultury Medialnej,
    skoro nie potrafisz nawet skonstruować zdania.

    () Ty -- zaimek zazwyczaj niepotrzebny do budowania zdania w polskiej gramatyce
    () orzeczenie -- niezbędne do zbudowania zdania nie jest w Twojej wypowiedzi obecne
    :)
    () tak -- wieloznaczne słowo uniwersalne zdatne do wszystkiego...

    tak I

    1. <<wyraz stanowiący potwierdzenie, uznanie czegoś za prawdziwe,
    słuszne, wyrażenie zgody na coś; często towarzyszy gestowi
    potwierdzenia>>

    Czy lubisz słodycze? - O, tak!
    Widzisz ten dom? - Tak.
    Pójdziesz ze mną do kina? Tak, ale jutro.
    Czy możesz mi to obiecać? - Na pewno tak.

    2. <<wyraz wskazujący na znaczne nasilenie tego,
    co oznacza wyraz, któremu towarzyszy>>

    Był tak dobry!
    Jak mogłaś tak o mnie zapomnieć!
    Tak bym chciała, żeby już było lato!
    Szkoda, że mieszkacie tak daleko!

    3. <<wyraz używany w zdaniach złożonych jako nawiązanie do
    zdania określającego stopień nasilenia, skutek, przyczynę czegoś>>

    Tak się zamyślił, że nie zauważył kolegi.
    Tak się zachmurzyło, że chyba będzie padać.
    Spał tak długo, że spóźnił się na pociąg.
    Mam dziś dwa zebrania, tak że przyjdę dopiero wieczorem.
    Nie mogłam dziś nic robić, tak mnie bolała głowa.

    Tak dalece <<do tego stopnia>>

    4. <<wyraz używany w funkcjach ekspresywnych, wyrażający, zależnie
    od kontekstu, sytuacji, zdziwienie, uniesienie, rozgoryczenie, ironię>>

    Byłam u ciebie wczoraj. Ach tak?
    Przynieś mi tę książkę. - Tak, teraz to "przynieś"!
    Wiedziałem, że to człowiek mądry, tak, właśnie mądry.

    Tak sobie, tak jakoś
    a) <jako tako, nie bardzo>
    b) <bez istotnego powodu>

    pot. Żebym tak zdrów był!
    <zwrot ekspresywny, wyrażający bardzo mocne z
    apewnienie kogoś o prawdziwości własnych słów>

    5. <wyraz odnoszący się zwykle do orzeczenia, po którym często następuje
    zdanie uzupełniające, rozwijające to, do czego się to orzeczenie odnosi
    (używany też w zwrotach porównawczych); w ten sposób, w taki sposób>

    Wszedł tak, że nikt go nie zauważył.
    Postąpił tak, jak mu poradzono.
    Nie pracował już tak dobrze, jak dawniej.
    Zrobimy tak: ja wyjadę pierwsza, a ty po kilku dniach.
    Widocznie tak już musi być.
    Tak się złożyło, że nie mogłem tego załatwić.
    Bywa i tak, że z początku nic nie wychodzi.
    Usiądź przy mnie, ot, tak.
    Przepisy dotyczą tak samo mężczyzn, jak kobiet.
    D Tak zwany <wyrażenie wprowadzające nową nazwę lub podające
    w wątpliwość trafność użycia jakiegoś wyrazu, albo nadające
    temu wyrazowi zabarwienie ironiczne, lekceważące>>

    I tak <<choćby się nawet coś zrobiło; mimo to>>

    I tak dalej <<wyrażenie zastępujące dalsze wyliczanie czegoś>>

    Dobrze (komuś) tak <<wyrażenie ekspresywne, oznaczające zadowolenie,
    triumf z czyjegoś niepowodzenia, które zwykle było skutkiem
    popełnionego błędu (niekiedy ironicznie o sobie)>>

    Tak czy tak, tak czy siak, tak czy owak
    <<niezależnie od okoliczności; mimo wszystko>

    Tak a tak, tak i tak
    <<wyrażenie zastępujące dokładne określenie treści,
    do której się odnosi, zwykle jakiejś nazwy lub nazwiska>>

    pot. Że tak powiem, że się tak wyrażę
    <<zwrot wtrącony, osłabiający wypowiedź, nadający jej charakter oględny>>

    Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz.

    tak II ndm

    <<wyraz dźwiękonaśladowczy, zwykle powtórzony, lub używany w połączeniu z tik>>

    Koła pociągu stukały: tak-tak-tak.
    Zegar tykał: tik-tak, tik-tak.

