  • 1. Data: 2011-12-27 15:04:35
    Temat: Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sprawdziłem sobie działania lokalizacji w Andku na mapach Google.
    Z włączonym samą transmisją GSM lokalizacja jest bardzo zgrubna, z dokładnością
    do 2km, generalnier rzuca mną po mapie zależnie od nadajnika do którego jestem
    podłączony (nie widzę żadnej aproksymacji po nagłej zmianie nadajnika) -- co
    mnie w sumie trochę dziwi, spodziewałem się dokładniejszego pomiaru.

    Ale co mnie ciekawi -- po włączeniu WiFi dokładność wzrasta do 20 metrów.
    Czego nie wiem, skoro taka dokładność mnie b. dziwi? Jakoś nie wierzę, że
    Google ma poskanowane wszystkie sieci WiFi w okolicy.

    Taki sam efekt sprawdzony w drugiej lokalizacji.

  • 2. Data: 2011-12-27 15:37:17
    Temat: Re: Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >nadajnika) -- co
    >mnie w sumie trochę dziwi, spodziewałem się dokładniejszego pomiaru.

    Powinno byc mniej niz 500m, jesli masz kilka BTS w zasiegu.
    Moze duze tlumienie, moze jakies odbicia, a moze .. nie wiem jak to
    dziala w UMTS.

    No i w sumie nie wiem jak to w googlach dziala, operatorzy GSM
    lokalizacje podawali, ale nie za darmo.
    Google ich jakos przekonal, czy dziala inna metoda ?

> [...]
    >wierzę, że
    >Google ma poskanowane wszystkie sieci WiFi w okolicy.

    W USA ma. A w Polsce ... twoja okolica jest w google street view ?

    W sumie to moga wykorzystywac klientow do budowania takich
    informacji.
    W przypadku Androida nawet calkiem nieswiadomych.

    >Taki sam efekt sprawdzony w drugiej lokalizacji.

    Ja teraz nokie testuje, mam wrazenie podobne - lokalizacja z GSM,
    potem chyba z wifi, az w koncu GPS zalapuje i jest dokladnie.

    J.

  • 3. Data: 2011-12-27 15:56:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Dec 2011 16:37:17 +0100, w <jdcone$9kn$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > W USA ma. A w Polsce ... twoja okolica jest w google street view ?

    Nie wiem.

> [...]
    >
    > Ja teraz nokie testuje, mam wrazenie podobne - lokalizacja z GSM,
    > potem chyba z wifi, az w koncu GPS zalapuje i jest dokladnie.

    Ale na Wifi mam dokładność taką jak z GPS, różnica jest kilku metrów.
    Na samym Wifi nie da się takiej osiągnąć. Szukam gdzie jest myk :).

  • 4. Data: 2011-12-27 18:32:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nie wiem.

    No bo jezdzili po Polsce, filmowali, fotografowali ... i kto wie co
    jeszcze robili, szpiony jedne ;-)

    >Ale na Wifi mam dokładność taką jak z GPS, różnica jest kilku metrów.
    >Na samym Wifi nie da się takiej osiągnąć. Szukam gdzie jest myk :).

    A przesun sie tych pare metrow. Odnotuje ?

    CO prawda moze uwzgledniac sile sygnalu (czesto mylne), albo pamietac
    ostatnia pozycje z GPS ..

    J.

  • 5. Data: 2011-12-27 22:16:30
    Od: TGor <t...@g...peel>

    On 2011-12-27 16:04, r...@k...pl wrote:

    > Ale co mnie ciekawi -- po włączeniu WiFi dokładność wzrasta do 20 metrów.

    Wystarczy, że ktoś się połączył z AP blisko ciebie mając włączony GPS.
    Może nawet ty sam. I Google ma cię na widelcu.

    --
    Pozdr., TG
    "Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

  • 6. Data: 2011-12-28 07:39:57
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 27 Gru, 16:04, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    >Z włączonym samą transmisją GSM lokalizacja jest bardzo zgrubna, z dokładnością
    do 2km... Ale co mnie ciekawi -- po włączeniu WiFi dokładność wzrasta
    do 20 metrów.
    > Czego nie wiem, skoro taka dokładność mnie b. dziwi?
    >
    > Taki sam efekt sprawdzony w drugiej lokalizacji.
    A co ma lokalizacja GSM czyli BTS, do internetu ?(WiFi).
    A jak włączasz WiFi, to zaczyna działać lokalizacja GPS (AGPS) i stąd
    różnica. W Google Maps można naocznie się przekonać: niebieski okrąg
    to BTS, a jak znika i zostaje kropka to lokalizacja GPS. Pewnie nie
    masz połączenia z netem gprs.

  • 7. Data: 2011-12-28 07:57:04
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Janeo" napisał:

    > A jak włączasz WiFi, to zaczyna działać lokalizacja GPS (AGPS)

    Hę? A co ma Wi-Fi do aGPS? Przecież aGPS korzysta z nadajników operatora GSM
    (o ile udostępnia on taką usługę), a nie hotspotów McDonaldsa.

    JoteR

  • 8. Data: 2011-12-28 09:52:45
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    TGor wystukał, co następuje:

    > Wystarczy, że ktoś się połączył z AP blisko ciebie mając włączony GPS.
    > Może nawet ty sam. I Google ma cię na widelcu.

    Zgadza się. Przy czym OIDP to można taki wpis usunąć (/well/, aktualnie
    bawiąc się robocikiem podpiętym pod własne wifi już nie pokazuje mi mojej
    dokładnej lokalizacji więc kiedyś będąc wkurzonym musiałem to wywalić (; ).
    Po wtóre - ostatnio UE wymusiła na guglu, żeby użytkownicy mieli wybór, ale
    to wciąż "out-out" (dodaje się jakiś string do SSID) a nie "opt-in" co mnie
    wciąż trochę wkurza...

  • 9. Data: 2011-12-28 09:59:14
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 09:52:45 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

> [...]
    > to wciąż "out-out" (dodaje się jakiś string do SSID) a nie "opt-in" co mnie

    Mnie też wkurza, ale z drugiej strony model opt-in zabiłby cały pomysł -
    ile osób poszłoby do guglarki i dobrowolnie zarejestrowało swoje wlany? 1%?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

  • 10. Data: 2011-12-28 10:07:48
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Waldek Godel wystukał, co następuje:

    > Mnie też wkurza, ale z drugiej strony model opt-in zabiłby cały pomysł
    > - ile osób poszłoby do guglarki i dobrowolnie zarejestrowało swoje
    > wlany? 1%?

    No i?
    Jakoś ludzie się buntują jeżeli chodzi o ich radosne mordki na street view
    (ba! nawet numery z tablic rejestracyjnych, które przecież żadnymi danymi
    osobowymi nie są) ale już wifi to proszę, guglu chodź!

    (wiesz, gdyby nie to, że w mojej okolicy ilość wifi ~ 1 to by mnie to może
    aż tak nie irytowało (; )