    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android z czasem zabije moj telefon?
    Date: Mon, 01 Apr 2013 11:54:01 +0200

    W dniu 2013-04-01 11:32, W pisze:

    > Wcześniej miałem i780 z WinMo - nie był to demon szybkości, nie był może
    > najbardziej ergonomiczny ale przynajmniej działał tak jak *ja* chcę. (tak,
    > aktualnym neksusem zostałem "obdarowany"). No i nigdy nie miałem problemu,
    > że jakaś niesforna aplikacja rozałdowuje mi baterię (albo zjada pakiet
    > danych) - po prostu wiedziałem co instaluję i jak to działa.

    W takim razie rozmawiamy o dwóch zupełnie różnych sprawach.
    Mnie też czasami wkurza brak dostępu do bardziej zaawansowanej
    konfiguracji, ale to niestety coraz bardziej powszechny trend, a nie
    wina konkretnego systemu operacyjnego. Obawiam się, że już niedługo
    przyjdą czasy, kiedy kupując nowego peceta będziesz musiał się liczyć z
    zablokowanym bootloaderem i brakiem uprawnień administratora - te będą
    przysługiwały producentowi. Nie podoba Ci się? Możesz "zrootować",
    "zrobić jailbrake'a" czy jak to się będzie nazywało. Tyle tylko, że
    tracisz gwarancję.

    Faktycznie, przydałaby się w Androidzie jakaś opcja "tego nie ruszaj!".
    Przy czym na moim Desire Z jeszcze nie dostrzegam jakichś większych
    problemów w związku z działaniem automatycznego systemu zarządzania
    pamięcią. Natomiast wszystkie narzekania, jakie słyszę pochodzą od ludzi
    wyposażonych dość już stare smartfony...