    -=-

    Jaką odpowiedź można dać komuś, kto tak pyta? Każda odpowiedź jest tutaj równie
    dobra.
    Na przykład takie:

    -- temperatura barwowa na wschodzie Polski jest wyższa niż na wschodzie Słońca
    -- parcie na szkło jest efektem mnożenia ciśnienia nieatmosferycznego oraz
    powierzchni szklanej służącej do wróżenia
    -- tak, nawet bardzo poważnie

    Później Kamil zapyta, a ja odpowiem na przykład tak:

    -- bo nigdy tak nie jest
    -- to zależy
    -- zazwyczaj jest inaczej
    -- to nie jest dobra grupa do takich dyskusji
    -- dlaczego tak uważasz?

    A po kolejnym jego pytaniu odpowiem na przykład jakoś tak:

    -- być może
    -- na pewno nie!
    -- dla Ciebie tak, ale nie dla każdego

    -=-

    Do redemptorystów: w jakim celu należy studentów uczyć rozmów? -- skoro w życiu
    codziennym potrzebne są tylko ,,dialogi na cztery nogi''. :) Mówi się (w trakcie
    ,,rozmowy'') cokolwiek, a następnie wytężoną modlitwą sprawia się zaistnienie cudu
    porozumienia -- słabszy ,,rozmówca'' ustępuje pod naporem kopnięć ,,rozmówcy''
    silniejszego. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2011-09-09 11:53:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur(m)" j4c9g7$fh9$...@i...gazeta.pl

    > Może potrzebny jest ruch na grupie?
    > Może potrzeba nabijać statystyki?

    Nie jest potrzebny taki ruch i nie ma potrzebny
    nabijania statystyk -- zatem nie musisz tego czynić. :)

    > Podpowiem tym co niedawno na grupie, a i słabszego lubią kopnąć,

    Silny może oddać -- nie warto narażać się. :)
    Nawet słabych nie warto kopać w taki ziąb -- w razie spocenia się, kłopoty
    zdrowotne...

    > Wystarczy takiego kto denerwuje zablokować
    > i juz nie będziesz widział jego "wypocin".

    > Wydawało mi się to proste, ale widać - nie dla wszystkich.

    Wielu uważa, że misie to krzywe. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2011-09-09 12:52:17
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/09/2011 12:28, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]

    > zaistnienie cudu
    > porozumienia -- słabszy ,,rozmówca'' ustępuje pod naporem kopnięć

    Złóż ofiarę na tacę, będzie większy pożytek.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 44. Data: 2011-09-09 14:00:51
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie to śmieszne. Uśmiałem się po pachy.

    A Tobie co? Normalnie napisalem, ze jak dla mnie, to cien na foto to cien
    chlopaka.
    Co by potwierdzalo moją teorie, ze jednak pod postac Animki podszywa sie
    znudzony nastolatek.
    Z tego co mialem okazje przeczytac, to wiekszosc jej/jego postow jest nie na
    temat albo obraza innych.

    Chyba ze dales reply nie do tego posta co trzeba i nie mnie chciales odpisywac.

    > Was to musi niezwykle "rajcować".

    A czemu do mnie w liczbie mnogiej? To są grupy dyskusyjne i na szczescie przy
    flejmach mozna troche popisac nie na temat:)

    > Trzeba mieć takiego kogoś kto wie mniej
    > ode mnie i "przysrywać", od czasu do czasu. Poczuć się lepiej. Nieprawdaż?

    Dokladnie opisales Animke.

    > Jak ktoś wypowiada głupoty to ile można "jeździć po nim"?

    Znaczy to do mnie to zdanie, czy do kogo?
    Bo jakos nie widze zebym po kimkolwiek "jezdzil". Przewrazliwiony jestes.

    > Może potrzebny jest ruch na grupie?
    > Może potrzeba nabijać statystyki?

    Stad Twoj post?

    > Podpowiem tym co niedawno na grupie, a i słabszego lubią kopnąć,

    Masz z tym jakis chyba problem emocjonalny. O ile oczywiscie piszesz do mnie.
    Bo IMO, jesli chciales napisac ogolnego posta, to podepnij sie pod glowny watek,
    a nie pod moj:)

    > Wystarczy takiego kto denerwuje zablokować
    > i juz nie będziesz widział jego "wypocin".

    No dobra. Plonk;) Zart.

    > Wydawało mi się to proste, ale widać - nie dla wszystkich.

    Siedze na grupach 16 lat. Nie musisz mnie uczyc zachowan, jesli to miales na
    mysli.
    Zawsze podpisuje się imieniem i nazwiskiem i zawsze biorę odpowiedzialnosc za to
    co napisalem. W przeciwienstwie do niektorych..

    --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 45. Data: 2011-09-09 14:06:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" j4d260$n6s$...@i...gazeta.pl

    > Złóż ofiarę na tacę, będzie większy pożytek.

