  • 41. Data: 2014-09-03 14:06:56
    Temat: Re: Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-29 18:33, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > technologia odczytywania jest jak widac w tyle za technologia pisania.
    > Bo co jakis czas w wiadomosciach widac krzaki, utrudniajacych odczytanie.
    >
    > Poza tym - ja czytajac tekst bez pliterek i tak widze te literki.
    > Nie sadze bym mial jakis unikalny dar.
    >
    > Z drugiej strony - ksiazki czytam raczej papierowe, z pliterkami.
    > Po prostu - jak dla mnie przy pisaniu/czytaniu 'elektronicznym'
    > bezliterkowosc sprawdza sie lepiej niz tradycja.
    >
    > Co wiecej, imho, angielski sprawdza sie lepiej niz polski zarowno w
    > przypadku tekstow technicznych jak i osow.

    Kolejne spaczone rozumowanie - bełkot którego treści nieraz trzeba się
    domyślać usprawiedliwiony, - nazywany "tylko" literówką bądź modnym
    ostatnio nieużywaniem polskich liter, a użycie "u" zamiast "o" czy "ó"
    które w niczym nie przeszkadza aby zrozumieć słowo, postrzegane jest
    nieomal jak jakaś zbrodnia.
    Nie trzeba by sie niektórym głębiej zastanowić, co to jest język, i do
    czego człowiekowi (Polakowi) służy?

  • 42. Data: 2014-09-03 14:07:07
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-29 09:43, atm pisze:

    > Osobiscie tak daleko nie szukalem inteligancji w tych programach.
    > Zadowalam sie mozliwoscia wl/wyl PL liter.

    Wydaje się że to nic wielkiego, przecież SMS w większości telefonów sam
    się konwertuje na MMS gdy zawartość zaczyna przekraczać dopuszczalny
    limit znaków. Można by to było tak ustawić przy już pierwszych 70
    znakach wiadomości z polskimi znakami, żeby telefon obciął ogonki, i nie
    narażał klienta na większe wydatki.

  • 43. Data: 2014-09-03 14:07:24
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-29 09:41, atm pisze:

    > Wiesz, akurat w kwestii technologi to od dziecinstwa kloda pod nogi.

    Tu nie o technologie chodzi, a o polska mowę.

  • 44. Data: 2014-09-03 14:37:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > Wydaje się że to nic wielkiego, przecież SMS w większości telefonów sam
    > się konwertuje na MMS

    O'RLY?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 45. Data: 2014-09-03 23:04:13
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-08-29 01:39, T...@s...in.the.world
    <T...@s...in.the.world> wrote:

    > Ale tak czy siak jest to mniej wygodne. No, chyba ze to rozpoznawanie
    > mowy. Jest gdzies taka opcja po polsku?

    W Androidzie jest, ale wymaga dostępu do sieci (a np. po angielsku nie
    wymaga). Testowane na Xperii Z i nawet jakoś sobie radzi pod warunkiem,
    że wypowiemy słowa bez emocji i z nieprzesadną intonacją.

  • 46. Data: 2014-09-05 12:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T...@s...in.the.world ...

    > E, to jakies biadolenie i czarnowidztwo jest.

    Po prostu Trybun - on tak ma.

  • 48. Data: 2014-09-05 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Tanie i nie tanie, ja ich wysyłam w miesiącu sporo, nieraz nawet padnie
    > 1000 sztuk, a generalnie poniżej 300 nie schodzę, tak że używanie
    > polskich znaków to nie rzecz nad którą nie warto się zastanowić.

    Rozumiem ze wysyłajac takie ilosci masz nielimitowany pakiet?

  • 47. Data: 2014-09-05 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Wydaje się że to nic wielkiego, przecież SMS w większości telefonów sam
    > się konwertuje na MMS gdy zawartość zaczyna przekraczać dopuszczalny
    > limit znaków.

    Pierwsze słyszę...

  • 49. Data: 2014-09-05 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > To chyba nie ma nic wspólnego z Androidem. Mam taki w wersji 4.2.2 i
    > próżno w nim szukać opcji wyłączenia polskich liter. Chodzi chyba o
    > konkretnych producentów telefonów, np. w Samsungu jest taka opcja.
    > I ciekawostka - w każdym moim starym telefonie (bez systemu) mozna
    > wybrać format SMS - Unicode bądź GSM.

    Własnie bedac za granica szukałem taka opcje i bez problemu właczyłem ja na
    telefonie sony ericsson.
    Tez sie zdziwiłem ze jest cos takiego, pamietajac wczesniejsza rozmowe i
    narzekanie ze sie nie da...

    Natomiast naliczania znaków nie sprawdziłem w kontekscie prawidłowosci i
    zachowania na polskie znaki "z" i "bez" właczonej opcji omijania polskich
    znaków.

  • 50. Data: 2014-09-07 10:00:43
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-05 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Rozumiem ze wysyłajac takie ilosci masz nielimitowany pakiet?

    Nawet nie wiem co to jest. W moim wypadku żadne abonamenty nie wchodzą
    nawet w sferę rozważań.