    Date: Mon, 11 Mar 2013 00:00:29 +0100
    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android i Xperia

    W dniu 2013-03-10 23:21, Mr. Misio pisze:

    > Wlasciwie nie zmienilem. Wrocilem do e52.

    > Wlasnie dziwne. E52 cennikowo nie byla duzo wyzej. UWazam, ze cennikowo
    > tel w granicach 800-900 pln to nie jest telefon "budzetowy".

    jak popatrzysz obecnie na smartfony (nie telefony), to < 800pln to jest
    polka smartfonow raczej budzetowych. Dodatkowo spojrzalem sobie co tam
    ma Xperia Miro - slaba rozdzielczosc, bateria, procesor, malo
    pamieci.... Wiec bierz tez pod uwage w/w cechy oceniajac smartfony z
    androidem (choc Twoje roszczenia bardziej dotyczyly konfiguracji, ktora
    w wiekszosci telefonow z w/w systemem jest bardzo zblizona (producenci
    czasami zmieniaja UI i dodaja wlasne programy) - stad nie za bardzo
    rozumiem skad te problemy konfiguracyjne u Ciebie)

    > Bo przestali produkowac telefony spelniajace moje oczekiwania, wiec wole
    > powoli poznawac cos innego.

    dalej produkowane sa telefony z klasyczna klawiatura

    > To nie kwestia symbiana czy nie tylko podejscia do klienta. Androifd
    > jako system otwarty ma wade, ktorej nie mial symbian. JAk w symbianie
    > nie dzialalaby aplikacja do SMS-wo to... ludzie przestaliby kupowac
    > konkretny model i producent mialby klopot. JAk na Androidzie nie dziala
    > aplikacja do SMSow to... sciagnij sobie inną. To rozleniwia producentow,
    > bo moga dostarczyc wlasna apke gowno warta, napisana przez praktykantow.
    > Bo wiedza, ze tel sie bedzie i tak sprzedawal, bo "przeciez user moze
    > sobie sciagnac inna".

    ale symbian tez mial skopane rzeczy, np:
    - brak budzika (e51) (jakas namiastka z alarmami)
    - totalnie skopany kalendarz (w dodatku tylko jeden)

    W e51 mam dod. zrobionego roota, by moc zainstalowac programy 'bez
    podpisow', czyli tez musialem ten telefon jakos dostaosowac (na sile)
    pod siebie. Czesc aplikacji dostarczonych fabrycznie mam zastapione
    przez doinstalowane wlasnorecznie, etc
    Wiec to podobnie jak ze smartfonami - da sie wyprostowac braki
    producenta, ale we wspolczesnych smartfonach (m.in. na androidzie) robi
    sie to znacznie lepiej i wygodniej.