    Składam wszystko co mam na tacę -- Jednoosobowego Kościoła Powszechnego. :)

    [miał pytać -- nie przewidziałem takiego obrotu spraw...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2011-09-09 14:08:25
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/09/2011 15:06, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "kamil" j4d260$n6s$...@i...gazeta.pl

    > Składam wszystko co mam na tacę -- Jednoosobowego Kościoła Powszechnego. :)
    >
    > [miał pytać -- nie przewidziałem takiego obrotu spraw...]

    Może i miał, ale nie chciało mi się czytać trzech ekranów bełkotu o
    niczym w typowo Twoim stylu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 47. Data: 2011-09-09 14:38:06
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 7 Sep 2011 17:53:47 +0200, Andy Niwiński napisał(a):

    > Nasza gwiazda zabłysnęła na pl.rec.foto.cyfrowa.
    >
    > Nie tylko na komputerach się zna. W fotografii jest też zajebista. A jak się
    > na rybkach zna...

    Nieraz 'gryzlem' sie z Animka...
    Ale dajecie jej odetchnac.
    Kobieta chce dobrze, a ze nie ma wiedzy, wiec korzysta z 'kobiecej
    intuicji'... pewnie.

  • 48. Data: 2011-09-09 15:11:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" j4d6kp$68m$...@i...gazeta.pl

    > Może i miał, ale nie chciało mi się czytać trzech ekranów bełkotu o niczym w typowo
    Twoim stylu.

    PWN skopiował mój styl? Jesteś tego pewien? Oddajmy sprawę do sądu,
    wygrajmy i zażądajmy wysokiego odszkodowania! Oferuję Ci 75% tego
    odszkodowania (plus zwrot kosztów procesu) pod warunkiem, że te
    koszty procesu bierzesz na siebie.

    Wchodzisz w układ czy uznajesz, że bredzisz? :) Bo te ,,trzy ekrany''
    przepisałem ze słownika PWN. :)

    -=-

    IMO po prostu mamroczesz, bredzisz, składasz słowa w luźne
    związki dalekie od zdań i nie piszesz niczego wartościowego.

    Być może nie tylko nie potrafisz pisać, ale i czytać nie
    potrafisz, skoro nie zauważyłeś, że przepisałem treść
    ze słownika PWN, aby pokazać wieloznaczność słowa
    użytego przez Ciebie w czymś, co nijak nie jest
    rozsądną wypowiedzią człowieka zdrowego na umyśle. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2011-09-09 15:13:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/09/2011 16:11, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > użytego przez Ciebie w czymś, co nijak nie jest
    > rozsądną wypowiedzią człowieka zdrowego na umyśle. :)

    Ty piszesz równie bezwartościowe rzeczy, na które marnujesz cenne
    kilobajty. Wychodzi, że wiele się nie różnimy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 50. Data: 2011-09-09 15:51:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" j4daev$gju$...@i...gazeta.pl

    > Ty piszesz równie bezwartościowe rzeczy, na które marnujesz cenne kilobajty.
    Wychodzi, że wiele się nie różnimy.

    Jak cenne? Możesz wycenić? Może ktoś kupi? Podzielę się z Tobą zyskiem!!!
    Rozmawianie z Tobą ma sens -- pokazuje, że nie bez powodu Radio Rydzyka
    apeluje, przestrzega i ostrzega... Naprawdę nie każdy Polak potrafi pisać
    i czytać. :) I nic dziwnego, że wielu później głosi z ambon:

    -- potrzeba pilnego dofinansowania naszej placówki
    mielącej wodę sodową młynkami do cukru

    Tu można po prostu odejść -- w tak zwanym realu jest gorzej.
    Tu są ,,cenne kilobajty'' -- tam są rzeczywiste wartości.

    -=-

    Do TRydzyka -- warto przyjmować takich maturzystów?
    Może trzeba wprowadzić jakąś selekcję? :) Może istnieje
    potrzeba wychowania na niższym poziomie? Na studiach
    uczenie pisania i czytania -- jest jakby spóźnione...

    Nic dziwnego, że studenci Ojca Rydzyka (bo mówił chyba
    o swoich studentach -- skoro nie precyzował trudem
    składają słowa w proste zdania.

    Nie o swoich? Zróbmy test -- mówił o polskich studentach czy o studentach z całego
    świata?
    Oczywiście o polskich. Dlaczego? To oczywiste. Więc i mówił o studentach ze swojej
    uczelni.
    Mówił o tych, z którymi na styczność na co dzień. (lub choćby najczęściej) Gdyby miał
    na
    swej myśli innych -- wymieniłby region kraju, profil uczelni (na przykład mówiłby
    o studentach politechnik) lub konkretne nazwy uczelni...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'