  • 1. Data: 2011-05-27 14:17:19
    Temat: Re: Animacja wg matematycznych formulek.
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > probowac to zaczac kuckac.
    > I alternatywa druga - zlecic fachowcowi, profesjonaliscie lub moze
    > rozgarnietemu amatorowi, ktory w tym siedzi, czy szuka tematu, co by mi to
    > zaprogramowal.
    > Wyobrazam to sobie jako swego rodzaju kalkulator czy applet, w ktorym bedzie
    > mozna sobie zmieniac parametry jak gradient pola elektrycznego i natezenie
    > magnetycznego i ew. uwzglednic jeszcze opory powietrza (to moze byc trudne
    ale
    > niekonieczne) gdyz ten moj "cyklotron"; ma dzialac w powietrzu
    nie w prozni.
    > Bardzo prosze o pomoc w sensie czy to bedzie baaardzo skomplikowane czy takie
    > sobie i ile moze kosztowac. Marzy mi sie jeszcze aby to bylo w 3D...  Sprawa
    > pilna.
    > Pzdr.

    > Tornad

    moze sie zdziwisz ale to akurat jest dosyc prosta rzecz - ruch czastek
    tylko w 2d i dla potencjalu tylko elektrycznego (czy grawitacyjnego) to
    kodowania na jeden wieczor (ak chce sie podopracowywac to moze sie zrobic
    wiecej ale samo sedno sprawy to jeden wieczor i ze 100 linijek kodu -
    acz trzeba znac jakies srodowisko gdzie mozna wyswietlac pixelmampy
    czy sprite'y na ekranie);

    dla pola magnetycznego i 3d trudniej bo trzeba znac ogl i tak ustawic
    scene by bylo dobrze widac - chyba sie da i sam moglbym to napisac pewnie
    gdzies tak w tydzien (bo robilem kiedy troche podobne rzeczy ) ale
    nie pale sie jakos do takiej formy zarobku (wole normalna) -

    w 2d mozesz sam sprobowac napisac - to jest proste jak prawo newtona
    (vx+=Ex(x,y)/m*dt; x+=vx*dtl;) z fizyki w 6 klasie podstawowki