  • 11. Data: 2012-12-29 13:56:55
    Temat: Re: Android zamykanie aplikacji/panel sterowania i menedzer zadan
    Od: "ronel" <r...@...pl>

    Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> napisał w
    wiadomości news:7dnn75fsie97$.77l8qnapf8ph$.dlg@40tude.net...
    > Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą ronel
    > naskrobał(a):

    > Idiotyczne dla każdego kto zetknął się z zarządzaniem pamięcią w
    > windowsie.
    > W Androidzie jest inaczej. Niepotrzebne aplikacje są zamykane i ich
    > pamięć
    > jest zwalniana. Do działa i to nawet dobrze działa.

    Co zrobić jeśli nie chcę żeby jakaś aplikacja działała, bo to np
    lokalizacja gps, czy jakiś serwis gdzie widać że jestem online, co wtedy?
    Jestem skazany, bo Android wie lepiej co mi potrzeba?

  • 12. Data: 2012-12-29 14:53:04
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ronel" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego że to normalny objaw, nie potrzebujesz czegoś
    > chowam/ukrywam/zamykam.

    I tak to właśnie działa: nie potrzebujesz - chowa/ukrywa, więc o co Ci
    chodzi?

    W tym rozwiazaniu jakoś nie wierze we
    > wspaniałomyślnosć systemu i pewnego razu pewnie się zawiesi lub nastąpi
    > nieoczekiwany błąd, więc wolałbym tego zawczasu uniknąć.

    Będziesz miał otwartą jedną aplikację i też błąd może wystąpić. Jak masz
    takie schizy, to ściągnij sobie jakiegoś manadżera plików, który będzie
    wyłączał wszystko co masz w ram.

    Tylko nie jojcz za chwilę, że aplikacje się wolno otwierają, itp.

    > Zmywam naczynia gdy skończę jeść, a nie gdy urośnie mi stos pod sufit.
    > Zmywarki nie mam.

    Czyli nie wykorzystujesz efektywnie wody i płynu do mycia naczyń. Nie ma się
    czym chwalić... ;-P

  • 13. Data: 2012-12-29 14:54:53
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Co zrobić jeśli nie chcę żeby jakaś aplikacja działała, bo to np
    > lokalizacja gps, czy jakiś serwis gdzie widać że jestem online, co wtedy?
    > Jestem skazany, bo Android wie lepiej co mi potrzeba?

    Już Ci podano w tym wątku rozwiązanie.

  • 14. Data: 2012-12-29 16:41:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ronel" <r...@...pl>

    > Może głupie pytanie, ale dopiero niedawno miałem swój pierwszy dziewiczy i
    > krótki kontakt z tym systemem, konkretnie tablet Samsunga.
    > Nie podoba mi się on, ale że niedługo będę wymieniał wysłużoną komórkę, a
    > ze teraz wszystko jest z androidem, to czeka mnie oswojenie z nim. Jak tam
    > się wyłącza aplikację? Nie widziałem żadnej opcji zamknij/krzyżyka, a
    > jedynie wstecz. Dodatkowo, czy jest jakiś centralny panel sterowania jak w
    > Windowsie i menedżer zadań/otwartych aplikacji?

    Bo te aplikacje zasadniczo są usypiane tzn chodzi tylko jedna.

  • 15. Data: 2012-12-29 16:42:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Hm, ale na windows mobile jest tak samo.
    >
    > Stukasz w krzyzyk, a aplikacja dalej dziala..

    W wielu rom'ach jest tak, że jak dłużej przytrzymasz ten krzyżyk to się
    wyłączają

  • 16. Data: 2012-12-29 16:57:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-29 14:53, Użytkownik Iksiński napisał:

> [...]
    > wyłączał wszystko co masz w ram.
    >
    > Tylko nie jojcz za chwilę, że aplikacje się wolno otwierają, itp.

    Wolno się otwierają kiedy zamiast otwierać system zamyka aplikację
    siedzącą niepotrzebnie w RAMie od wczoraj i zajmującą pamięć
    potrzebną do otwarcia kolejnej.

    Takie rozwiązanie sprawdza się tylko u starych i zdyscyplinowanych
    użytkownikach uruchamiających tylko programy z których korzystają
    systematycznie. U nowych posiadaczy sprzętu przenośnego którzy
    testują i oglądają multum programów jest to spora wada.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-12-29 16:58:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-29 13:56, Użytkownik ronel napisał:

    > Co zrobić jeśli nie chcę żeby jakaś aplikacja działała, bo to np
    > lokalizacja gps, czy jakiś serwis gdzie widać że jestem online, co
    > wtedy? Jestem skazany, bo Android wie lepiej co mi potrzeba?

    Uruchamiasz kolejna aplikację która pozwoli z palca zamknąć
    pozostałe.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2012-12-29 20:17:44
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Wolno się otwierają kiedy zamiast otwierać system zamyka aplikację
    > siedzącą niepotrzebnie w RAMie od wczoraj i zajmującą pamięć
    > potrzebną do otwarcia kolejnej.

    Mnie tego nie tłumacz. Przecież o tym napisałem.

> [...]
    > systematycznie. U nowych posiadaczy sprzętu przenośnego którzy
    > testują i oglądają multum programów jest to spora wada.

    A jak inaczej chcesz to rozwiązać? Pamięci w nieskończoność nie da się
    dokładać. System musi co jakiś czas wywalić coś z pamięci, żeby było miejsce
    na te nowe aplikacje. Fajnie, że system o tym pamięta i zawczasu to robi.
    Chyba, że oczekujesz, że ta pamięć zostanie zwolniona dopiero wtedy kiedy
    jej zabraknie, po stosownym komunikacie i wywaleniu się systemu.

  • 19. Data: 2012-12-29 20:37:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-29 20:17, Użytkownik Iksiński napisał:

> [...]
    > Chyba, że oczekujesz, że ta pamięć zostanie zwolniona dopiero wtedy
    > kiedy jej zabraknie, po stosownym komunikacie i wywaleniu się systemu.

    Ja bym jednak wolał bardziej tradycyjnie czyli użytkownik sam
    wybiera czy aplikację schować czy wyłączyć. Niestety takie rozwiązanie
    wprowadzili już lata temu w WindowsMobile. I jak widać niektórym
    się spodobała. Tak z ciekawości w tabletach i telefonach od Appla
    też jest taka funkcjonalność.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2012-12-29 21:17:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ronel" <r...@...pl>

    > To do czego tam jest ten krzyżyk? Choroba, to jakiego smartfona kupić,
    > skoro wszystko to takie barachło? Ifon zdecydowanie odpada.

    Krzyżyk ukrywa aplikację by pracowała w tle. Ale to w Windows Mobile, w
    Androidzie zwykła aplikacja po ukryciu przestaje działać. Takie różne
    mechanizmy ograniczające zużycie pamięci w urządzeniach, które mało jej
    mają.