  • 11. Data: 2011-12-28 10:08:46
    Temat: Re: Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 10:07:48 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

    > Jakoś ludzie się buntują jeżeli chodzi o ich radosne mordki na street view
    > (ba! nawet numery z tablic rejestracyjnych, które przecież żadnymi danymi
    > osobowymi nie są) ale już wifi to proszę, guglu chodź!

    A gdzie są te mordki na street view?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 12. Data: 2011-12-28 10:27:44
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Waldek Godel wystukał, co następuje:

    > A gdzie są te mordki na street view?

    Toć właśnie nie ma - są ładnie /zblurowane/ razem z tablicami... a jakoś
    ludziom nie przeszkadza branie MACów + lokalizacji... no ale 'tego nie
    widać'...

  • 13. Data: 2011-12-28 10:32:20
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 10:27:44 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

    > Toć właśnie nie ma - są ładnie /zblurowane/ razem z tablicami... a jakoś
    > ludziom nie przeszkadza branie MACów + lokalizacji... no ale 'tego nie
    > widać'...

    No dobrze, ale dlaczego miałoby przeszkadzać?
    Oprócz tego brany jest nie MAC a SSID, który co godzinę można mieć inny.
    Albo można go sobie ukryć i już po kłopocie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

  • 14. Data: 2011-12-28 11:46:45
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Waldek Godel wystukał, co następuje:

    > No dobrze, ale dlaczego miałoby przeszkadzać?

    A czemu numer rejestracyjny przeszkadza? Ten sam typ informacji...

    > Oprócz tego brany jest nie MAC a SSID, który co godzinę można mieć inny.
    > Albo można go sobie ukryć i już po kłopocie.

    Zęby bolą.
    zbieranie tylko SSID byłoby bezdennie głupie gdyż:
    - jest wybitnie nieunikalny;
    - jest wybitnie zmienny.

    Po wtóre:
    http://googleblog.blogspot.com/2010/05/wifi-data-col
    lection-update.html
    "Google did collect publicly broadcast SSID information (the WiFi network
    name) and MAC addresses (the unique number given to a device like a WiFi
    router)" (nie sugerujmy się "did", użyte w innym kontekście aniżeli
    zaprzeczenie, że już nie)

  • 15. Data: 2011-12-28 15:02:25
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 28 Gru, 08:57, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    > Hę? A co ma Wi-Fi do aGPS? Przecież aGPS korzysta z nadajników operatora GSM
    > (o ile udostępnia on taką usługę), a nie hotspotów McDonaldsa.
    No właśnie, Hęę? :-) Coś pomyliłeś.
    AGPS nie korzysta z nadajników GSM, o ile one nie służą do przekazania
    pliku wstępnego położenia satelitów przez internet gprs. W większości
    telefonów można to uzyskać przez WiFi.

  • 16. Data: 2011-12-28 15:33:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Dec 2011 23:39:57 -0800 (PST), w
    <2...@u...goo
    glegroups.com>, Janeo
    <j...@g...com> napisał(-a):

    > do 2km... Ale co mnie ciekawi -- po włączeniu WiFi dokładność wzrasta
    > do 20 metrów.

    > A co ma lokalizacja GSM czyli BTS, do internetu ?(WiFi).
    > A jak włączasz WiFi, to zaczyna działać lokalizacja GPS (AGPS) i stąd

    Po pierwsze -- nie podłączam się do WiFi (tylko je widzę).
    Po drugie mam transmisję GSM, więc AGPS i tak mam/mogę mieć nonstop.

    > różnica. W Google Maps można naocznie się przekonać: niebieski okrąg
    > to BTS, a jak znika i zostaje kropka to lokalizacja GPS. Pewnie nie
    > masz połączenia z netem gprs.

    Mam. A resztę nt. lokalizacji Wifi wyjaśniono już w innych postach.

  • 17. Data: 2011-12-28 15:37:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Dec 2011 23:16:30 +0100, w <jddg3u$o1r$2@inews.gazeta.pl>, TGor
    <t...@g...peel> napisał(-a):

    > Wystarczy, że ktoś się połączył z AP blisko ciebie mając włączony GPS.
    > Może nawet ty sam. I Google ma cię na widelcu.

    Cóż, niewiarygodne staje się wiarygodne :). Muszę powiedzieć, że dzisiaj trochę
    korzystałem z lokalizacji Wifi i jest ona całkiem dokładna w centrum Wro.

  • 18. Data: 2011-12-28 16:22:24
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 28 Gru, 16:37, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:
    > korzystałem z lokalizacji Wifi i jest ona całkiem dokładna w centrum Wro.
    Przestań już gadać o tej 'lokalizacji WiFi', bo aż zęby bolą. Widac że
    nie masz o niczym pojęcia.

  • 19. Data: 2011-12-28 18:38:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojtek" <c...@z...cos>

    > A czemu numer rejestracyjny przeszkadza? Ten sam typ informacji...

    PESEL to też ten sam typ ?

  • 20. Data: 2011-12-28 18:49:34
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    John Kołalsky wystukał, co następuje:

    > Użytkownik "Wojtek" <c...@z...cos>

    > PESEL to też ten sam typ ?

    Nie... PESEL jednoznacznie identyfikuje osobę, w przeciwieństwie do
    rejestracji czy MAC...