  • 21. Data: 2011-12-28 19:42:49
    Temat: Re: Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojtek" <c...@z...cos>

    > Nie... PESEL jednoznacznie identyfikuje osobę, w przeciwieństwie do
    > rejestracji czy MAC...

    Adres zamieszkania też nie identyfikuje osoby

  • 22. Data: 2011-12-29 18:59:44
    Temat: [OT] Re: Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
    Od: "Maciej Muran" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <c...@z...cos> napisał
    > Nie... PESEL jednoznacznie identyfikuje osobę, w przeciwieństwie do
    > rejestracji czy MAC...

    Pomijając kwestie przeszkadzania to UoODO działa w ten sposób:

    * na przykładzie adresu email

    - adres email znajduje się w zbiorze danych osobowych, np. w firmie
    hostingowej,
    - do tego adresu email jest przypisany Zenon Nowak, jako klient tej firmy.

    Przetwarzając ten adres email, przetwarza się dane osobowe Zenona Nowaka.
    Koniec i kropka. Przećwiczone osobiście kilka lat temu.

    Aby było zgodnie z tematyką, to... Jakiś czas temu użytkownicy kart prepaid
    stali się abonentami. Skutkuje to problemami przy zmianie właściciela
    numeru, bo w większości przypadków należy stawić się osobiście, z dokumentem
    tożsamości - podobno ze względu na ochronę d.o. właśnie.
    Napisałem "podobno", bo moim zdaniem to przygrywka do wprowadzenia obowiązku
    rejestracji każdej karty SIM, tak jak to jest w np. Grecji. Kartę kupuje się
    w salonie i jest ona od razu rejestrowana. Karta niezarejestrowana działa
    tylko w jedną stronę - bez połączeń wychodzących (tego akurat nie
    sprawdziłem, bo nie było jak).

    A że teraz telekomunikacją zajmuje się minister Boni, to wróżę najwyżej 2
    lata gdy będziemy mieli drugą Grecję...

    --
    M.

  • 23. Data: 2011-12-29 19:58:04
    Temat: Re: [OT] Re: Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 19:59:44 +0100, Maciej Muran napisał(a):
> [...]
    >
    > Przetwarzając ten adres email, przetwarza się dane osobowe Zenona Nowaka.
    > Koniec i kropka. Przećwiczone osobiście kilka lat temu.

    Nie do konca. Dane osobowe to dane ktore umozliwiaja zidentyfikowanie
    konkretnej osoby niewielkim nakladem pracy.
    Akurat "Zenon Nowak" tego raczej nie umozliwia.
    No i tego przetwarzania tak wprost nie widac.

    Ale jakies rzadsze nazwisko plus np miejscowosc niewielka to juz owszem -
    operator baze DO posiada.
    A jak jeszcze pomysli sobie ze wysle wszystkim Zenonom zyczenia imieninowe,
    to i przetwarza :-)

> [...]
    > rejestracji każdej karty SIM, tak jak to jest w np. Grecji.
    > A że teraz telekomunikacją zajmuje się minister Boni, to wróżę najwyżej 2

    Jest chyba na to jakas dyrektywa unijna. Ale podejrzewam ze anonimowosci
    nie chroni.

    J.

  • 24. Data: 2011-12-30 19:06:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 28 Dec 2011 08:22:24 -0800 (PST), w
    <a...@u...goo
    glegroups.com>, Janeo
    <j...@g...com> napisał(-a):

    > Przestań już gadać o tej 'lokalizacji WiFi', bo aż zęby bolą. Widac że
    > nie masz o niczym pojęcia.

    Wydaje mi się, że ty nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Lokalizacja przez Wifi jest i działa.

  • 25. Data: 2011-12-30 19:07:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 28 Dec 2011 07:02:25 -0800 (PST), w
    oglegroups.com>, Janeo
    <j...@g...com> napisał(-a):

    > No właśnie, Hęę? :-) Coś pomyliłeś.
    > AGPS nie korzysta z nadajników GSM, o ile one nie służą do przekazania
    > pliku wstępnego położenia satelitów przez internet gprs. W większości
    > telefonów można to uzyskać przez WiFi.

    W większości przypadków to przez Wifi nic nie uzyskasz, bo nie będziesz miał
    dostępu do spota. I w tej większości przypadków dane agps uzyskasz przez gsm
    (gprs jak wolisz).